Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-10, 22:20   #101
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Er det også ille?


Ja, det er jo margarin. Heller Nugatti enn margarin, faktisk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 22:23   #102
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.


Jeg er liksom ikke overfan av søtt pålegg jeg. Lenger.
Nå er jeg hekta på salami.

Men salami spiser jeg ikke for tiden...
Hapå er nam, men... for tiden tror jeg det også er kvalmende...

Spiser prim da, jernberiket er da bra for mor også... men knerten spiser også andre ting, totalt sett tror jeg vi klarer oss

(mor spiser dessuten sjokolade mens gutten sover, og drikker sjokomelk, så Knerten har nok sunnere kosthold enn meg, på nedre vektgrense for lengden vår er vi nå begge to uansett... (Jeg burde vel begynne å krabbe i alle fall midlertidig oppover...))

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:12   #103
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, det er jo margarin. Heller Nugatti enn margarin, faktisk.

Er margarin farlig?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:13   #104
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Er margarin farlig?

:venter på at Iset skal komme med smør vs. margarin-illustrasjonen sin:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:17   #105
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

:venter på at Iset skal komme med smør vs. margarin-illustrasjonen sin:

Dette er nok en FP-ting som har gått meg hus forbi.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:17   #106
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Tja, jeg synes ikke det er forferdelig, men det er veldig mye sukker og veldig godteriaktig, og jeg vil ikke ha det inn i hverdagskosten. Ungene mine er noen skrekkelige godtegriser, og dessuten av typen som tar hele hånda om du gir dem lillefingeren, så jeg ser for meg at en boks Nugatti kunne blitt en stadig stridssak. Og det gidder jeg ikke.

Sånn er det her også.

Men de får syltetøy på scones/vafler/arme riddere en gang i ny og ne (dvs ca annenhver helg). Heldigvis har de ikke skjønt at det også kan spises på brødskiva.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:20   #107
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Er margarin farlig?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

:venter på at Iset skal komme med smør vs. margarin-illustrasjonen sin:



Her er en tråd, av mange flere vi har hatt her inne:

http://www.foreldreportalen.no/forum...hlight=brelett

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:22   #108
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Det skal du ha, Iset. Du har fullstendig omvendt oss. Vi bruker nå utelukkende smør. Tidligere gikk det i margarin. Mannen var lett å overbevise med illustrasjonene dine.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:23   #109
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.



Her er en tråd, av mange flere vi har hatt her inne:

http://www.foreldreportalen.no/forum...hlight=brelett

Jaja.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:31   #110
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Vi har hatt barn i 14 år og har enda aldri hatt en boks sjokade eller nugatti i hus. Jeg hadde fri tilgang som barn. Man en også, men vi tok et valg om å ikke ha ting som tilsynelatende ser ut som godteri på brødskiva. Heldigvis. Da ble det lettere å få en som tåler dårlig sukker. Jeg liker godt sjokade, men vil ikke bruke opp sukkerkvoten min på frokosten.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:33   #111
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Alt med måte. Inklusive måtehold.

Her kjøpes det en boks nugatti per måned. Den deles mellom to store gutter og en mann. Det blir ikke så mange skivene. Og dessuten er nugattitrikset gull verdt en sjelden hverdagsmorgen. (Hvis dere spiser lynraskt så skal dere få nugatti på sisteskiva...)

Men til meg selv går det ikke bra med nugatti. Det trigger søtsuget mitt og gir meg mas med dette i mange dager. Jeg vil dermed slå fast at det er forskjell på folk. Noen kan spise nugatti i ny og ne uten minste problem, noen bør la være. Det triste er at de som bør la være ofte er de som har mest lyst på.

  Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:44   #112
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg vil dermed slå fast at det er forskjell på folk. Noen kan spise nugatti i ny og ne uten minste problem, noen bør la være. Det triste er at de som bør la være ofte er de som har mest lyst på.

Nei, sier du det? Ungene spiser sjokade på en brødskive annenhver uke. Da ser jeg ikke problemet. De synes det er ålreit, men ikke mer enn det.

Jeg, derimot, kunne sikkert spist en million sånne brødskiver.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:48   #113
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei, sier du det? Ungene spiser sjokade på en brødskive annenhver uke. Da ser jeg ikke problemet. De synes det er ålreit, men ikke mer enn det.

Jeg, derimot, kunne sikkert spist en million sånne brødskiver.

Jeg og.

Men jeg vet jo at jeg ikke bare kunne spist en million sånne skiver - jeg har vel strengt tatt spist dem også.
Så da får jeg bare innse at kvota er brukt.

  Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:52   #114
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Her i huset liker ingen sjokoladepålegg. Vi har aldri hatt det i hus (ikke av prinsipp, men siden den står så lenge at den sukrer seg), men gutta har smakt det hos min mor. De foretrekker saltpålegg - men altså: Har de hatt et lidenskapelig forhold til sjokoladepålegg, så har vi godt kunne hatt det som helgepålegg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 21:57   #115
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Vi har en boks stående, men de spør aldri etter det. Men vi fikk overdose i ferien da, for når vi var i Sverige og stadig vekk på farten så var det så enkelt å ha med en stabel polarbrød, sjokopålegg og en kniv. Greit med pålegg som tåler noe annet enn kjøleskapstemperatur. Vi kjøpte også peanøttsmør (ut fra kriteriet om temperatur og enkelt smørbart) og det var da jeg fant ut at det var fantastisk sammen...så nå bør jeg helst ikke ha noen av delene i hus gitt!

Jeg er oppvokst med Sjokade, Nøtte, Hapå, Banos og Nugatti, men er ikke slik at det kommer på frokostbordet ofte her for det. De spør som sagt aldri etter det, og de få gangene de har fått det her bortsett fra i ferien er når jeg har hatt et voldsomt søthunger selv...

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 22:56   #116
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Vi hadde aldri/så godt som aldri sjokoladepålegg hjemme da jeg var liten (som jeg kan huske), og jeg liker det heller ikke nå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 00:24   #117
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Aner jeg et sjokkert ansiktsuttrykk hos den unge mannen også? :myser:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:40   #118
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Veronal: Focaccia med sjokoladepålegg!?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:47   #119
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Veronal: Tydelig sjokk, der ja.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 17:37   #120
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Veronal: Focaccia med sjokoladepålegg!?

Veronal; herlig.

Ja, jeg fatter egentlig ikke hvorfor italienere ofte blir dratt frem som så sunne i matveien? Det stemmer i hvert fall IKKE med min svigerfamilie! Okei, så spiser de veldig lite Toro og McDonalds (det finnes ikke i bøgda uansett), men de spiser fader meg bare hvitt brød, pasta og kaker, og til frokost går det utelukkende i søte kakegreier, sjokoladepålegg og lignende. Delvis tannlause er de også fra 40-50-årsalder, hele gjengen!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no