Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tenåringsgutt med uren hud

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-20, 16:45   #1
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tenåringsgutt med uren hud

Den ene sønnen min sliter med uren hud i ansikt og på overkroppen.

Jeg lurer på hvor vi bør gå for å få råd om hudpleie. Jeg tenker også på om han er så plaget at det muligens er legemat, men først tenker jeg vi må se på hudpleie og kanskje tenke på kosthold. Han er en som trener mye, og spiser mye sunn mat, men ser at han den siste tiden er blitt mere svak for kos, som brus, sjokolade og potetgull. Det tok seg veldig opp siden han fikk en større skade rett førbcoronanedstengningen, og derfor har hatt mere tid enn før.

Så jeg vil gjerne ha tips, både om hvor vi kan få hjelp og forslag til daglig hudpleie regime og produkter.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 16:57   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenåringsgutt med uren hud

Hadde startet med apoteket. De kan mye.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 21:42   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsgutt med uren hud

Min yngste hadde veldig dårlig hud, og de produktene vi fikk anbefalt på apoteket, hjalp ikke. Vi dro da til fastlegen, som sa at vi hadde gjort det eneste riktige ved å oppsøke henne, da akne må tas på alvor og behandles for å unngå forverring og mange arr etterpå. Sønnen min gikk på to pillekurer med ett års mellomrom og ble nærmest totalt kvitt det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 22:08   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsgutt med uren hud

Blir fastlegen her også etter ferien, for yngste. Nå har han brukt Clear Strt i en månedstid uten bedring. Eldste fikk en krem da han var på sitt verste, på resept. Han har så sensitiv mage at en tablettkur burde unngås.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 22:52   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsgutt med uren hud

Vi har god erfaring med La Roche Posay Effaclar-produkter til lette/moderate kviseplager. Vi fikk produktene anbefalt på apotek. Mer graverende tilfeller hadde jeg gått til lege med.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 00:47   #6
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsgutt med uren hud

Det kommer helt an på graden av plagene. I noen tilfeller holder det med fokus på rens og vask, og lokalbehandling (reseptfri eller reseptpliktig) av områdene som er plaget. Andre ganger må man sette i gang med en antibiotikakur eller i siste instans bruke syntetiske a-vitaminkapsler (da kun fra lege med erfaring i bruken av disse).

Med tanke på å unngå antibiotikabruk og fokus på lavterskel, tror jeg kanskje jeg ville tatt en tur til fastlege for å høre om hen hadde noen forslag til lokalbehandling å prøve aller først. Det er uansett kjempeviktig å vaske/rense huden daglig (morgen og kveld), og å unngå fikling og klemming med skitne fingre og negler. Apoteket har flere serier som er laget til ung problemhud, og det finnes både vaskegele, tonic, dagkrem, spottreatment osv. Selv er jeg veldig glad i Vaskegel og spot-treatment fra Murad, men både ACO, LRP og Avene Cleanance har gode produkter. Ofte viktig å huske på å bruke en fuktende dagkrem også. Mange sliter med at behandlingen gir tørr overhud som føles stram og ubehagelig.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis

Sist redigert av Billa : 02-08-20 kl 00:53.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no