Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Var det noen som sa agurktid?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-12, 09:03   #81
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jeg tenker at det har noe med Rosenborg å gjøre? Ja? Nei?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 09:09   #82
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tenker at det har noe med Rosenborg å gjøre? Ja? Nei?

Neppe, siden LSK har en egen del i avisa. Sikkert en lokalavis for lillestrømområdet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 09:10   #83
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Klassisk RB.

Kasia, den er litt sånn semi-lokal, ei distriktsavis, kan man vel si. Romerikes blad er ei dagsavis for Romerike, og dekker et ganske stort område: Nannestad, Hurdal, Eidsvoll, Ullensaker, Gjerdrum, Nes, Rælingen, Nittedal, Skedsmo, Lørenskog, Fet, Sørum, Aurskog-Høland og Enebakk. I tillegg er det jo mange mindre lokalaviser i og på tvers av disse kommunene.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 09:22   #84
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Romerikes blad, ja. Med de store journalistiske scopene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 09:29   #85
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Romerikes blad, ja. Med de store journalistiske scopene.

Just presis.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 11:16   #86
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jepp. Jeg syntes det var merkelig at det ikke ble større nasjonale oppslag og mer ståhei i ornitologiske miljøer da RB en gang på nittitallet kunne melde at kjendis-svaneparet Gunde og Svanhild hadde fått fem nydelige andunger ...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 11:34   #87
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jepp. Jeg syntes det var merkelig at det ikke ble større nasjonale oppslag og mer ståhei i ornitologiske miljøer da RB en gang på nittitallet kunne melde at kjendis-svaneparet Gunde og Svanhild hadde fått fem nydelige andunger ...

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 12:05   #88
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Er det muuuulig

Dette blir en sak mellom foreldre og barn ja. Kjenner jeg blir flau over hvor mye oppmerksomhet noen trenger

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 12:22   #89
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes kanskje du deler litt mye info om denne familien, Bloppy - på åpen forum.

Uansett: Jeg synes det verste er RB sin håndtering av saken. Her kjører de slik jeg oppfatter det familien foran seg for å skape liv og røre. De har garantert visst hva slags reaksjoner som ville komme, og jeg synes i det minste at barna burde ha vært spart for dette.

Ser den. Har endret nå. Takk for påminnelsen!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 15:17   #90
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hva er RB for en avis egentlig? Lokalavis?

RB = Romerikets Blad, en liten lokalavis som favner ca 270.000 mennesker.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 19:46   #91
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Syntes foreldrene fremstår som fjols. De får følge bedre med selv, da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 21:10   #92
Stompen
Aktiv
 
Stompen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 228
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Uff. Jeg blir altså så flau på vegne av disse folka. Og ganske så sint kjenner jeg. Synes det er skikkelig dårlig gjort å henge ut unga i avisen sånn. Og når ikke foreldra tenker lenger, så burde jaggu journalisten gjort det.

Og så kjenner jeg at jeg blir en smule bekymra. Jeg får disse foreldrene som "medforeldre" i 1.klasse til høsten. Tenk hva de kan lage for noen saker på skolen da, når de klarer å gjøre så mye ut av dette.

__________________
Hilsen Stompen

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 22:08   #93
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Så du kjenner de Stompen? Kan ikke se at det står noe om hvor de bor.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 22:17   #94
Stompen
Aktiv
 
Stompen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 228
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jeg kjenner dem ikke, men jeg har vært på foreldremøte med dem ja.

__________________
Hilsen Stompen

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 02:50   #95
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg stusser veldig på Forbrukerrådet si uttaling eg. Konsekvensen av det må jo vere at det ikkje er lov å selgje varer til barn, i det heile tatt.

Forbrukerrådet synser sannsynligvis ikke, men svarer på den juridiske problemstillingen. Og da stemmer det jo det hun sier. Hun henviser til vergemålsloven §2:

Sitat:

Den som er umyndig, kan ikke selv råde over sine midler eller binde sig ved rettshandel, medmindre annet særlig er bestemt.

Hun sier jo også noe om at dette ikke innebærer full stopp av iskremsalg til barn, men at det såklart innebærer en ekstra risiko for selger dersom det blir en tvist.

Personlig ville jeg sett på dette som en grei pengelærdom for 6-åringen. Så jeg ville neppe ha gjort noe utav det annet enn å la lærepengen svi for ungen. Hadde 12-åringen vært alene og inngått kjøpskontrakt med en sleip dørselger ville jeg sannsynligvis ha reagert motsatt. Men i prinsippet er det vel ikke varen eller kjøpesummen som er avgjørende for rett og galt her. Det er at en rettshandel er inngått mellom en voksen og en mindreårig, og at det i seg selv gjør "avtalen" ugyldig.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 10:07   #96
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Nei, ikke agurktid, men istid.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 10:40   #97
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 12:28   #98
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

… Men etter å ha sett kjøringen i vårt borettslag så forundrer det meg ikke det grann.

Isbilen kjørte gris inne på gangveiene her også, og da jeg pent sa fra om det til sjåføren ble han aggressiv. Vi klaget til hovedkontoret, og nå stopper de oppe på veien.

Når det gjelder artikkelen, er det rett og slett pinlig. Men det er kanskje ikke annet å vente? Dette er en lokalavis og jeg ser det er en svært ung journalist.

Dette er selvsagt foreldrenes ansvar alene, uansett hva journalisten trykker av generelle uttalelser fra Forbrukerrådet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 12:46   #99
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jeg syns redaktøren her ikke overholder vær varsom plakaten. Journalisten tar vel de oppdragene han får, det er redaktøren som er ansvarlig for at saken ble trykket i det hele tatt.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no