Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvilke feil gjør jeg ofte?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 11:42   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke feil gjør jeg ofte?

Jeg er jo svensk så jeg skriver jo ikke perfekt norsk. Noen som kan hjelpe meg å forbedre meg?

Hvilke feil gjør jeg i norsken jeg skriver? Store og små feil, stavefeil etc.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 11:46   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke feil gjør jeg ofte?

Det hender jeg ser svenske vendinger i det du skriver, men jeg kommer ikke på noen "gjengangere" i farten. Jeg tror mye av det er mer svensk-klingende formuleringer enn egentlige feil. Hvis du ønsker å få beskjed om det når du gjør feil, kan jeg gjerne si fra dersom jeg legger merke til noe?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 11:46   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke feil gjør jeg ofte?

Jeg syns du skriver imponerende bra norsk, Pelen! Det har jeg tenkt på mange ganger, særlig fordi du prater mye "svenskere" enn du skriver. Av og til kan jeg lese at du er svensk, men jeg kommer ikke på noen gjengangerfeil hos deg. Innleggene dine er alltid velskrevne og jeg syns du har et godt språk.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 11:47   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke feil gjør jeg ofte?

Synes du skriver veldig godt norsk, jeg.
Men hvis jeg ikke husker feil, så skriver du i vært fall. Det skal være i hvert fall.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 11:56   #5
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke feil gjør jeg ofte?

Jeg synes også du skriver veldig godt norsk. Det hender jeg ser noen svenske vendinger, men de er ikke direkte feil.

Jeg synes også at du skriver veldig reflektert, også har du gitt meg mange gode råd.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 12:11   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke feil gjør jeg ofte?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det hender jeg ser svenske vendinger i det du skriver, men jeg kommer ikke på noen "gjengangere" i farten. Jeg tror mye av det er mer svensk-klingende formuleringer enn egentlige feil. Hvis du ønsker å få beskjed om det når du gjør feil, kan jeg gjerne si fra dersom jeg legger merke til noe?

Gjerne! Jeg vil bli flinkere

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Synes du skriver veldig godt norsk, jeg.
Men hvis jeg ikke husker feil, så skriver du i vært fall. Det skal være i hvert fall.

Det stemmer nok, jeg vet jo hvordan det skal være egentlig. Takk for at du minnet meg!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 23:54   #7
T-mamma
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 16
T-mamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke feil gjør jeg ofte?

Syns du skriver bra jeg

T-mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 00:23   #8
Linemix
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 244
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Sv: Hvilke feil gjør jeg ofte?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Takk for at du minnet meg!

Her har vi en sånn litt svensk vending. Det er det eneste jeg har lagt merke til ved ditt norske skriftspråk, som generelt er veldig bra. Du er flink i norsk.

Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 01:53   #9
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke feil gjør jeg ofte?

Jeg ante ikke at du var svensk før du nevnte det i julefeiringstråden din. Så jeg synes du er veldig flink i norsk.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 01:55   #10
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke feil gjør jeg ofte?

Stort sett skriver du veldig bra norsk, men det hender at jeg ser svensken din. Husker ikke i farten, men jeg kan godt gi beskjed dersom jeg legger merke til noe. Jeg liker å flisespikke.

Men jeg vil ikke at du skal bli sur, altså.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 05:33   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke feil gjør jeg ofte?

Du kan jo legge ut et hint i signaturen din på at du vil ha tilbakemelding på språket ditt. (Ikke at jeg syns du trenger det, da )
Men det er jo ganske smart at du ber om tilbakemeldinger på språket ditt i et slikt forum, det blir jo bra skrivetrening av slikt

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 12:25   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke feil gjør jeg ofte?

Det eneste jeg har merket meg er at du noen ganger skriver "ikke als". Men det synes jeg bare er kjempesøtt, så det syns jeg bare du skal fortsette med.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 12:58   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke feil gjør jeg ofte?

Må si som de andre her at jeg synes du skriver imponerende godt norsk, det eneste jeg har lagt merke til (nå har jeg heller ikke gransket innleggene dine for feil altså) er at du bruker "dog" ganske ofte.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 19:03   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke feil gjør jeg ofte?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Stort sett skriver du veldig bra norsk, men det hender at jeg ser svensken din. Husker ikke i farten, men jeg kan godt gi beskjed dersom jeg legger merke til noe. Jeg liker å flisespikke.

Men jeg vil ikke at du skal bli sur, altså.

Det vil jeg gjerne og sur blir jeg selvsagt ikke

Og legge ut i signaturen var en god idé. Takk for tilbakemeldinger!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no