Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-08, 15:38   #1
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Spørsmål

Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Vi har da pakket alt vi har av ting og tang pga av vannlekkasje i huset vi leide.
Vi har nå kjøpt oss et nydelig rekkehus og trenger flyttebil. Alt stæsjet står godt pakket inn og klart for flytting i en garasje. Så det som egentlig trengs er en bil,-en stor bil. Og evt sånne sterke bære-menner

Noen som kan anbefale et bra og billig flyttebyrå (som ikke koster en formue og blakker oss helt!)?
Alternativet er selvsagt å leie en bil,men da er vi avhengig av en som kan kjøre en sånn stoooor bil og det har vi bare kanskje.

Vi skal flytte fra bygda i Oppland til et sted i Akershus (passerer Oslo) så må være noe i disse områdene da kanskje

Flytting og eksamner er ingen god kombinasjon

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 15:55   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Vi har brukt disse, både til pakking og flytting, og var kjempefornøyd med både service og pris. http://www.flyttebyraet.no/

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 16:41   #3
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Vinjes. Dyktige, god service og knuser lite. De holder til i Trondheim, men tar oppdrag i hele landet.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 21:22   #4
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Tusen takk for tips!
Skal sjekke de ut

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 22:11   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

De tre siste gangene vi har flyttet har vi fått tilbud fra flere aktører, men alltid endt opp med Majortrans.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 10:27   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Vi har dårlig erfaring med Majortrans. De hadde veldig godt rykte før, men ble visstnok kjøpt opp. Siden da har de bl a leid inn underleverandører. De knuste forholdsvis mye for oss, pakket dårlig og var i det hele tatt ikke noe særlig. Men man kan jo ha flaks.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 12:54   #7
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Vi brukte Christiania transportbureau (eller noe slikt), og har ingenting negativt å si om dem. de holder til i oslo.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 13:50   #8
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Jeg kan ikke dy meg, for dette linken må man bare inn på www.norgeflytte.com Les under kvaliteter


(ikke at det var noe hjelp fra min side da )

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 14:58   #9
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Vi har dårlig erfaring med Majortrans. De hadde veldig godt rykte før, men ble visstnok kjøpt opp. Siden da har de bl a leid inn underleverandører. De knuste forholdsvis mye for oss, pakket dårlig og var i det hele tatt ikke noe særlig. Men man kan jo ha flaks.

De var faktisk dårligere når vi flyttet sist gang nå i februar, kanskje det er derfor. De to tidligere gangene har de vært flotte.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 15:14   #10
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Vi brukte Christiania transportbureau (eller noe slikt), og har ingenting negativt å si om dem. de holder til i oslo.

De brukte vi for en tid tilbake. Veldig fornøyd

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 15:45   #11
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Rekdal transport er veldig bra!
De flyttet oss fra Kr.sund til Vennesla, og fra Vennesla til Bergen - ga oss det beste pristilbudet, og var kjappe og fine å ha med å gjøre. Den ene turen pakket de for oss også. Ingenting ble ødelagt eller knust noen av gangene.
Er et lite firma som holder på i Ålesund (men de kjører overalt såvidt jeg forstod).

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 15:52   #12
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Vi har dårlig erfaring med Majortrans. De hadde veldig godt rykte før, men ble visstnok kjøpt opp. Siden da har de bl a leid inn underleverandører. De knuste forholdsvis mye for oss, pakket dårlig og var i det hele tatt ikke noe særlig. Men man kan jo ha flaks.

De er veldigveldig dårlige!

Brukte dem midt på 90-tallet ifm flytting til utlandet. Da var de supre. For 2 år siden var de helt bedritne!! VIRKELIG!!! Lå igjen masse i leiligheten og greier.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 17:34   #13
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Med de prisene man betaler for flyttebyrå blir jeg vettskremt av utsagn av typen "de knuste forholdsvis mye". Til den prisen skal hvert eneste glass være helt etterpå. Det er faktisk ikke så vanskelig å unngå!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 19:36   #14
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Med de prisene man betaler for flyttebyrå blir jeg vettskremt av utsagn av typen "de knuste forholdsvis mye". Til den prisen skal hvert eneste glass være helt etterpå. Det er faktisk ikke så vanskelig å unngå!



Du har flyttet ofte?

Vinjes er de eneste som ikke har knust noe på mine 8 flyttinger - den ene gangen. Sist gang knertet de kjøleskapet og en taklampe. Lampa var riktignok pakket av et tysk flyttebyrå de måtte nødleie inn, fordi de kom i tidsknipe da lastebilen fikk motorhavari i Belgia. Så det var egentlig bare uflaks.

Uansett - man flytter IKKE uten forsikring.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 20:24   #15
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Rekdal transport er veldig bra!
De flyttet oss fra Kr.sund til Vennesla, og fra Vennesla til Bergen - ga oss det beste pristilbudet, og var kjappe og fine å ha med å gjøre. Den ene turen pakket de for oss også. Ingenting ble ødelagt eller knust noen av gangene.
Er et lite firma som holder på i Ålesund (men de kjører overalt såvidt jeg forstod).

Det var litt smårot med tidspunkter, mener jeg å huske, men ellers var de veldig greie.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 20:37   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Vi brukte LP Transport og Flyttebyrå. Det var amatørmessige greier. De hadde lav timepris, men hva hjalp det når de jobbet så treigt? De lot masse greier være igjen i den gamle leiligheten, dermed måtte vi bruke tid på å rydde og flytte etter at de hadde sagt seg "ferdig". Dessuten skulle de kun ha cash. Og han ene stinket det alkohol av. Vi hadde brukt masse tid på å merke kassene med hvilket rom de skulle til, men de satte mesteparten i leiligheten og ingenting i boden (det var jo heis opp i leiligheten ) Faktisk stinket det av hele opplegget ...

Majortrans er so-so, hos oss glemte de å tømme boden, noe som førte til ganske mye rot. Mye var ødelagt da vi kom frem, men det kan ha vært samarbeidspartneren her nede. De gav oss 2 kasser som ikke var våre også ...

Forsikring er viktig, ja.

Neste gang skal jeg garantert bruker Billig Flytte Byrå, ja.
Jeg synes det er spesielt flott at de "også& gir spesiell rabatt til pensioners (gammel folk), at de "tar vare på alle dyre ting fra alle aspekter." Dessuten er det veldig betryggende at det juridiske aspektet er ivaretatt:

Sitat:

Noe kunde liker forsikring, Han må konsultere med oss på bestillingen tiden, blir tatt ekstra pris. Alle dyre og kritiske ting må bli forsikret fra kundeside, uten forsikring noe tingsskadeselskap er ikke ansvarlig.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 05-06-08 kl 20:48.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 21:01   #17
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

Jeg kan ikke dy meg, for dette linken må man bare inn på www.norgeflytte.com Les under kvaliteter


(ikke at det var noe hjelp fra min side da )

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 10:32   #18
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det var litt smårot med tidspunkter, mener jeg å huske, men ellers var de veldig greie.

Ja, det stemmer faktisk, og det hadde jeg glemt. Da vi skulle flytte fra Kr.sund sa de at de skulle komme før 14, og så kom de ikke før 16.30.
Men i Vennesla var jeg forberedt, og spurte dem grundig ut i forkant, så de turde ikke å komme for seint

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 10:33   #19
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

Jeg kan ikke dy meg, for dette linken må man bare inn på www.norgeflytte.com Les under kvaliteter


(ikke at det var noe hjelp fra min side da )

Eh, jeg håper at de ikke har norsk som morsmål.. for å si det sånn

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 10:58   #20
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Noen som kan anbefale meg et flyttebyrå?

Nå har vi fått verdens beste deal

Vi fikk et tips av et transportbyrå i nabokommunen om en bil som skulle til Oslo for å hente et flyttelass på fredag klokken 00.00.
Siden de likevel skulle kjøre tur kommer de fredag 13 klokken 08.00 med sterke bære-menner og hele pakka, laster bilen full og kjører sørover.

Bæring og kjøring vil koste oss 7000,- akkurat

Vi er kjempefornøyde, er veldig flinke og reale de som kjører bilen så tror nok dette vil gå bra!
Så nå teller jeg dager til fredag den 13 og leser som en tulling til min siste eksamen for i år 12 juni! JUHU

Tusen takk for tips alle sammen!

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no