Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kalkun for første gang

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-10, 13:46   #21
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalkun for første gang

Hva kan puttes inni? Epler, svisker, appelsin? Alt i samme smørja?
Skrelles eplene?
Og jeg rekner med at event. appelsiner renskes og deles? eller?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 15:55   #22
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kalkun for første gang

Etter tips og råd herfra, fra Gordon Ramsay og etter egne påfunn ble det deilig god kalkunmiddag igår.

Lagde smørblanding med salt, pepper, olivenolje, en halv ferskpressa sitron, tre moste fedd hvitløk og det jeg hadde av urter; litt tiamin, litt rosmarin og litt provance. Dette stappa jeg innunder skinnet på brystkassa, hadde en liten klatt inni og resten gnidd utover hele. Inni la jeg i tillegg en gulerot delt i to, en løk delt i to og en neve bacon. Satte i ovnen, øste den innimellom. Hadde så på lange skiver bacon. Fortsatte å øse. Fikk hvile mens jeg lagde tilbehøret: Saus med det fra langpanna pluss litt hønsebuljong, jevning og fløte. Potetmos på mandelpoteter, smør, salt og pepper og melk/fløte. Pannestekte rosenkål med bacon.
Vellykka, saftig og godt, alt passa sammen - i min gane, min kjære og i min brors også, etter det de sa iallfall.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 17:09   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalkun for første gang

Øste du med steikekraften, Acino, eller med noe annet? Så også Ramsay og tenkte å prøve meg på noe lignende på nyttårsaften, bare uten bacon.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 17:12   #24
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kalkun for første gang

Steikekraften/smøret ja

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no