Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Glutenfri miks, lage søtbakst av denne?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-20, 22:28   #1
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glutenfri miks, lage søtbakst av denne?

Det er plutselig kommet opp at en med cøliaki dukker opp til ei servering i morgen formiddag. Vanlig gjærdeig til serveringen er allerede satt, men hva godt kan jeg lage til denne ene da?
Jeg baker aldri glutenfri ˚melbakst˚ så jeg er på utrygg grunn.
Det eneste jeg har i hus som er glutenfritt mel er maismel (tipper det blir drittriste snurrer av det. og denne pakken med miks til glutenfri focaccia.
Kan den transformeres til noe som likner på en bolle, kanelsnurrer eller liknende, tro?

Ingredienser: maisstivelse*, sammalt rismel*, sammalt hirsemel*, malt loppefrøskall*, havsalt, fortykningsmiddel (guarkjernemel*).

https://www.allergikost.no/glutenfri...miks-okologisk

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-20, 23:58   #2
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glutenfri miks, lage søtbakst av denne?

Glutenfri gjærbakst er litt tricky. På så kort varsel ville jeg heller kjøpt glutenfrie kanelsnurrer fra Fria på nærmeste butikk, og lunet dem i ovnen før servering.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 00:13   #3
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfri miks, lage søtbakst av denne?

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Glutenfri gjærbakst er litt tricky. På så kort varsel ville jeg heller kjøpt glutenfrie kanelsnurrer fra Fria på nærmeste butikk, og lunet dem i ovnen før servering.

Veldig enig. Får du det greit til med glutenfri gjærbakst, bør det spises med en gang. Det er ubrukelig etter frysing. Jeg lagde noen skikkelig gode kanelsnurrer en gang. Etter frysing var det som å spise bare tørre smuler. Og det er i utgangspunktet vanskelig å få til. :savnergrbakst:

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 07:33   #4
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfri miks, lage søtbakst av denne?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Veldig enig. Får du det greit til med glutenfri gjærbakst, bør det spises med en gang. Det er ubrukelig etter frysing. Jeg lagde noen skikkelig gode kanelsnurrer en gang. Etter frysing var det som å spise bare tørre smuler. Og det er i utgangspunktet vanskelig å få til. :savnergrbakst:

Varm de litt i mikro eller ovn så funket det fint

Hatt cøliaki i 20 år

Har ikke sett denne miksen før så kan ikke uttale meg om overnevnte.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 09:01   #5
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri miks, lage søtbakst av denne?

Jeg gir den et forsøk og har satt deigen med litt flytende melange og creme fraiche i (jeg vet at vedkommende tåler melkeprodukter), så får vi se. Jeg har gode kjeks og sjokolader som er glutenfri, så det får bli nødløsningen om dette ikke funker.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 09:06   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfri miks, lage søtbakst av denne?

Toro sjokolade kake er også glutenfri (langpanne)

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 09:24   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfri miks, lage søtbakst av denne?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Varm de litt i mikro eller ovn så funket det fint

Hatt cøliaki i 20 år

Har ikke sett denne miksen før så kan ikke uttale meg om overnevnte.

Jada. Jeg har gjort det. Måtte ha rikelig med drikke til forråsiresånn.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 09:52   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri miks, lage søtbakst av denne?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg gir den et forsøk og har satt deigen med litt flytende melange og creme fraiche i (jeg vet at vedkommende tåler melkeprodukter), så får vi se. Jeg har gode kjeks og sjokolader som er glutenfri, så det får bli nødløsningen om dette ikke funker.

Det høres veldig bra ut! Jeg blir alltid veldig glad for at verten prøver.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 11:26   #9
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfri miks, lage søtbakst av denne?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jada. Jeg har gjort det. Måtte ha rikelig med drikke til forråsiresånn.

Da har du nok spist gjesdal sitt brød, det er nokså uspiselig

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 19:29   #10
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri miks, lage søtbakst av denne?

Takk for innspill og tips. Det ble ikke så aller verst, jeg puttet noen blåbær i, litt kanel i svingene og en myk kremostglasur ringlet over. Vedkommende med cøliaki ble skikkelig, skikkelig glad for nybakst.

Men sammenlignet med gjærbakst stappet med gluten synes jeg det var middelmådig, altså. Jeg vil nok ha behov for å gjøre dette flere ganger, så nå skal jeg øve meg litt med et mel som er mer tilpasset saken.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no