Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-12, 16:30   #41
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Vet du hva sentrale justeringer faktisk innebærer? I realiteten er det at man løfter bestemte stillingskategorier ett eller to trinn.

Ja, det var vel omtrent det jeg skrev? Er det uviktig, og i så fall hvorfor?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 16:48   #42
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Tja, fordi de sentrale justeringene ofte fungerer som en litt pussig løfting av en gruppe kun basert på stillingskategori, ikke noe annet. Det betyr jo heller ikke at f.eks. alle lærere ville løftes på sentrale justeringer, kun grupperinger innen lærerne. Da er det egentlig mer "rettferdig" å kjøre et generelt tillegg, som kommer alle til gode, og så lokale forhandlinger som gir mulighet til å løfte spesialkompetansen og belønne ekstra innsats.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 16:59   #43
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Tja, fordi de sentrale justeringene ofte fungerer som en litt pussig løfting av en gruppe kun basert på stillingskategori, ikke noe annet. Det betyr jo heller ikke at f.eks. alle lærere ville løftes på sentrale justeringer, kun grupperinger innen lærerne. Da er det egentlig mer "rettferdig" å kjøre et generelt tillegg, som kommer alle til gode, og så lokale forhandlinger som gir mulighet til å løfte spesialkompetansen og belønne ekstra innsats.

Lokale forhandlinger er det siste Utdanningsforbundet ønsker seg, bare til informasjon. Det har vist seg vanskelig å få de lokale forhandlingene til å fungere godt og ikke som trynetillegg. Dessuten er det ikke vanskelig å løfte grupper sentralt for lærere, man f.eks. gi alle kontaktlærere et ekstra tillegg eller alle realfagslærere tillegg. Det treffer som regel temmelig målrettet og er altså det Utdanningsforbundet ønsker seg. Da er det jo ikke rart om de ikke sier "jippi, masse til lokale forhandlinger" selv om f.eks. Akademikerne sier det.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 17:33   #44
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Tja, fordi de sentrale justeringene ofte fungerer som en litt pussig løfting av en gruppe kun basert på stillingskategori, ikke noe annet. Det betyr jo heller ikke at f.eks. alle lærere ville løftes på sentrale justeringer, kun grupperinger innen lærerne. Da er det egentlig mer "rettferdig" å kjøre et generelt tillegg, som kommer alle til gode, og så lokale forhandlinger som gir mulighet til å løfte spesialkompetansen og belønne ekstra innsats.

Men det vil gi mulighet til å løfte fram grupper (f.eks. høyskolelektorer, skatterevisorer o.l.) som trenger et ekstra løft i forhold til andre. Det er ikke bare lærere som streiker - vi er også amanuenser, professorer, bibliotekarer, politi, prester osv.: med andre ord en sammensatt gruppe.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 21:00   #45
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Jeg må si at jeg har mer til overs for at lærere streiker for lønn enn at vektere gjør det. Jeg ser så absolutt poenget at økt lønn gir økt status, som på sikt kan føre til økt interesse for lærerfaget - jeg syns utdannelse skal lønne seg. Når det er sagt har jeg svært lite sans for streik som virkemiddel, da det rammer en uskyldig tredjepart. Det blir som å ta gisler.
Jeg har ingenting til overs for at vektere streiker for økt lønn, all den tid det ikke er spesielt lang utdannelse som må tid. Var det et fireukerskurs, tro?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 21:28   #46
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Vektere tjener vel ikke så langt unna en lærer, vil jeg tro? Ja, ja, greit å vite at man har "options" hvis jobben skulle bli for tøff. Et fireukers kurs skal jeg stå i.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 21:44   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Unio har fått ram kritikk fra egne medlemmer for at de ga seg for to år siden mot en klausul om at det skulle bli bedre neste gang. Når det så IKKE blir bedre neste gang (på tross av nevnte klausul) tror jeg ikke det har noe annet valg enn å streike til det blir tvungen lønnsnemd. Gir de seg frivillig enda en gang uten å få noe som helst igjen for det, tror jeg de vil bli slaktet av egne medlemmer.

KS har også vært usedvanlig arrogant i forhandlinger med spesielt Utdanningsforbundet siden vi ble overført for ca 10 år siden. Jeg regner med at de som har med dem å gjøre er rimelig drittlei den arrogansen.

Jeg ønsker at streiken stopper, men ikke ved at Unio enda en gang frivillig gir seg uten å få noe igjen for det .

Selv skulle jeg helst streiket for bedre arbeidsforhold, færre elever pr lærer og mer tid til kontaktlærerarbeidet. Jeg håper det bllir den store saken ved neste korsvei.

Nemlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 21:50   #48
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vektere tjener vel ikke så langt unna en lærer, vil jeg tro? Ja, ja, greit å vite at man har "options" hvis jobben skulle bli for tøff. Et fireukers kurs skal jeg stå i.

Er du klar over hvor kjedelig den jobben er? Kjøre rundt og rundt de samme rundene hver natt, bli plaget av fulle folk, eller beføle fremmede på flyplasser. :grøss:

Jeg valgte forresten Akademikerne (Tekna) foran Utanningsforbundet delvis fordi Akademikerne streiker så sjelden. Er sånn passelig uenig med begge to, så det var et valg mellom to onder.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 22:08   #49
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg må si at jeg har mer til overs for at lærere streiker for lønn enn at vektere gjør det. Jeg ser så absolutt poenget at økt lønn gir økt status, som på sikt kan føre til økt interesse for lærerfaget - jeg syns utdannelse skal lønne seg.

Jepp. Dessverre gir slike streiker og sutring alt annet enn økt status til lærerne, og jeg mener også at for å få økt status må man ta sjansen på å gi en større pott til lokale forhandlinger og åpne for mer individuell avlønning.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 23:09   #50
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Jeg vil tro at en vekters arbeidstid er utrolig ukurant, så lønna bør jo stå litt i forhold til det. Selv om jeg nå uttaler meg om ting jeg ikke har så veldig god greie på. Med unntak av info fra en tidligere vekter som jobbet på en liten flyplass. H*n jobbet 60% , arbeidstiden var ved morgen flyavgangene og om ettermiddagen. Jippi, liksom.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 23:36   #51
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Jeg vil tro at en vekters arbeidstid er utrolig ukurant, så lønna bør jo stå litt i forhold til det. Selv om jeg nå uttaler meg om ting jeg ikke har så veldig god greie på. Med unntak av info fra en tidligere vekter som jobbet på en liten flyplass. H*n jobbet 60% , arbeidstiden var ved morgen flyavgangene og om ettermiddagen. Jippi, liksom.

Nå kikket jeg på tariffen til vekterne og de har like gode tillegg som en del andre med samme ugunstige arbeidstider. Sykepleiere i turnus, industriarbeidere i ujevne skiftordninger har ikke veldig godt betalt for ugunstig arbeidstid hvis ikke de har gode lokale ordninger.
Kvelds og nattilllegget vekterne har var omtrent som på en industriarbeidsplass jeg kjenner godt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 23:37   #52
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Jeg synes forresten også at vektere bør ligge godt under politiet i lønnsnivå.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 23:54   #53
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes forresten også at vektere bør ligge godt under politiet i lønnsnivå.

Så absolutt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 14:05   #54
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Jeg kjenner at jeg er mektig lei vekter-streiken nå... Vi fikk informasjon om den på jobb i går og den går svært hardt utover min bransje med tap på opp i mot NOK 25 millioner kroner pr. dag. Fra mandag blir enkelte kolleger permittert som følge. Den enes død, den andres brød.

Jeg har dessuten veldig sympati med folk som ikke kommer seg med fly til viktige avtaler, ferie, sykehusavtaler m.m. Jeg fatter ikke at Hanne Bjurstrøm synes at vekterstreiken fortsatt er forsvarlig.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 14:07   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Jeg klarte ikke å la være å le høyt av tweeten i feeden min om at vekterne nå har streiket lenger enn de hadde utdannelse, og at de håpet at ikke akademikerne tok etter.




__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 14:11   #56
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Hvor mye ekstre er det de streiker for? Er det øking av grunnlønn eller er det for ubekvem arbeidstid eller annet?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 14:21   #57
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg klarte ikke å la være å le høyt av tweeten i feeden min om at vekterne nå har streiket lenger enn de hadde utdannelse, og at de håpet at ikke akademikerne tok etter.




__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 16:12   #58
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Jeg skal snart gå og leke med fyrstikker i nærheten av Elin Ørjasæter.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 16:21   #59
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg klarte ikke å la være å le høyt av tweeten i feeden min om at vekterne nå har streiket lenger enn de hadde utdannelse, og at de håpet at ikke akademikerne tok etter.




__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 16:28   #60
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til de streikende: mener dere at streiken fortsatt er berettiget?

Men vekterene har jo begynt å melde seg ut av NAF, fordi de syntes denne streiken er helt tullete, flere av medlemmene hevder at de ikke vet hva de streiker for engang. Bør noen snart stikke fingeren i jorda??

Ref. overskriften i Afteposten:

Sitat:

«Kan ikke forvente industriarbeiderlønn med 90 timers utdannelse»

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no