Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Jeg lar meg ikke engang provosere ...

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 11:50   #41
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg ikke engang provosere ...

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Så jeg er altså smart når jeg lynleser Harry Potter-bøker og dum når jeg bruker litt lenger tid på å lese Forbrytelse og straff. Godt å vite.

Nei, da har du nok misforstått. Når det er snakk om lesehastighet i forhold til IQ, så er det selvsagt en helt konkret test der alle leser det samme, samme antall ord, samme vanskelighetsgrad. De har jo lesetester med jevne mellomrom på skolen også. Ikke for å måle IQ, men generelle leseferdigheter.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 11:57   #42
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg lar meg ikke engang provosere ...

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Nei, da har du nok misforstått. Når det er snakk om lesehastighet i forhold til IQ, så er det selvsagt en helt konkret test der alle leser det samme, samme antall ord, samme vanskelighetsgrad. De har jo lesetester med jevne mellomrom på skolen også. Ikke for å måle IQ, men generelle leseferdigheter.

Nå beveger jeg meg kanskje mer i retning av diskusjon om IQ, men man kan da ha like høy IQ som personen som leser en gitt tekst fortere enn en selv. Er man vant til å lese så vil man jo høyst sannsynlig lese fortere enn en som ikke leser like mye...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 12:09   #43
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg ikke engang provosere ...

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Nå beveger jeg meg kanskje mer i retning av diskusjon om IQ, men man kan da ha like høy IQ som personen som leser en gitt tekst fortere enn en selv. Er man vant til å lese så vil man jo høyst sannsynlig lese fortere enn en som ikke leser like mye...

Ja, selvsagt. Men som jeg skrev tidligere, lesetest er jo bare ett av flere momenter ved måling av IQ. Og uten å være ekspert på dette, så handler det vel i den forbindelse mer om evnen til å oppfatte, enn til å lese fort. Dessuten vil jo utfallet av en slik test være avhengig av en rekke (subjektive) faktorer. Jeg vet bare at det brukes som en del av IQ-måling, og synes derfor ikke det var så rart at det ble satt i sammenheng.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 12:19   #44
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg lar meg ikke engang provosere ...

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ja, selvsagt. Men som jeg skrev tidligere, lesetest er jo bare ett av flere momenter ved måling av IQ. ...

Jeg vet bare at det brukes som en del av IQ-måling, og synes derfor ikke det var så rart at det ble satt i sammenheng.

Det er sant, IQ-tester innebærer selvfølgelig langt mer enn kun lesetester.
Nå ser jeg også at dette egentlig er ferdigdiskutert i tråden her. Kanskje jeg skal lese innleggene litt bedre?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no