Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Fargede bør holde seg hjemme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-12, 23:27   #21
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Fargede bør holde seg hjemme"

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Interessant BBC-dokumentar om EM og høyreekstremister.

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/851402/

Det er den som er diskutert i tråden.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 09:21   #22
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fargede bør holde seg hjemme"

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg tror veldig mange ikke er klar over omfanget av høyreekstreme i Øst Europa så hvis noe positivt kommer ut av EM der så er det jo at det rettes et søkelys på dette. Problemet er jo ofte at EU land har de riktige lovverk på plass men virkligheten på bakken er jo en helt annen. I Ungarn er det jo helt ekstermt for tiden men det er jo nesten ikke som snakker om det, og dette er i Europa, vår egen bakgård.

Dette har vært en vekker for meg i hvert fall. Jeg har ikke vært klar over omfanget, og er ganske sjokkert rett og slett. Og jeg ble oppgitt da jeg hørte en av de polske landslagsspillerne som mente at dette ikke var et problem i Polen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 09:30   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.110
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fargede bør holde seg hjemme"

Jeg har vel bare visst dette langt bak i bakhodet et sted, og det er utrolig bra at det blir fokus på det.

Hva er de historiske grunnene til at dette får blomstre så fritt, egentlig?

Uansett var det også en fin anledning til å snakke med den fotballgærne guttungen min om rasisme. Det er lite som virker så sinnsvakt for en blodfan som han, som at noen skal se ned på en "fotballspiller som er KJEMPEFLINK!!", bare fordi han har "EN ANNEN FARGE, LIKSOM!!".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 09:51   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fargede bør holde seg hjemme"

Det er nesten 20 år siden jeg bodde i Ungarn, men på det tidspunktet bestod Ungarn av "hvite" og sigøynere. Sistnevnte folkegruppe lever helt på siden av samfunnet, og det er sosial aksept for å trakassere dem blant ungarere.

Innvandring til Øst-Europa er et helt nytt fenomen. Grensene deres var jo temmelig lukket, og folk med annen kultur og hudfarge var ikke noe de trengte å forholde seg til. Det var, og er, rett og slett skummelt og farlig.

Jeg fortalte vertsfamilien og klassen min at vi i Norge ikke så slik på det, og at det heller ble sett på som en berikelse (jeg snakket ikke så mye om de som ikke ser slik på saken ). Dette var uforståelig for dem. Klarte jeg virkelig å oppføre meg helt normalt mot han som kom fra Pakistan? Var det mulig? Var han ikke annerledes?

De har en fryktelig lang vei å gå. Og det hjelper ikke at de politiske partiene som har makta ikke tar klarere motstand.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no