Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Hva er det med trøndere og dialekten?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-11, 14:01   #61
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det med trøndere og dialekten?

Vet ikke om Bybanen hadde slått særlig an med holdeplassene opplest på bokmål heller.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:30   #62
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er det med trøndere og dialekten?



De robotene er det kuleste ever! Jeg skal tvert tilstå at det her og der i mine programmer ligger noen feilmeldinger som vil få brukeren eller ihvertfall sysadmen til å søle kaffe altså. Men å få omsette det i sånn praksis!

Kan man reise dit og se dem live i sitt eget habitat?

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 16:14   #63
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med trøndere og dialekten?

Jøss, alt man skal klage på da... Vi er jo omgitt av alskens dialekter her i byen, som alle andre steder, så hvorfor skal det være gå galt at bussene snakker bokmål?

Apropo robotene på St.Olavs...

Jeg og frøkena vår satt på legevakta for en tid siden, og ble med ett obs på en merkelig stemme i det fjerne. Vi kikka på hverandre og humret litt, for den skilte seg virkelig ut. Vi var litt spente på å se personen som tydeligvis nærmet seg, siden stemmen kom nærmere og nærmere.

Vi brøt sammen i latter da roboten kom svinsende inn døra og forsvant ut en annen

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 17:41   #64
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: Hva er det med trøndere og dialekten?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

E du au udå?

Ska du uuuuud på byøn i kveld?

e ha igronnen ikkje vært udå i da, for Ivar e syg.

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:22   #65
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med trøndere og dialekten?

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Du er definitivt ikke på feil-venn-listen. (Men så skriver du vel ikke kronisk på dialekt heller, i allefall ikke som jeg har merket?)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:26   #66
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med trøndere og dialekten?

Jeg fikk underkjent dialekta mi da vi skulle skrive stil på dialekt som introduksjon til nynorskundervisning på ungdomsskolen. Fantastiske greier. Fikk den tilbake med neseblod og beskjed om at det ikke var nok dialekt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:32   #67
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det med trøndere og dialekten?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Du er definitivt ikke på feil-venn-listen. (Men så skriver du vel ikke kronisk på dialekt heller, i allefall ikke som jeg har merket?)

Jeg skriver konsekvent bokmål, en stille protest mot all dialektskrivinga.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no