Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor godt liker du julen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvor godt liker du julen?
1 4 3,25%
2 5 4,07%
3 5 4,07%
4 9 7,32%
5 12 9,76%
6 6 4,88%
7 18 14,63%
8 18 14,63%
9 17 13,82%
10 29 23,58%
Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-22, 21:05   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor godt liker du julen?

På en skala fra 1-10, der 1 er lite og 10 er mye, hvor godt liker du julen?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 21:13   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Sett utenfra elsker jeg julen. Jeg starter med julespilleliste i november, pynter med mye fra 1. desember, deltar på julemarkeder og følger mange tradisjoner.

Sånn egentlig er det kun en mestringsstrategi fordi jul og traumer går hånd i hånd for meg. Jeg gleder meg til januar hvert år.

Ikke kjenner jeg meg igjen i ta-vare-på-familien-og-nyt-tiden-sammen heller. Vi har ikke noen julesamlinger i min familie.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 21:25   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg elsker jul!!!
Jeg fyrer spillelista 1 oktober og elsker hver eneste julesang!!
Pynter huset 1 desember og er som et barn når det kommer til julemagi!
Jul ass

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 21:33   #4
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg er veldig glad i julen.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 21:48   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg elsker julen og har alltid gjort det!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 21:53   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg liker det middels godt. Jeg er ikke glad i å kjøpe gaver eller arrangere selskap. Men gjør begge deler. Jeg liker julen fra 2. juledag og advent.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 21:56   #7
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg liker fridagene og at jeg er konsekvent på at jeg har bestemt meg for at jul skal være hyggelig, stressfri og rolig.
Jeg følger ikke tradisjoner jeg ikke liker, og har innført nye som gir meg mer.

Jeg er ikke kristen, så vintersolverv betyr mer nå midt på mørke, svarte vinteren. Jeg liker vinterbelysning, så jeg har lysende stjerne og lysestake i vinduene.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 22:06   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg liker mye med julen, men synes alltid det er en eller annen bismak ved at noen er snurte, fornærmet eller noe sånn.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 22:17   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg er usikker må jeg innrømme. Det er hyggelig at det er noe å se frem til, men noe av det gjøres for barnas del. Vi er en liten familie, så store juleselskap osv har vi aldri hatt (ikke siden jeg var barn).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 22:30   #10
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Helt midt på treet. Jeg er egentlig mer glad i påsken. Flere fridager, ikke noe stress i forkant, minimalt med forventninger fra slekta, og det er innafor å sitte med en bok og kaffekoppen i fred.

Jeg er klar over at en velger selv hva en orker "å henge med på", det er ikke det at jeg baker og vasker og handler så voldsomt, men generelt synes jeg mye familiesamlinger er mer slitsomt enn hverdag. Hopper gladelig bukk over 17. mai også.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 22:34   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg synes egentlig det er ganske slitsomt med alt styret, og ikke minst at det forventes at alle er så himla hæppi.

Men det er mye ålreit med jula også. Og utrolig godt med litt ferie når det er så mørkt ute.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 22:42   #12
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg digger julen. Fridager og bare kos hele veien. Noe besøk til oss og noe besøk fra oss. For min del er det lite stress, selv i år når selve julaftenstyret er hos oss. Jeg har oversikt over hva jeg ønsker gjort før og underveis, med klar rekkefølge for hva som er viktigst å ha klart. Vi har også klart for oss at det vi ikke rekker eller får til er det ikke så viktig med.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 22:44   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg svarte 5, fordi jeg er veldig delt.

Jeg ELSKER å oppleve jula sammen med ungene mine. At jeg har muligheten til å gi dem spenningen, forventningene, magien, gleden og alt sammen. At jula er, for dem, alt jeg savnet selv som barn. Både adventstiden og selve jula. Og de setter sånn pris på det.

Sånn for min egen del er jula mer stress enn kos. Jeg hadde sluttet å feire jul om jeg var barnløs, og hadde satt utrolig pris på å få jobbe uforstyrret i mange dager. Nå føler jeg at det er kaos fordi jeg er litt druknet i jobb samtidig som det foregår veldig mye familieforpliktelser.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 23:14   #14
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Elsker alt med julen og førjulstiden.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 23:30   #15
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Liker jula, men hater stresset.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 23:36   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Ga en 5’er.

Liker pinnekjøtt og å gå i juleselskaper. Liker å spille Drivin home for Christmas i bilen på jobbreiser. Liker julemorgener med pysj og frokost og tv.

Liker ikke vaske-/ bake-/ gavestress, forventninger om alt man «må». Snurting fra folk som ikke er fornøyd. Treet kommer opp lille julaften og ryker ut 3. dag (mest fordi vi er borte 2. dag). Liker ikke masse kakebokser, blir til at det er meg som spiser brorparten, så foretrekker at de ikke er der. Evt. tar jeg dem med på jobb og fôrer kolleger.

Liker å gå i selskaper. Og å gå hjem igjen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 23:40   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg svarte 5, fordi jeg er veldig delt.

Jeg ELSKER å oppleve jula sammen med ungene mine. At jeg har muligheten til å gi dem spenningen, forventningene, magien, gleden og alt sammen. At jula er, for dem, alt jeg savnet selv som barn. Både adventstiden og selve jula. Og de setter sånn pris på det.

Sånn for min egen del er jula mer stress enn kos. Jeg hadde sluttet å feire jul om jeg var barnløs, og hadde satt utrolig pris på å få jobbe uforstyrret i mange dager. Nå føler jeg at det er kaos fordi jeg er litt druknet i jobb samtidig som det foregår veldig mye familieforpliktelser.

Her har du meg også.

Desember er den mest hektiske tiden på jobb for meg.

Den dagen barna ikke bor hjemme lenger blir det nok noen endringer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 23:41   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg liker jula når det er bare meg, mannen og gutta. (Og doggen) Vi har heldigvis hatt endel juler med bare oss. Jeg vet at gutta våre liker å feire med fettere og kusine, og de gleder seg veldig til lørdag når vi skal være hos pappa sammen med den ene broren min. Vi blir 9-10 stykker.

Sånn i bunn og grunn har jeg slitt litt med jula i mange år, spesielt etter at besteforeldrene mine døde. Jeg har heldigvis gode barndomsminner med jul.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 23:50   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Jeg er veldig glad i julen og har alltid vært det.

Som godt voksen har jeg kuttet det meste som er stress. Jeg vasker ikke mer enn vanlig helgevask, baker minimalt, og kjøper det meste av gaver veldig lokalt eller på nett. Lykken er å være ferdig med førjulskjøret som små barn bringer med seg. Ingen Lucia, julefrokost, juleavslutninger, pakkekalender x 3 osv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 00:44   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

10. Elsker jula og alt som følger med den.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-12-22 kl 06:39.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no