Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor lenge ammet du?

Se resultatene: Hvor lenge ammet du?
Jeg ammet ikke 10 2,19%
0-1 måned 29 6,35%
2-3 måneder 40 8,75%
4-6 måneder 41 8,97%
7-9 måneder 80 17,51%
10-12 måneder 102 22,32%
13-17 måneder 124 27,13%
18-23 måneder 69 15,10%
24-30 måneder 33 7,22%
Mer enn 30 måneder 9 1,97%
Har ikke barn/ammer fortsatt 63 13,79%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 457. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-07, 01:09   #81
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Storesøster ammet i 5 1/2 mndr, da ble det full puppenekt.
Lillesøster ammet i 6 1/2 mndr. Hun fikk også MME i tillegg til pupp fra hun var 6 uker, for jeg produserte ikke nok melk.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 16:51   #82
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

.....

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 16:51   #83
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Storesøster ble ammet til hun var 2 år og 9 mnd. (krysset feil på pollen)
Sluttet å amme henne dagen før lillesøster ble født.
Lillesøster ammes ennda. Hun er bare 1,5 år.

Har ammet i 4 år og 2 mnd nå.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 21:04   #84
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.506
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Oda vart amma til ho var 25 mnd. Hanna kryssa eg ikkje av på, ammer henne framleis, ho er 20 mnd. no.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:28   #85
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Etter at det er lagt inn data for 158 FP-barn som er ferdige med ammeperioden, ligger gjennomsnittlig ammetid på ca. 13,4 måneder. Det må vel være noe lenger enn snittet i befolkningen, eller hur?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:30   #86
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Storesøster til 18 mnd (og da 4-6 gang i døgnet).
Med lillebror mistet jeg melka mer og mer, og ved 6 mnd var det så og si kun erstatning igjen.

Skal forsøke å bare ha mye ro denne gangen og ser om vi får det til igjen.


Sist redigert av Dronningen : 23-11-07 kl 12:18.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:34   #87
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Ammer ennå - han er drøyt fire måneder nå.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:36   #88
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Fem-seks uker. Får ikke svart. Ingen alternativer som dekker 1-2 mnd.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:48   #89
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Fem-seks uker. Får ikke svart. Ingen alternativer som dekker 1-2 mnd.

Rund av! 0-1 måned er tenkt som inntil 1,4 måneder, mens 2-3 måneder er tenkt fra 1,5 måneder. En gjennomsnittlig måned varer i 4,35 uker. 5 uker blir da 1,15 måneder, mens 6 uker blir 1,37 måneder. :Psycho: Hadde jeg skrevet 0-1 måned, 1-3 måneder, 3-6 måneder etc., ville det blitt enda verre.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:50   #90
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Etter at det er lagt inn data for 158 FP-barn som er ferdige med ammeperioden, ligger gjennomsnittlig ammetid på ca. 13,4 måneder. Det må vel være noe lenger enn snittet i befolkningen, eller hur?

Det tror jeg så absolutt.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 00:44   #91
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Med eldstemann stoppet det rundt fem måneders alder. Han bare sovnet ved puppen og ble tidlig introdusert for fast føde. De siste par månedene var det bare amming om morgenen.
Med Frøken Snupp sluttet jeg da hun var ti-elleve mnd., da bet hun så fælt med tennene sine at jeg ikke orket mer.

  Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 09:37   #92
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Storebror ammet jeg til han var 10 måneder, da ville han ikke mer. Lillesøster ammes enda, hun er 13 måneder, og jeg tror hun må avvennes etterhvert.. Slutter nok ikke selv.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:46   #93
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Storebror var rundt 9 mnd. da jeg sluttet å amme. Jeg skulle gjerne ha ammet han lenger, men han ville ikke mer.

Jeg håper på å amme Lillebror i hvert fall til han er ett år.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:57   #94
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Nr 1: 18 måneder
Nr 2: 20 måneder
Nr 3: Ammer fortsatt (hvis han vil så ammes han nok litt lengre enn de to første, for å komme gjennom første barnehagevinter i hvert fall. Og så er han jo siste babyen min.. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:21   #95
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg har ammet de tre jentene mine mellom 12 og 18 mnd.....

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 13:51   #96
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Nr 1: 9 mnd
Nr. 2 og 3: 3 mnd

Den yngste ville bare ha melk hver 5.-6. time i snitt, og da forsvant melken gradvis. Den mellomste var misfornøyd uansett om melka kom fort eller sakte, så jeg måtte gå over til flaske.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 10:46   #97
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Eldste ammet jeg til 15 mnd, yngste på 13 mnd ammer jeg enda.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 21:03   #98
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Eldste ble ammet til han var 9 mnd. Sånn i ettertid angrer jeg meg for at jeg ikke ammet lengre. Lille blir ammet enda(1-2 ganger i døgnet) han er 19 mnd

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 21:12   #99
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Begge sluttet av seg selv når de var ca 10 mndr. Sistemann kunne jeg nok ammet litt lenger, men brystvortene ble så sinnsykt vonde at jeg klarte ikke mer heller. Han sugde blod tilslutt. Tror jeg mistet melka men ikke fostod det helt.... I allefall ga vi opp, han like mye som meg.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 21:13   #100
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

13, 15 og 18 mnd.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no