Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Husk å ikke ha barn liggende/sittende i bilen i varmen!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-09, 19:23   #101
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg blir ikke hårsår. Men jeg må ofte le høyt over flere ting som andre brukere er hysteriske på og som jeg ikke ser noen grunn til å være hysterisk på. Barn i lukket bil i solsteiken er ikke en av disse tingene.

Jeg også må jeg nok innrømme. Barn eller dyr i lukket bil er farlig.

  Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 19:24   #102
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg også må jeg nok innrømme. Barn eller dyr i lukket bil er farlig.

Eh. Jeg lo ikke høyt over folk som var hysteriske med barn i lukket bil i varmen, men mye annet. *presiserer*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 19:30   #103
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Eh. Jeg lo ikke høyt over folk som var hysteriske med barn i lukket bil i varmen, men mye annet. *presiserer*

Samme her, herregud hvor dårlig hjernen min fungerer i dag.

  Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 19:30   #104
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Tåler varmen dårlig du også?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 19:31   #105
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Nei, har et par sånne problemer med noe annet som gjør at jeg er helt på bærtur i dag.

  Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 01:21   #106
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Når jeg en ytterst sjelden gang ender opp med å måtte handle, og har med meg alle tre barna, så gjør jeg som oftest en helhetsvurdering:
- Er et kaos og biler på kryss og tvers på parkeringplassen?
- Er ungene i godt eller obstrnasig lune (les: Er det sannsynlig at 2-åringen vil prøve å røske seg fra meg og stikke av bare på gøy? Vil de to store begynne å leke sisten mellom bilene?)
- Hva vil ungene?
- Hvor mye skal jeg ha på butikken? (Det skjer bare nå det er krisehandling, så stort sett vedig lite)
- Hvor nær inngangen får jeg parkeringsplass?
- Hvor varmt er det?

Og er det sol og/eller varmt er alle vinduer åpne, selvsagt.

Det er særlig risikoen for at ungene skal bli påkjørt på en uoversiktig parkeringsplass som bekymrer meg. Jeg har bare to hender. Og må nødvendigvis slippe de to store ut av syne mens jeg løsner minsten.

Det jeg er mest redd for er at jeg skal skade barna mine fordi jeg er en svime. Glemme dem, glemme noe viktig. Jeg er redd for at mannen min skal skade dem fordi han fullstendig mangler fantasi til å se for seg fæle ting som kan skje, og dermed er litt sånn pytt-pytt. Mens det for min del er svimetheten som er farlig. Det skremmer meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 00:43   #107
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Ser på VG at det har skjedd igjen. I Spania ble en treåring glemt igjen i bilen når moren dro på jobb. Det ble ikke oppdaget før etter 5 timer og da var ungen død. Huff..

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no