Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Var det noen som sa agurktid?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-12, 18:06   #41
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.501
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Mine unger får forresten ikke kjøpe is på isbilen uten meg. Det er nok mest pga at jeg aldri har kontanter og må betale med kort.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 18:21   #42
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jeg hadde skjønt kritikken bedre om mengden barnet kjøpte var type halv-absurd.
Men som flere andre sier så får man ikke kjøpt annet enn hele esker hos isbilen og da blir det jo lapper uansett om det er store eller små som kommer løpende.

Og så sette barnet fremst på bildet med ispakka i hendene. Så teit er jeg, at jeg tømmer sparegrisen for å kjøpe is.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 18:25   #43
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.


Og så sette barnet fremst på bildet med ispakka i hendene. Så teit er jeg, at jeg tømmer sparegrisen for å kjøpe is.

Eg synest jo uttrykket på denne ungen på biletet er ganske interessant også. Det er skikkeleg offer-uttrykk, som om det var noko langt meir alvorleg som hadde skjedd.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 18:28   #44
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Og hva slags sparebøsse er det vi snakker om her? Det kunne vært greit å vite. Så ikke andre går i fella og kjøper det samme makkverket.
Kan umulig være veldig solid, om ei jente på 6 år får fisket ut en femhundrelapp på null komma svisj.

Jeg må inn på RB på facebook nå skjønner jeg. Den diskusjonen må jeg få med meg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 18:35   #45
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Så flaut. Og jeg kan ikke fatte hva som har surra rundt i hodet på journalisten da han fant ut at dette var en sak det var verdt å bruke tid på.


Sist redigert av Mirmell : 06-06-12 kl 18:44.
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 18:35   #46
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jah. Kommentar på FB er avlevert!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 18:36   #47
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg hadde skjønt kritikken bedre om mengden barnet kjøpte var type halv-absurd.

Ja, hadde hun kjøpt is for flere tusen kroner kunne jeg faktisk skjønt det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:50   #48
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Helt klart ikke isbilselgerens ansvar, men en "intern familiesak".

Spørsmålet jeg stiller meg, er om avisen burde kjørt denne saken - spesielt når barn her blir "stående fram". Jeg tror man internt i redaksjonen burde ha tatt en vurdering om ikke dette er noe som er ganske vanlig å gjøre, og om ikke familien "har best av" å ikke stå fram på denne måten. Jeg tenker litt på VVP pt. 4.8 i denne saken, selv om saken i seg selv på en måte er en fillesak...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:56   #49
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg synest jo uttrykket på denne ungen på biletet er ganske interessant også. Det er skikkeleg offer-uttrykk, som om det var noko langt meir alvorleg som hadde skjedd.

Jeg skjønner det egentlig godt, dette må jo være skikkelig pinlig for henne. Jeg synes også det er litt sånn merkelig at moren står i bakgrunnen å ler...?? Men mulig jeg overtolker litt her altså. OG det er jo noe langt mer alvorlig som skjer akkurat der og da: Hun blir hengt ut i avisen av sine egne foreldre for å ha falt for fristelsen å kjøpe is for sparepengene sine. Dusteforeldre altså.

Ellers kjenner jeg at hvis jeg hadde hatt barn ville jeg nok vært med til isbilen... Ikke fordi de ikke hadde fått lov å kjøpe alene, men man må jo sørge for at også MINE isfavoritter blir med hjem.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:03   #50
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jeg leste samme artikkel, og visste ikke helt om jeg skulle le eller grine. RB er verdensmestere på indignerte foreldre, dette har vi snakket en del om på FP tidligere.

Jeg er møkklei av isbilen selv, og det er fordi den kjører rundt i alle stikkveiene her, hvor ungene leker. I hundreogørti. Den må da for svarte kunne stille seg i midten av borettslaget og plinge og vente, hvor alle har maks 40 meter å gå! Jeg synes dette hadde vært en bedre sak for RB, men klarer å motstå fristelsen om å ta kontakt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:05   #51
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg er møkklei av isbilen selv, og det er fordi den kjører rundt i alle stikkveiene her, hvor ungene leker i hundreogørti. Den må da for svarte kunne stille seg i midten av borettslaget og plinge og vente, hvor alle har maks 40 meter å gå! Jeg synes dette hadde vært en bedre sak for RB, men klarer å motstå fristelsen om å ta kontakt.

Privat vei i borettslaget? Send en e-post til selskapet om hva som er ønskelig at isbilen skal gjøre her....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:06   #52
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jeg finner ikkeno kommentarfelt, er det fjernet?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:09   #53
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg finner ikkeno kommentarfelt, er det fjernet?

Noen (Mirasol?) skrev litt lengre opp at de hadde fjernet kommentarfeltet, og at man nå kunne kommentere på avisens Facebookside.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:13   #54
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Privat vei i borettslaget? Send en e-post til selskapet om hva som er ønskelig at isbilen skal gjøre her....

Nei, veien er visstnok kommunal. Men den er jo ikke veier ment for bil, det er gangveier. Har isbilen allikevel sitt på det tørre når den er kommunal?

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Noen (Mirasol?) skrev litt lengre opp at de hadde fjernet kommentarfeltet, og at man nå kunne kommentere på avisens Facebookside.

Ah, takk. Jeg glemte å skrive at jeg ikke leste tråden.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:14   #55
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nei, veien er visstnok kommunal. Men den er jo ikke veier ment for bil, det er gangveier. Har isbilen allikevel sitt på det tørre når den er kommunal?

Hvis det ikke er lov å kjøre der, så har den ikke noe å gjøre der i det heletatt vil jeg tro. Oppsøkende salg er ikke akkurat varelevering.....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:28   #56
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Ser føre meg akkurat samme artikkel, men med motsett forteikn: "Stakkar jenta vår fekk ikkje kjøpe is av isbilen for pengane ho hadde brukt heile vinteren til å spare til akkurat dette formålet!"

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:31   #57
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Ser føre meg akkurat samme artikkel, men med motsett forteikn: "Stakkar jenta vår fekk ikkje kjøpe is av isbilen for pengane ho hadde brukt heile vinteren til å spare til akkurat dette formålet!"



Det var det ei som kommenterte da kommentarfeltet under artikkelen var åpen. De kom til å gjøre det om ikke ungene der fikk kjøpe is av isbilen.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:35   #58
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg leste samme artikkel, og visste ikke helt om jeg skulle le eller grine. RB er verdensmestere på indignerte foreldre, dette har vi snakket en del om på FP tidligere.

Jeg er møkklei av isbilen selv, og det er fordi den kjører rundt i alle stikkveiene her, hvor ungene leker. I hundreogørti. Den må da for svarte kunne stille seg i midten av borettslaget og plinge og vente, hvor alle har maks 40 meter å gå! Jeg synes dette hadde vært en bedre sak for RB, men klarer å motstå fristelsen om å ta kontakt.

Vi har tatt det opp direkte med hovedkontorene til isbilene, og de skulle ta det videre. Men ingenting skjer, og i mellomtiden rygget isbilene på en ungene nærområdet her for en tid tilbake.

Jeg kjøper ALDRI is av isbilene, det har blitt en prinsippsak. Og barna har sluttet mase for lengst.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:00   #59
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jah. Kommentar på FB er avlevert!

Nå ble jeg jo rimelig nysgjerrig på hva det var du skrev da!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:04   #60
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Nå ble jeg jo rimelig nysgjerrig på hva det var du skrev da!

Jeg og. Fortell!

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no