Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Bruker du duftlys, duftoljer eller røkelse i hus?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 11:18   #81
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du duftlys, duftoljer eller røkelse i hus?

Tenner av og til et duft-lys, men det må være en ren, frisk lukt. Ikke vanilje og jordbær og sånt Det synes jeg blir litt kvalmende. Kjøper kun duftlys fra Diptyque.
Og Wunderbaum - min første bil som jeg kjøpte som 18-åring mente bilselgeren skulle freshes opp litt så han hadde plukket ut hele Wunderbaum-treet og lagt i bilen. Skikkelig dårlig gjort. Jeg fikk aldri den lukten bort.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 13:53   #82
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du duftlys, duftoljer eller røkelse i hus?

Nei, nei og nei. Mannen er følsom for lukter, og minstemor har astmaplager i perioder. I tillegg trenger vi det ikke. Heller ikke lukt i vaskemiddel o.l.
Minstemor kan også bli tett av vanlige stearinlys.


Sist redigert av Dronningen : 07-03-11 kl 14:03.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 13:54   #83
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du duftlys, duftoljer eller røkelse i hus?

Brukte det før, men har ikkje hatt det i hus dei siste 10 åra.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 14:12   #84
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du duftlys, duftoljer eller røkelse i hus?

Liker duftlys, men er sjelden jeg husker på å kjøpe det inn.
Kongerøkelse til jul lukter godt, all annen røkelse blir jeg kvalm og uvel av.
Wunderbaum :grusomt:

Lukter jeg overhodet ikke greier?
Lux såpe blir jeg ikke bare kvalm og uvel av, men får også hodepine av den.
Og inne på parfymerier lukter det altfor mye, unngår å gå inn i dem.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 14:16   #85
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du duftlys, duftoljer eller røkelse i hus?

Var i København og fikk litt lyst på slike pinner i olje, 360,- .
De luktet nydelig.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 14:18   #86
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du duftlys, duftoljer eller røkelse i hus?

Nei, nei og nei. Jeg takler ikke syntetiske dufter, og foretrekker heller et luktfritt hjem, dersom det ikke dreier seg om ekte lukter: nykvernet kaffe eller nybakt eplekake, eller rene klær som har tørket i frisk luft.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 14:18   #87
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du duftlys, duftoljer eller røkelse i hus?

Nei, klarer ikke lukta. Prøvde meg på ett her forrige uke som jeg hadde fått i gave, men etter 5 min måtte jeg slukke det og det havna i søpla. Ble rett og slett dårlig

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 15:26   #88
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du duftlys, duftoljer eller røkelse i hus?

Mannen min kommer drassende med duft-ting titt og ofte. Spesielt til toalettet. Jeg derimot, kan ikke tenke meg noe verre enn drittlukt iblandet en sprut med kunstig vanilje.

Det var kanskje litt på siden av en duftlys-debatt, men jeg er ikke så glad i lufter. Spesielt ikke sterke parfyme-lukter. Da blir det hodepine, tett nese og generelt bare ille.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 16:43   #89
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du duftlys, duftoljer eller røkelse i hus?

Nei, jeg får hodepine og blir kvalm av for mye syntetiske dufter, så duftlys og lignende kommer ikke inn i mitt hus.

Jeg husker meg gru turen til Ikea med kollegaer, makan til duftlyshandling og kvalm lukt i bilen skal man lete lenge etter.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 17:53   #90
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du duftlys, duftoljer eller røkelse i hus?

Det kommer helt an på duftlysene. Jeg har (og har hatt) mange fra Salt City Candles, som jeg synes er bedre enn Yankee. Men de jeg kjenner som drev med SCC har sluttet med det, så da blir det Yankee siden det er det som er å oppdrive her. (Men vi skal til USA i sommer!) På sommeren tenner jeg aldri duftlys. Nå har jeg kun høst/julelukter (vaniljemoccagreier, eple/kanel, candy cane, en som heter Christmas Morning osv.), men liker de friske fruktaktive luktene nå når det nærmer seg vår. De med masse blomster- og parfymeduft blir jeg kvalm av.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 18:04   #91
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du duftlys, duftoljer eller røkelse i hus?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg liker ikke dufter i huset. Ikke duftlys, røkelse (kjøpte kongerøkelse til jul og likte lukten men fikk vondt i hodet), ikke wunderbaum eller noe som helst annet som lukter.

Derimot elsker jeg lukten av Biotex vaskepulver. Jeg blir helt salig og svimer nesten av av lykke. Det lukter fantastisk. Jeg bruker ofte mer enn man skal bruke for at det skal lukte av klærne.

Jeg fant ut noe lurt da jeg sølte vaskepulver på badegulvet.
Jeg støvsuget pulveret og etter det luktet det deilig vaskepulver hver gang jeg støvsuget

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:14   #92
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du duftlys, duftoljer eller røkelse i hus?

Jeg har kjøpt et par-tre. De første fordi de kom i noen sinsykt kule kjeramikkbeholdere, og jeg hadde dem i halvannet år før jeg kom på å tenne et par av dem - de luktet faktisk mildt og helt ok. Nå nylig kjøpte jeg et som lukter kaffe. Det lukter også veldig mildt og naturlig. Men jeg kjøpte ikke et eneste da skolen hadde fundraising ved hjelp av Yankee Candle - de Lusaka var jo grimme! Og snakk om mange rare dufter. Menngud som jeg lo av videoen på Tosh.O av den unge gutten som videoblogget om duftlys.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no