Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Unio streiker

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-12, 12:43   #21
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Unio streiker

Jeg signerer også rine!

Og så blir jeg så matt av alle prosentene som kan manipuleres i alle retninger. Jeg husker ikke tallene fra tidligere år, men jeg vet at år etter år har lærerne m.fl. fått en viss prosent, og andre en litt høyere prosent. Det vil i realiteten si at vi går litt ned i lønn hvert år, selv om det er noen kroner mer på lønnsslippen. Og det føles urettferdig, ja. Det samme når de opererer med f.eks. 3 %, og så er 1,5 % av det til lokale forhandliger, og det er bare noen få som ser noe til de pengene. Jeg har aldri fått noen prosent av det lokale oppgjøret. Jeg går ikke og sutrer over at jeg har dårlig lønn, jeg har så jeg klarer meg, og jeg velger til og med å jobbe redusert. Men det føles ikke alltid som jobben jeg gjør blir verdsatt, når jeg har 5 års utdanning og ser at jeg går ned i lønn i forhold til andre lønnsgrupper.

Jeg er veldig enig med rine i at mer kontaktlærertid (som jo vil føre til at jeg får mer til til å planlegge undervisning, for den tiden bruker jeg nå til kontaktlærerting) og færre elever vil øke kvaliteten i skolen.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 12:56   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unio streiker

Akkurat den kontaktlærerjobben får jeg mer og mer respekt for. Det må være noe hinsides med ekstraarbeid hvis man ikke får noe særlig ekstra tid til å gjøre den? Selvfølgelig må det jo være et poeng at kontaktlærer også er mye sammen med klassen, men dog. Å være kontaktlærer for noe særlig mer enn 10 elever må jo være med risiko for å brenne seg selv i begge ender og vel så det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 13:47   #23
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unio streiker

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Akkurat den kontaktlærerjobben får jeg mer og mer respekt for. Det må være noe hinsides med ekstraarbeid hvis man ikke får noe særlig ekstra tid til å gjøre den? Selvfølgelig må det jo være et poeng at kontaktlærer også er mye sammen med klassen, men dog. Å være kontaktlærer for noe særlig mer enn 10 elever må jo være med risiko for å brenne seg selv i begge ender og vel så det.

Man får 45 miniutter mindre i uka å undervise. Denne tiden rekker selvsagt ikke til noe som helst, og når man da er kontaktlærer for 28 stykker, brenner man seg selv i begge ender - som du vet...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 15:59   #24
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Unio streiker

Syns innleggene til Rine sier akkurat det jeg mener så signerer henne fullt ut.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no