Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Var det noen som sa agurktid?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-12, 15:34   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Var det noen som sa agurktid?

Altså, sender dere med ungene penger for å kjøpe is hos isbilen?
Hva ville dere sagt om ungen ikke fikk kjøpe is uten å ha med voksne?
Selv om barnet hadde med større søsken.

Denne familien klager på at datteren på 6 år, storesøster på 10, og nabojenta på 7 år fikk kjøpe is for 200,-
Jenta hadde gått i sparebøssa(?) si og hentet ut 500,- og handlet is for 200,- Foreldrene mener isbilsjaføren ikke skulle tillatt dette.

Hva mener dere?

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6092902.ece

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:37   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jeg sender ungene ut alene for å handle når vi en sjelden gang kjøper is fra isbilen. Det er da ikke isbilmannens ansvar å sjekke hvor pengene kommer fra?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:39   #3
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Det der ville vært en sak mellom meg og barnet, jeg hadde ikke forventet at isbilsjåføren skulle ta ansvar for det.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:41   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Isbilpersonen er vel ikke synsk? Uansett, så er det ikke h*n som er ansvarlig for dette. En sak mellom barnet og foreldrene.

  Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:42   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Her i strøket er det sjelden jeg ser voksne når isbilen kommer, som regel får ungene løpe lykkelig avsted. Det kunne ikke falt meg inn å legge ansvaret på Hjem-Is her, det er en sak mellom meg og mitt/mine barn.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:42   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Argh! Foreldre som skylder på andre når det er deres egne unger som skulle fått tyn, altså!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:43   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jeg syns det er helt på bærtur hele greia.
Skal liksom sjåføren av isbilen følge barna hjem og ringe på døra deres og spør om det er greit at ungen kjøper is?!

Sorry Sam, men her mener jeg at foreldrene får være litt mer oppegående og følge med.
Javel, så har ungen kjøpt is. Jeg syns det er verre at hun har "robbet" sparegrisen enn at hun kjøpte is. Kansje det er på tide å sette seg ned å snakke litt med ungene?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:43   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Nei, vet du hva.

Pollyanna sa det jeg tenkte, men jeg lo der hun irriterte seg.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:43   #9
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Hadde vært mellom meg og barnet i utgangspunktet, men sikkert greit at de stusser litt om barnet kommer med over 300 kr f.eks. Eller noe i den duren. At man viser litt skjønn.
Men i utgangspunktet ikke noe isbilen kunne vite, og dette kan jo skje på butikker/kiosker/og andre steder også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:44   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Hadde vært mellom meg og barnet i utgangspunktet, men sikkert greit at de stusser litt om barnet kommer med over 300 kr f.eks. Eller noe i den duren. At man viser litt skjønn.
Men i utgangspunktet ikke noe isbilen kunne vite, og dette kan jo skje på butikker/kiosker/og andre steder også.

Men de pakkene med is koster jo litt da. Man kan jo ikke kjøpe en og en is fra isbilen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:45   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Som Dragen sa, det ville vært en sak mellom meg og ungen, ikke meg og isbilen. Det får da være måte på å være curlingforelder.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:45   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jeg tror aldri jeg har sett at noen voksne handler fra isbilen, det er typisk en sånn oppgave som outsources til ungene rundt her vi bor.

Agurktid er agurktid, men jeg syns det er ufattelig dårlig vurdert av avisen og foreldrene å eksponere barna med digert bilde, fullt navn og en tekst som sier at seksåringen har tatt penger uten lov. Det er det jeg syns er verst med artikkelen. Anklagen mot isbilmannen er jo helt på trynet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:47   #13
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Hele familien poserende på trappa.

Neste uke er det oppfølgingsartikkel. Da med en familie hvor barnet IKKE fikk kjøpt is alene.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:48   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Ååh, jeg blir flau!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:48   #15
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Det er ikke mange som gir familien særlig støtte i kommentarfeltet heller gitt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:50   #16
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Toull!(må sies på trøndersk)

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:55   #17
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Toull!(må sies på trøndersk)

Det heter da vitterligen toill på trøndersk. :bidrar:

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:58   #18
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Jeg blir så flau på barnas vegne av slike saker. Idiotforeldre! Om jeg hadde sendt barna ut for å kjøpe is så er det mest sannsynlig med sedler av noe slag, så at de skal reagere på store sedler er bare for dumt det også.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:59   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Herreminfnatt, jeg sender da min elleveåring for å handle hvorsomhelst aleine, og det gjorde jeg da hun var ti også. Hun var hoppende rasende over alle i USA som stoppet henne i butikken og lurte på hvor foreldrene var, synes jeg ser ansiktet hennes om hun ikke fikk kjøpe fra isbilen...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 16:00   #20
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var det noen som sa agurktid?

Det er jo ein del foreldre som har ungar som aldri gjer feil. Og viss det ikkje er ungen sin feil, må det jo vere isbilmannen...

Nei, det får vere grenser! Eg stusser veldig på Forbrukerrådet si uttaling eg. Konsekvensen av det må jo vere at det ikkje er lov å selgje varer til barn, i det heile tatt.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no