Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nordmannen som ble drept på Filippinene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-09, 10:48   #1
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Nordmannen som ble drept på Filippinene

Kanskje ikke helt uten grunn at han ble drept?
Her er en 9 år gammel artikkel om ham:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...?artid=8313198

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:56   #2
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Nei det er ikke rart. Han hadde visst med seg datteren sin der også på 9 år. Tragisk sak....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:57   #3
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Dagens Dagbladet: http://www.dagbladet.no/2009/07/21/n...vdrap/7287694/

Helt greit å rydde unna slikt søppel, synes jeg.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:02   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Han burde jo egentlig fått livstid. Å bli drept er for enkelt ...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:05   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Stakkars datteren hans som var der.... Han har jeg ikke noen medlidenhet med.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:28   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Han burde jo egentlig fått livstid. Å bli drept er for enkelt ...

Støtter denne jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:28   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

"Greit" synes jeg ikke det når noen blir drept, men særlig opprørt kjenner jeg ikke at jeg blir i denne saken likevel.

Jeg håper datteren hans ikke har fått for hard medfart og at jenta som drepte ham ikke straffes for hardt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:32   #8
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Jeg tenker også på den jenta som drepte ham. Og barna hans.
Håper ikke hun får for hard straff, nei.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:38   #9
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Enig med Teofelia.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:39   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Nei gi dere da!
Et -navngitt- menneske har blitt drept, ærlig talt!!

Greit nok at han var en drittsekk, men...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:41   #11
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei gi dere da!
Et menneske har blitt drept, ærlig talt!!

Jeg var snill og sa han burde fått livstid i stede.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:42   #12
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Det er aldri greit at mennesker blir drept, synes jeg.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:44   #13
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Det er selvsagt ikke greit at noen blir "ryddet unna" - uansett hvor avskyelig de har handlet. Men i denne saken anser jeg det ble handlet i nødverge. Og hvilke lidelser denne mannen har påført andre opp gjennom årene kan man jo bare forestille seg.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:50   #14
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

At noen blir drept, er uansett tragisk, samme hva de har gjort.

Det ville vært mer til pass for ham å sitte i fengsel på livstid, enn å bare slippe unna på denne måten, som jeg synes han gjør.

Håper barna kommer bedre ut av dette nå som de slipper hans nærvær.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:53   #15
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Jeg sa at det kanskje ikke var uten grunn, ikke at det var helt greit.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:58   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei gi dere da!
Et -navngitt- menneske har blitt drept, ærlig talt!!

Greit nok at han var en drittsekk, men...

Jeg synes det skinner ganske tydelig gjennom at jenta som drepte ham har gjort det i nødverge. Det er i alle fall slik jeg tolker artikkelen. Så vidt jeg skjønner holdt han henne fange, og ut i fra hva han er dømt for tidligere er det vel ikke noen grunn til å anta at hun ble snilt behandlet. Hvis det er tilfelle, klarer jeg ikke å bli like opprørt som jeg ellers ville blitt. Nødverge er verken forbudt eller umoralsk.

Jeg synes absolutt ikke det er greit å ta livet av noen, samme hva de har gjort, og kommentarer som at det å bli drept er for snilt er ganske smakløse, synes jeg, men jeg kjenner likevel at min sympati ikke strekker til for mannen akkurat her.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 12:02   #17
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes det skinner ganske tydelig gjennom at jenta som drepte ham har gjort det i nødverge. Det er i alle fall slik jeg tolker artikkelen. Så vidt jeg skjønner holdt han henne fange, og ut i fra hva han er dømt for tidligere er det vel ikke noen grunn til å anta at hun ble snilt behandlet. Hvis det er tilfelle, klarer jeg ikke å bli like opprørt som jeg ellers ville blitt. Nødverge er verken forbudt eller umoralsk.

Jeg synes absolutt ikke det er greit å ta livet av noen, samme hva de har gjort, og kommentarer som at det å bli drept er for snilt er ganske smakløse, synes jeg, men jeg kjenner likevel at min sympati ikke strekker til for mannen akkurat her.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 12:03   #18
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Beklager, men jeg klarer ikke føle at dette er noe stort tap. Tenk hva den drittsekken har påført andre! Jenta drepte vel for å forsvare seg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 12:06   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Jeg syns det er veldig fint at denne jenta fikk drept ham istedet for at hun og flere andre skulle bli voldtatt og kanskje drept selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 12:09   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei gi dere da!
Et -navngitt- menneske har blitt drept, ærlig talt!!

Greit nok at han var en drittsekk, men...

Jeg også er litt her kjenner jeg. Han måtte jo ha hatt en alvorlig sinnslidelse, for det er ingen som er ved sine fulle fem som gjør sånt.
Han hadde fortjent livsvarig fengsel - på Filippinene.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no