Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærling med 400 000,- i startlønn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-12, 18:27   #21
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Tittelen er misvisende, startlønna er nesten 300.000 dersom man tar med alle tilleggene, og det skal man kanskje.

Det er ca 1000 kr pr døgn off-shore, og overtidsbetalt dersom man jobber mer enn 12 timer i døgnet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:32   #22
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vel, streiken går (og nå gjør jeg det svært lettfattelig) ut på å gjøre eplene og bananene litt likere.

Så bra du gjør det svært lettfattelig for meg. Jeg har nemlig litt tungt for det.

Jeg synes din sammenlikning mellom en lærling i oljebransjen med en forskolelærer er søkt. Han (siden det er han i artikkelen) har vært svært heldig. Det er 160 stykker i året som får den typen lærlingeplass. De er veldig heldige. De tjener for øvrig ikke 400 000 fra dag 1. Det er på slutten av lærlingeperioden de tjener 400 000 (inkludert sokkeltillegg). Ja jøss, jeg skulle svært gjerne hatt den lønna jeg også.

Hvis du virkelig ønsker å sammenlikne synes jeg du skal slutte å se til ekstremene. De færreste i Norge har en slik startlønn, og mange av de som har det har svært ugunstig arbeidsvilkår. Hva med å sammenlikne med andre yrkesgrupper med høy utdannelse som har trygg jobb, gode ordninger og 37,5 (el 40) timers arbeidsuke (i snitt gjennom et år).

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:37   #23
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Java: Hva med å sammenligne en førskolelærer med en elektriker? En tømrer? En fisker? Samme års abeidserfaring, bare at håndverkerne har maks to års yrkesfagutdanning, førskolelæreren har høyskoleutdanning. Lønningene til de tre andre gruppene ligger i snitt minst 100.000 høyere enn førskolelæreren. Synes du fremdeles jeg sammenligner med ekstreme grupper?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:38   #24
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Som lærar er det bare forventa at ein jobber 12 timar i døgnet, utan tillegg (for ein har jo sommerferie). Det er ein del av det å ha fast lønn i det offentlege. Ein skal utføre alle oppgåvene som dukker opp, uavhengig av kor lang tid det tar. Vi ville ruinert staten om vi skulle krevd overtid.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:39   #25
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Såvidt jeg vet er utdanningstiden tre eller fire år for å få fagbrev. Varierer fra yrke til yrke. To år videregående og to års lærlingetid er ganske vanlig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:40   #26
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Da jeg var 17 (midt i den værste jappetiden) så hadde jeg to kompiser som var heismontører. Det var det store yrket dengangen hvor de virkelig tjente grovt. Gutta bodde hjemme og øste ut penger...

I min bransje får enkelte, de flinkeste, tilbud om å jobbe på Svalbard i en periode, og der er det en utrolig lav skatt og de som er unge, uten familie/barn og akkurat ferdig med lærlingtiden sin vil gjerne dit og tjene seg opp raske penger. Så det er mulig for unge å tjene raske penger.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:40   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Vi ville ruinert staten om vi skulle krevd overtid.

Jeg synes dere kunne krevd overtidsbetalt heller. Så fikk vi heldagsskole og kanskje bare fire-fem ukers skolestengt om sommeren.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:41   #28
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Såvidt jeg vet er utdanningstiden tre eller fire år for å få fagbrev. Varierer fra yrke til yrke. To år videregående og to års lærlingetid er ganske vanlig.

Med lønn under utdanning. Ikkje studielån.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:42   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Lønn under lærlingetiden. De to årene. Ingen får lønn for å gå videregående.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:42   #30
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Java: Hva med å sammenligne en førskolelærer med en elektriker? En tømrer? En fisker? Samme års abeidserfaring, bare at håndverkerne har maks to års yrkesfagutdanning, førskolelæreren har høyskoleutdanning. Lønningene til de tre andre gruppene ligger i snitt minst 100.000 høyere enn førskolelæreren. Synes du fremdeles jeg sammenligner med ekstreme grupper?

Du sammenlikner med håndverkere som kan tjene mye pga av betalingsvilligheten hos forbrukerne. En håndverker kan tjene hvor mye som helst hvis jobben gjøres bra og ryktet er bra. En fisker har en arbeidstid jeg tror de færreste drømmer om. Men nei, du sammenlikner ikke da med esktremene, bare med yrker det er unaturlig å sammenlikne med.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:44   #31
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Du sammenlikner med håndverkere som kan tjene mye pga av betalingsvilligheten hos forbrukerne. En håndverker kan tjene hvor mye som helst hvis jobben gjøres bra og ryktet er bra. En fisker har en arbeidstid jeg tror de færreste drømmer om. Men nei, du sammenlikner ikke da med esktremene, bare med yrker det er unaturlig å sammenlikne med.

Hvilke yrker tenker du at f.eks lærere bør sammenligne seg med?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:44   #32
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Java: Hva med å sammenligne en førskolelærer med en elektriker? En tømrer? En fisker? Samme års abeidserfaring, bare at håndverkerne har maks to års yrkesfagutdanning, førskolelæreren har høyskoleutdanning. Lønningene til de tre andre gruppene ligger i snitt minst 100.000 høyere enn førskolelæreren. Synes du fremdeles jeg sammenligner med ekstreme grupper?

Det mest riktige er jo å sammenligne grupper med utdanning på samme nivå - da ser man forskjellene. En barne- og ungdomsarbeider og en helsefagarbeider har to år vgs og to år læretid. Det samme har en tømrer, snekker, og elektriker. Gjett om det er store lønnsforskjeller der.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:46   #33
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det mest riktige er jo å sammenligne grupper med utdanning på samme nivå - da ser man forskjellene. En barne- og ungdomsarbeider og en helsefagarbeider har to år vgs og to år læretid. Det samme har en tømrer, snekker, og elektriker. Gjett om det er store lønnsforskjeller der.

Ja, nettopp.
Og så kan man f.eks sammenligne en ingeniør (nesten hvilkensomhelst) og en lærer, begge med fem års utdanning. Rimelig store forskjeller der også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:46   #34
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg synes dere kunne krevd overtidsbetalt heller. Så fikk vi heldagsskole og kanskje bare fire-fem ukers skolestengt om sommeren.

Det er ikkje sjeldan eg jobber frå 8-20. I verste retteperiodane har eg ennå lengre dagar. Eg trur eg bruker 20-30% av arbeidstida mi på undervisning. Resten av tida blir brukt på andre, usynlege oppgåver, som retting, vurdering, planlegging av undervisning, møter med foresette, ppt, spes.ped-team etc., gjennomføring av utsett vurdering for elevar som ikkje har møtt til ordinær vurdering, oppfølging av einskildelevar, dokumentasjon på at eg faktisk gjer alt dette og utfylling av skjema som dokumenterer kva eg bruker tida mi på. Eg klarer ikkje dette på 44 timar i veka.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:47   #35
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Lønn under lærlingetiden. De to årene. Ingen får lønn for å gå videregående.

Men dei som går høgare utdanning går tre år på vgs, så det er "likt for alle".

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:48   #36
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, nettopp.
Og så kan man f.eks sammenligne en ingeniør (nesten hvilkensomhelst) og en lærer, begge med fem års utdanning. Rimelig store forskjeller der også.

Er det det? Er du sikker? Jeg kjenner ganske mange ingeniører som tjener bra, men også en god del som har ganske så moderate lønninger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:49   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det det? Er du sikker? Jeg kjenner ganske mange ingeniører som tjener bra, men også en god del som har ganske så moderate lønninger.

Hva er en moderat lønning for en ingeniør, da?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:49   #38
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det det? Er du sikker? Jeg kjenner ganske mange ingeniører som tjener bra, men også en god del som har ganske så moderate lønninger.

Kva er ei moderat ingeniørlønning?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:50   #39
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hva er en moderat lønning for en ingeniør, da?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 18:50   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

400k-ish

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no