Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Var det noen som sa agurktid?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-12, 15:12   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Pokker! Jeg kom ikke på at jeg kunne skylde på isbildama den gangen guttungen handlet heftig for bursdagspengene sine. *noterer flittig til neste gang*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:38   #22
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Det hadde ikke ramlet meg inn i halvsøvne å legge skylden på sjåføren i isbilen om mitt barn robbet sparegrisen for å kjøpe is.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:39   #23
Bertine
Fullverdig medlem
 
Bertine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 48
Bertine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jeg blir flau på foreldrenes vegne. Hvem tar sånt til avisa? Det er da virkelig ikke isbilsjåførens ansvar at ungene deres tømmer sparebørsa og bruker det opp! Makan.

Bertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:40   #24
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Argh! Foreldre som skylder på andre når det er deres egne unger som skulle fått tyn, altså!

Den trenden er ikke ny akkurat... Absolutt det verste jeg veit forøvrig.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:40   #25
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Viss ein først skal ta isbilen for noko, må det jo vere at han bråker... Ikkje at han faktisk sel is.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:43   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Her kommer isbilen dingende hver lørdag - og vips er den omringet av unger med sedler. Det er sjelden jeg ser en forelder i nærheten, og eneste grunn til at jeg ikke sender Guttungen sjøl, om det skal handles, er at den ungen ikke liker is, så han gidder ikke, og det kan jeg jo nesten forstå.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:43   #27
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Og nå vet alle i nabolaget at den ungen har robbet sparebøssen sin for å kjøpe is... Så snilt å henge ut ungen sin slik.

Jeg gikk alene i butikken da jeg var 6, hadde det vært isbiler der vi bodde hadde jeg nok fått handle alene der også. Det er jo en del av å bli eldre og få mer selvstendighet og tillit. Og det er bedre å gjøre feilen med is for 200 kroner som 6-åring enn med en jakke til 2000 som tenåring.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:45   #28
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Herlighet, noen mennesker skulle vært beskyttet fra seg selv.

Det var en sak i nyhetene her for litt siden også hvor en mann sutret uhemmet over en stor bot han hadde fått for å kjøre for nære bilen foran. Grensen for bot er satt på 1 sekund, og han hadde vært 0,9 sekund eller noe slikt bak bilen foran. Han syns det måtte gå an å bruke skjønn i slike tilfeller, han var jo bare 1,7 meter for nære. Det som han helt "glemte" var jo at egentlig skulle han jo vært 3 sekunder unna, selv om bot-grensen er satt til 1 sekund. Så egentlig var han 32-33 meter for nære, som blir noe helt annet.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:47   #29
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Herlighet, noen mennesker skulle vært beskyttet fra seg selv.

Det var en sak i nyhetene her for litt siden også hvor en mann sutret uhemmet over en stor bot han hadde fått for å kjøre for nære bilen foran. Grensen for bot er satt på 1 sekund, og han hadde vært 0,9 sekund eller noe slikt bak bilen foran. Han syns det måtte gå an å bruke skjønn i slike tilfeller, han var jo bare 1,7 meter for nære. Det som han helt "glemte" var jo at egentlig skulle han jo vært 3 sekunder unna, selv om bot-grensen er satt til 1 sekund. Så egentlig var han 32-33 meter for nære, som blir noe helt annet.

Beklager at eg ler, men eg synest det burde skrivast ut fleire slike bøter.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 16:06   #30
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Viss ein først skal ta isbilen for noko, må det jo vere at han bråker... Ikkje at han faktisk sel is.

Og at den kommer plingende midt i ungenes leggetid - skal de først pushe is så gjør det da FØR ungene skal legge seg!

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 16:34   #31
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Argh! Foreldre som skylder på andre når det er deres egne unger som skulle fått tyn, altså!

Ja!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 16:48   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Hadde vært mellom meg og barnet i utgangspunktet, men sikkert greit at de stusser litt om barnet kommer med over 300 kr f.eks. Eller noe i den duren. At man viser litt skjønn.

Næsj, hvorfor det? De gangene jeg har cash så har jeg kanskje en femhundrelapp, og kommer isbilen er det den poden får med seg. Her får sannelig foreldrene rydde opp med barnet sitt sjæl.

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Det var en sak i nyhetene her for litt siden også hvor en mann sutret uhemmet over en stor bot han hadde fått for å kjøre for nære bilen foran. Grensen for bot er satt på 1 sekund, og han hadde vært 0,9 sekund eller noe slikt bak bilen foran. Han syns det måtte gå an å bruke skjønn i slike tilfeller, han var jo bare 1,7 meter for nære. Det som han helt "glemte" var jo at egentlig skulle han jo vært 3 sekunder unna, selv om bot-grensen er satt til 1 sekund. Så egentlig var han 32-33 meter for nære, som blir noe helt annet.

Herregud så teit. Er det en ting jeg virkelig hater, så er det mennesker som kjører helt opp i rumpa på meg, for å så kaste seg ut, og kaste seg inn igjen foran meg så jeg må bråbremse. Det forplanter seg jo bakover i rekke, og vips! så har de greid å lage litt mer kø enn nødvendig. Selv om jeg ligger tre sekunder bak bilen foran, så er ikke det en luke de for enhver pris på tette igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 16:59   #33
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Dette må da være en forsinket aprilspøk? Vær så snill og si at det er det. :ber:

Jeg er tilbøyelig til å mene at dersom man er så kørka at man tror man har en "sak" når noe sånt har skjedd, er man faktisk så lite oppegående at man ikke burde ha unger.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:07   #34
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jeg så det og ristet på hodet.
Det verste er at det ikke er noe problem å få returnert isen.

Idiot-foreldre og idiot-avis som trykker det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:15   #35
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

For en flau artikkel...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:16   #36
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Kommentar avfyrt på RBs lenke på Facebook, klarte ikke dy meg.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:29   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Er det mulig!? Hva er det med folk?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:34   #38
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Nå har de visst fjernet kommentarfeltet på rb.no! Ikke rart, for der fikk de samme kommentarer som her gitt. Burde fjernet hele artikkelen spør du meg. Journalisten er vel ikke den skarpeste kniven i skuffen som faktisk henger ut barna ved å skrive om dette heller!
Edit: Ser at de har flyttet de samme kommentarene som var på sin egen nettside over på facebooksiden nå. Der når de vel enda flere, stakkars barn!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:40   #39
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.501
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jeg forventer da virkelig at isbilsjåføren kommer å ringer på dersom mitt barn kommer med en 200lapp for å kjøpe is. Han har nå ikke stort å gjøre uansett.







Eller, nei, jeg forventer jo ikke det, jeg tulla bare. Dette får jo foreldrene snakke med barnet om, de kan jo ikke overlate ansvaret til en isbilsjåfør. Skulle butikken også nektet barn å handle dersom de kommer dit med en 200lapp? Eller kiosken?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:47   #40
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Huff, stakkars unger. Og dusteforeldre. Tenk å henge ut både seg selv og sine egne barn på den måten. Jeg undrer meg også over hvilke journalistiske og redaksjonelle vurderinger som lå bak vurderingen av at dette var en sak for RB.



...og ...


__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no