Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Antisemittisme i Norge

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-12, 22:17   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Antisemittisme i Norge

Det ble nylig publisert en stor og tilsynelatende grundig undersøkelser om holdninger til jøder i det norske samfunnet.
http://www.hlsenteret.no/forskning/j...t_2012_web.pdf

Jeg syns den peker på noe viktig, nemlig at det ser ut til at jødefiendtlige holdninger ser ut til å ha ganske bred aksept. To av driverne er vel at mange blir mer kritiske til Israel, en annen de sterkt jødefiendtlige holdningene som finnes i enkelte innvandrergrupper (somaliere, tror jeg, blant annet). Ja, og de to er selvsagt heller ikke uavhengige av hverandre.

Men at 19% mener at "Verdens jøder arbeider i det skjulte for å fremme jødiske interesser", mens påstanden «Jøder har alltid skapt problemer i landet der de bor» støttes av 14 prosent av respondentene, det syns jeg er ganske skremmende, egentlig. Også at svært mange svarer "kan ikke svare" på disse spørsmålene.

Er antisemittisme blitt et ikke-tema i Norge, fordi vi er så forbanna på Israel? Eller fordi det gir noen ekle diskusjoner om holdninger i innvandrergrupper? Eller fordi det er litt uløselig?

Jødiske barn opplever stadig oftere trakkasering, det samme gjør voksne jøder som bruker kalott på gaten. Hvorfor bråker vi ikke mer om dette?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:22   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Jeg er så sinna på Israel som jeg er i stand til å bli. Det betyr ikke at jeg har en eneste millimeter imot de menneskene jeg møter på i livet mitt. Med mindre de står med svære plakater eller flagger antipalestinske holdninger da. Det vil jeg slite med. Men man må være litt mer på'n enn bare å være født jødisk for at jeg våkner altså.

For øvrig er jeg lite oppmerksom på andres religiøse standpunkter og snakker sjelden religion så jeg vet sjelden hvor folk rundt meg hører til eller ikke hører til.

Rasisme har jeg ikke sansen for i noen som helst retning. Jeg sitter og funderer over kommentaren min i den andre tråden akkurat nå, også. For å se litt på hvordan den kan oppfattes. Og om jeg har en dør jeg bør feie for her. Jeg tror ikke det sånn holdningsmessig, men kanskje formuleringsmessig ja.

  Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:25   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Jeg har ingenting i mot jøder som folkeslag. Jeg har svært mye imot Israels både innen- og utenrikspolitikk, men hvis jeg diskuterer dette beskyldes jeg for å være antisemitist. Er det så innmari vanskelig å se forskjellen?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:25   #4
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Jeg var ikke klar over at jøder opplevde trakkasering i Norge, og har ingen "problemer" i forhold til de få jødene jeg kjenner. Men at jøder arbeider for å fremme jødiske interesser (i skjul og skjul?) er det vel ikke særlig kontroversielt å mene? Bare se på hva USA klarer å få gjort i forhold til Midtøsten-problematikken.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:27   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Jeg har ingenting imot jøder selv om jeg kan bli kjempesint på endel av israel som stat driver med. Men "Verdens jøder arbeider i det skjulte for å fremme jødiske interesser" kunne jeg vurdere å si meg enig i faktisk. Gjør ikke alle land og folkeslag det på et vis?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:28   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Jeg tror vel også at påvirkningen i USA i forhold til Midtøsten er godt egnet til å spre konspirasjonstanker ja. Naturlig nok.

  Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:29   #7
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Jeg har hørt at Jonas Gahr Støre arbeider for å fremme norske interesser.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:30   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har hørt at Jonas Gahr Støre arbeider for å fremme norske interesser.

Jeg har hørt de som hevder det motsatte.

  Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:33   #9
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Jeg vil tro jøder arbeider for å fremme jødiske interesser, slik andre grupper også arbeider for å fremme egne interesser? Det virker som den naturligste ting i verden for meg.

Jeg kjenner ingen jøder personlig (etter det jeg vet), og har nok derfor et litt stereotypt bilde av dem som gruppe. Men ikke negativt, og det overrasker meg faktisk å se at så mange har et negativt syn på jøder som denne undersøkelsen viser. Om noe tror jeg faktisk jeg har et litt vel positivt syn på jøder som gruppe, litt romantisert etter å ha lest Anne Frank's Dagbok og en del sånn. Også ser jeg på dem som strengt religiøse, og det er det nok sikkert ikke alle som er det heller.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:34   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Jeg har ingenting i mot jøder som personer.

Men kan noen forklare meg hvorfor det er et eget ord på rasisme mot jøder?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:35   #11
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Jeg tror en del av det kan ha med venstresida i Norge å gjøre. Palestina-problemet og at de som ikke liker jøder ofte er de antirasister ellers gjerne tar i forsvar; andre innvandrergrupper - i hovedsak muslimer. Vanskelig med to tanker i hodet og alt det der.

Det er et par spørsmål/påstander i rapporten jeg, om jeg virkelig legger godviljen til, kan tenke at ikke behøver å indikere sterke fordommer. Som de med at jøder jobber for å fremme jødiske interesser og har for stor innflytelse over internasjonal økonomi. Når man bes om å si noe om jøder som gruppe slik, kan det jo være fort gjort å tenke staten Israel og dens støttende politiske grupperinger i USA. Da er det kanskje ikke fullt så hårreisende å si seg enig. Om man tenker på jøder som religiøs, ikke etnisk, gruppering, er det også mulig å si seg enig i påstanden om at de ser seg som bedre enn andre - det er jo på mange måter basis for religionen, det utvalgte folket.

Å hevde at en stor etnisk gruppe selv har skylden for forfølgelse og alltid har skapt problemer er mer scary stuff, tenker jeg. Der er tallene heldigvis litt lavere, men alt for høye.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:37   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Det er ganske stor forskjell på å hevde at de arbeider for jødiske interesser, og at de arbeider for det i skjul, altså. Det siste er jo hele "Sions vise protokoller"-leksa igjen. At 39% mener at jøder har for stor innflytelse over amerikanske utenrikspolitikk kan man sterkere knytte til det dere nevner.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:37   #13
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Jeg tenker at som man spør så får man svar. Hvis man primært tenker på Israel, er det vel ingen tvil om at jødene har skapt "problemer" (hva man nå legger i det) der, og spørsmålet om hvorvidt de jobber for å fremme jødiske interesser eller ikke, har vi vel allerede svart på. Hvem er det som har laget undersøkelsen, egentlig?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:40   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er ganske stor forskjell på å hevde at de arbeider for jødiske interesser, og at de arbeider for det i skjul, altså. Det siste er jo hele "Sions vise protokoller"-leksa igjen. At 39% mener at jøder har for stor innflytelse over amerikanske utenrikspolitikk kan man sterkere knytte til det dere nevner.

Jo, men alle stater jobber vel med dette i skjul? Jeg synes ikke det er kontroversielt i det hele tatt.

Og så er det et problem med jøder som folk vs religion vs staten israel og grupper i USA. Man vil få svar som gjenspeiler litt av alt.

Men hvis antisemettisme er på vei frem og ikke bare skepsis til Israel som stat og endel grupperinger og det de driver med, er jeg enig i at det er skummelt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:41   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg var ikke klar over at jøder opplevde trakkasering i Norge, og har ingen "problemer" i forhold til de få jødene jeg kjenner. Men at jøder arbeider for å fremme jødiske interesser (i skjul og skjul?) er det vel ikke særlig kontroversielt å mene? Bare se på hva USA klarer å få gjort i forhold til Midtøsten-problematikken.

Det syns jeg nesten er godt gjort å ikke få med seg.

Ett av tre jødiske barn i Oslo blir ofte utsatt for trakassering.

Sitat:

– Jødene er den gruppen som er mest utsatt for negative hendelser. På spørsmålet om man har opplevd at jøder har blitt brukt til å beskrive noe negativt på skolen, så svarer over halvparten ja, sier fagansvarlig for rapporten, Anne-Britt Gran.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7664103

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7038008

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:43   #16
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er ganske stor forskjell på å hevde at de arbeider for jødiske interesser, og at de arbeider for det i skjul, altså. Det siste er jo hele "Sions vise protokoller"-leksa igjen.

Tja. Eller man tenker lobbyisme i USA.

Men jeg er helt med på at jøder er en veldig stigmatisert gruppe i Norge i dag. Da altså norske jøder, ikke israelere per se. Det er ganske skremmende at så nær sagt alle litt irritable barn og unge jeg har jobbet med som har opprinnelse i Nord-/Øst-Afrika og Midtøsten tenderer til å bruke jøde, homo og hore som favorittskjellsord. Og det har vært plenty av nyhetssaker de siste årene, i hvert fall i Oslo, om stigmaet det er å være jødisk barn i osloskolen.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:44   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tenker at som man spør så får man svar. Hvis man primært tenker på Israel, er det vel ingen tvil om at jødene har skapt "problemer" (hva man nå legger i det) der, og spørsmålet om hvorvidt de jobber for å fremme jødiske interesser eller ikke, har vi vel allerede svart på. Hvem er det som har laget undersøkelsen, egentlig?

Sitat:


Senter for studier av
Holocaust og livssynsminoriteter (HL-senteret) i perioden august 2010 – mai
2012 på oppdrag fra Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet
(BLD), Utenriksdepartementet og Justisdepartementet. BLD har hatt det
administrative ansvaret fra departementenes side. Datainnsamlingen ble

Sitat:


foretatt av TNS Gallup i november 2011.



Den er grundig og metodisk og spørsmålene ser ut til å være godt utformet.

En svakhet er at de ikke skiller ut muslimer som gruppe, for det hadde vært interessant å se om de driver noe av resultatet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:44   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Er det et Oslo-fenomen?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:45   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Tja. Eller man tenker lobbyisme i USA.

Men jeg er helt med på at jøder er en veldig stigmatisert gruppe i Norge i dag. Da altså norske jøder, ikke israelere per se. Det er ganske skremmende at så nær sagt alle litt irritable barn og unge jeg har jobbet med som har opprinnelse i Nord-/Øst-Afrika og Midtøsten tenderer til å bruke jøde, homo og hore som favorittskjellsord. Og det har vært plenty av nyhetssaker de siste årene, i hvert fall i Oslo, om stigmaet det er å være jødisk barn i osloskolen.

At "jøde" har blitt et skjellsord er vel helt (relativt) nytt, tror jeg?

Dere som gikk på skole i Oslo for et par tiår siden - var det vanlig da?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:46   #20
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det et Oslo-fenomen?

Etter at vi gjorde vårt beste for å få dem utryddet, kan man vel nesten påstå at norske jøder i seg selv er et Oslo-fenomen...

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no