Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bibelvers i posten

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-09, 10:48   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bibelvers i posten

Hvordan ville dere ha reagert dersom dere fikk et hjemmelaget kort i posten uten avsender - og kortet inneholdt et bibelvers?

http://www.budstikka.no/sec_lokal/se...icle278032.ece


Personlig hadde jeg syntes det var merkelig, men siden kortene tydeligvis er hjemmelaget og gjort med flid, så hadde jeg antatt at det lå gode tanker bak, og blitt litt glad og rørt også, tror jeg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 10:52   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Jeg hadde nok stusset litt og lurt på hvem som kjente meg så dårlig, men jeg hadde ikke blitt støtt. På ingen måte.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 10:52   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Jeg hadde nok brukt tre sekunder på å bli oppgitt og litt irritert, og så hadde jeg kastet kortet i postkassa.

Forøvrig synes jeg hun som ble intervjuet har et godt poeng når hun nevner hvordan hun tror en sånn lapp med muslimsk budskap hadde blitt mottatt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 10:53   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Jeg hadde blitt eitrende forbanna, smått paranoid, og atter en gang Tenkt Mitt om hva de greiene der gjør med folks forhåpentligvis i utgangspunktet fungerende synapser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 10:53   #5
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Jeg hadde ikke reagert så veldig, men tenkt at det må ha gledet denne personen å gjøre det. Og unnet denne personen en slik glede.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 10:54   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Hvorfor hadde du blitt så forbanna, aC? Hadde du blitt det om budskapet var muslimsk? Eller Grete Roedesk?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 10:55   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Tror ikke jeg hadde reagert nevneverdig på en slik lapp i posten, uansett hvilken religion den måtte tilhøre.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 10:55   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Jeg hadde sikkert tenkt at det var lagt i feil postkasse. Ellers hadde jeg ikke brydd meg speiselt og sikkert kastet det. Det hadde forresten ikke hatt noe å si hva slags religion det var så lenge det ikke var noe stygt som stod der.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 11:02   #9
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Tankene mine hadde gått rett til en ameriansk politi-ish-serie. Så hadde jeg nok blitt paranoid og redd.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 11:09   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor hadde du blitt så forbanna, aC? Hadde du blitt det om budskapet var muslimsk? Eller Grete Roedesk?

Gamle traumer.

Jeg hadde bare blitt irritert om det hadde vært muslimsk eller Grete Roedesk.

...men frelsebullshit i jula? Gaaah. :allergisk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 11:16   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Gamle traumer.

Ja, det er vel ofte det det går på. Jeg hadde ikke brydd meg om bibel- eller koranvers, men "ha en kalorifattig jul" hadde jeg klikket av. Jeg så Høybråten på tv i dag, hvor det ble spøkt med "den nye joggeloven" siden røykeloven var en suksess. Selvsagt en spøk og ha ha, men jeg lo ikke!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 11:21   #12
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Jeg synes det er hyggelig når det er en omtanke bak. Som da jeg har på Lovisenberg og fniste litt av at alle bibelversene på veggene skulle gjøre noe for tarmtottene mine. Men jeg synes ikke noe om at man insinuerer at jeg er fortapt og det som verre er. Litt som med sånne kjedemail hvor man skal få et ønske oppfylt hvis man sender videre til ørti venner, men det vil gå en dårlig hvis en ikke gjøre det.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 11:51   #13
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Det verset der hadde jeg vel trukket på skuldrene over. Jeg kan dog tenke meg en del bibelvers jeg på ingen måte ønsker å få sitert på anonyme postkort. =)

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 11:56   #14
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg hadde blitt eitrende forbanna, smått paranoid, og atter en gang Tenkt Mitt om hva de greiene der gjør med folks forhåpentligvis i utgangspunktet fungerende synapser.

Me too.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 12:09   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Jeg hadde lest det, og tenkt at det var hyggelig og så hadde det gått i kassa med blått lokk.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 12:10   #16
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Jeg hadde synes det var koselig og lagt det blandt de andre julekortene. Det har tydeligvis betydd mye for personen å lage kortene, så den gleden hadde jeg unnet personen. Hadde ikke forventet at det var underskrevet så sant ikke jeg kjente personen.

Min mann ville nok bli irritert, men så har vi da to vidt forskjellige syn på kirken vi da. Men jeg tenker nok mer på personen bak, enn selve budskapet.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 12:10   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...men frelsebullshit i jula? Gaaah. :allergisk:

Hehe. Æsj, ekkelt med det der kristne greiene i jula

Reagerer nå mest på det som står i avisa, at det bibelverset innleder begravelsesseronier i DNK. Det er vel ikke det det er meste kjent som? Det er jo det mest kjente verset i Bibelen, fordi det samler budskapet i ett vers :belærer:

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 12:24   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor hadde du blitt så forbanna, aC? Hadde du blitt det om budskapet var muslimsk? Eller Grete Roedesk?

Apropos Grete Roedesk - jeg så at vektklubb.no hadde stand på Karl Johan her forleden. Jeg kan i alle fall garantere at jeg hadde blitt forholdsvis forbanna hvis de hadde stoppet meg, gitt.

Jeg hadde nok ikke reagert nevneverdig om jeg hadde fått et sånt kort i postkassa, og ville i alle fall ikke gått til avisen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 17:28   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hehe. Æsj, ekkelt med det der kristne greiene i jula

Hadde de i det minste kalt det vintersolverv og droppet å dra inn fake fødselsdager hadde det vært så sin sak.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 17:51   #20
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelvers i posten

Jeg blir liker ikke uadresserte personlige henvendelser, og hadde nok blitt småirritert. På samme måte som jeg ble da jeg fikk masseprodusert skremselspropaganda av typen Frp-vissvass i postkassa for litt siden, uten at avsenderen hadde undertegnet. Da ble jeg faktisk hakket over småirritert hvis jeg tenker meg om.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no