Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-20, 09:26   #61
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?

Vi hadde ei veke i Lofoten før det blei så voldsomt masse folk der, og det var heilt topp! Var heldig med været også, sjølv om det aldri blei meir enn 16-17 grader.
Etterpå hadde vi ei veke på Sørlandet som eg eigentlig trudde skulle bli høgdepunktet værmessing. Det var liksom der eg skulle på sommerfølelsen heilt på tampen før eg begynte på jobb igjen. Men der fekk vi stortsett regn, dessverre! Kun 1.5 av sju dagar med sol. Så det var litt skuff.
Dersom været hadde infridd på Sørlandet trur eg faktisk at eg hadde vore fornøgd med årets sommerferie, til tross for at det blei noko heilt anna enn det vi opprinnelig hadde planlagt. Men no blei det litt nedtur på slutten, så eg føler meg ikkje klar for å starte på jobb og haust igjen.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 09:40   #62
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?

Jeg synes norgesferien har vært helt grei. Jeg følte at det var "lov* å ikke ha en storslagen ferie i år, så jeg syntes det var helt greit å være to uker hos mamma og noen dager på hyttetur. Vi gjorde ikke så mange store sprell, og hadde ingen overnattinger på hotell eller camping eller noe som helst slik, men jeg føler det var en fin lavterskelferie. Været var dårlig med unntak av de to dagene vi faktisk TRENGTE fint vær (Skogshorn og gå Myrdal–Flåm), men jeg er ikke så opptatt av at det MÅ være sol og varmt. Heller motsatt.

Ferien kunne vært bedre om jeg hadde vært roligere mentalt, og derfor hatt mer energi, men læll. Jeg tror nok absolutt jeg skal ha flere norgesferier framover.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 10:28   #63
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Været har jevnt over vært ganske greit, men ikke helt på topp. Jeg savner særlig varme kvelder der man kan sitte ute og lese uten ullsokker og pledd.

... for ikke å snakke om kvelder der man kan sitte ute i det hele tatt, uten å bli fullstendig oppspist av enten mygg, knott eller klegg. Jeg satt ute i tre kvarter i kveldssola sammen med mamma, og endte med ca. 30 myggstikk bakpå leggene. Jeg hadde visst glemt at når sola skinner foran på kroppen, er det skygge bak. :koko:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 12:10   #64
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?

Først hadde vi besøk av mamma i 14 dager, blant annet den uken det var sommer. Deretter har vi vært 4 uker hos pappa på østlandet. Gjort minimalt, og gruffet over været. Jeg lå rett ut nesten hele juli for å komme meg etter en skikkelig knekk, og det gjorde meg virkelig godt.

Så oppsummert; jeg har fått tid med mine foreldre, og ungene med sine besteforeldre. Og jeg tror ungene er fornøyde, har ikke hørt noe annet.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 12:12   #65
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

... for ikke å snakke om kvelder der man kan sitte ute i det hele tatt, uten å bli fullstendig oppspist av enten mygg, knott eller klegg. Jeg satt ute i tre kvarter i kveldssola sammen med mamma, og endte med ca. 30 myggstikk bakpå leggene. Jeg hadde visst glemt at når sola skinner foran på kroppen, er det skygge bak. :koko:

Hehe, godt poeng! Vi var på telttur i helgen, og ble minnet på om hvorfor det ikke er lurt å plassere teltet en vindstille plass midt i granskogen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 13:12   #66
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?

Jeg er veldig glad vi kjøpte Mosquito Magnet tidligere i sommer. Sjukt dyr, både i innkjøp og i drift, men det er betraktelig mindre mygg, og det går an å sitte ute igjen. (Jeg er litt usikker på hvor miljøvennlig det er, men sånn som eldstemann hovner opp av myggstikk, kjenner jeg at det får heller gå. Vi har ikke utrydda den helt, det er rikelig med mygg igjen til pippen hos mine foreldre 500 meter bort.) Neste år skal vi sette den opp tidligere.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 13:29   #67
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?

Vi har noen mindre "myggjagere", det hjelper veldig på når vi er ute på kveldstid. Nå er ikke vi det mest plagede stedet i området, men det har vært en del, og da hjelper de godt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 13:31   #68
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?

For lite fint ver, men mange fine folk.

Er sakner sol og varme altså, det må eg innrømme, men lid elles inga nød. Vi har elles fått gjort ein del av prosjekta ute heime, men veret har sinka oss ein del.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 13:33   #69
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jobbkollegaer i morgen 3.8.2020: «Hva gjorde du i sommerferien da, Inagh»

Inagh: «Jo du, jeg gikk opp fra level 35 til 38 i Pokemon Go.»

Og sånn gikk nu dagan.



Har kombinert PG med Sjekkut-innsjekkinger og Stolpejakt. Så har gått mye tur. Bikkja er snart utslitt.

Har stort sett vært hjemme, men har kjørt andre steder for å gå tur. Har tatt opp strikking igjen, og har blitt hagegartner, litt blomster og litt grønnsaker (potetene kan snart tas, tomatene er grønne, maisen ble aldri mer enn knehøy, så det blir vel minimais. )

Låner en hytte noen netter neste uke. Kidsa har hver fått være med kommunens ungdomsopplegg til en park. Altså, «fornøyelsespark». Ikke roser.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 13:36   #70
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: HvordN oppsummerer dere norgesferien 2020?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Har vært hjemme, veldig bra vær, så har hatt en fin ferie. Skal et par dager på hotell til uka.

Men det skulle vi ikke, storebror(som omtrent aldri er syk) ble syk.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-20, 21:50   #71
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Kald og våt.


Ferien er over, og den var kald, våt og kjedelig. Av 3 uker ferie hadde vi 4 dager med opphold. Jeg er klar for skolestart og hverdag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-20, 22:07   #72
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: HvordN oppsummerer dere norgesferien 2020?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men det skulle vi ikke, storebror(som omtrent aldri er syk) ble syk.

Kjedelig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-20, 22:08   #73
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: HvordN oppsummerer dere norgesferien 2020?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Kjedelig.

Vi satser på en helg i løpet av høsten.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-20, 23:00   #74
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?

Vi voksne syntes ferien ble bra, mens arvingene mente den ble litt stille. Vi hadde én uke på samme sted på Sørlandet før vi kjørte videre, og for oss som pleier å flytte en del på oss i ferien, var det litt uvant/kjedelig. Den egentlig planen var Australia, så for et par tenåringer blir en liten plass på Sørlandet litt kjipt i forhold.

Jeg har forelsket meg i Stavangerområdet/Rogaland (har vært der noen ganger før, men fikk sett mye mer nå), og kunne tenke meg et par uker der neste år. Vakkert, trivelige folk, mye å oppleve.

Været var skiftende, men vi er vant til Norges-/Skandinavia-ferie, så det gikk helt greit.

Siste helgen hadde vi veldig koselig FP-overnattingsbesøk og var plutselig turister i egen by, noe som ble en skikkelig trivelig slutt på ferien.

Med tanke på smittesituasjonen i andre land, synes jeg vi har vært heldige som har kunnet ha borteferie. Det skal jeg ta med meg inn i høsten som antakeligvis blir strammere og mer koronapreget igjen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no