Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Et spørsmål om å bake glutenfritt

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-16, 15:31   #1
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Et spørsmål om å bake glutenfritt

Jeg skal bake en glutenfri kake til et arrangement, og kom til å lure på noe: Kjøkkenet mitt er nok rimelig "gluteninfisert", bør jeg ta spesielle forholdsregler med tanke på rengjøring av utstyr før jeg lager mat til noen med glutenintoleranse, eller er bakebollen osv. fritt for gluten så lenge det er nyvasket? Jeg merker at dette har jeg overhodet ikke peiling på.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-16, 15:48   #2
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et spørsmål om å bake glutenfritt

Vask det godt en ekstra gang, og tørk med et rent kopphåndkle, så er du helt sikker.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-16, 17:39   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et spørsmål om å bake glutenfritt

Det holder i massevis at det er vasket en gang i oppvaskmaskinen. Unngå trefjøl som har vært brukt til brødfjøl, bare.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-16, 19:31   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål om å bake glutenfritt

Så bra at du faktisk tenker på det! Ikke alle gjør det. Men en god vask av redskaper holder som regel fint det ja

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-16, 22:35   #5
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Et spørsmål om å bake glutenfritt

Flott, takk!

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no