Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Leopardsneglen

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-10, 11:10   #1
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

[Hage] Leopardsneglen

Sånne har vi i hagen, og på tross av villnisset vårt har vi relativt få brunsnegler. Jeg lurer på hvordan det går med dem når alle strør nematoder rundt seg?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 11:15   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Jeg har sett noen svære, feite boasnegler rundt om i hagen vår, men svært få brunsnegler ...hvis noen i det hele tatt, så der er jo svaret!! Når det er sagt så er jeg særs lite på sneglejakt ettersom jeg får brekninger bare av tanken på snegler, rent generelt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 11:48   #3
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Sånne har vi i hagen, og på tross av villnisset vårt har vi relativt få brunsnegler. Jeg lurer på hvordan det går med dem når alle strør nematoder rundt seg?

Det er jo et tankekors. For det har jo vært det hete rådet i år har jeg sett.
La oss håpe at leopradsneglene er såpass smarte at de kun koser seg med levende brunsnegler.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 12:02   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Men sjekk kommentarene til artikkelen!

Jeg har også leopardsnegl, mulig det hadde vært flere iberiasnegler uten dem, men fri for iberia er hagen ikke. Jeg fanget nettopp to i ferd med å parre seg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 12:45   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Vi har masse av begge slag.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 12:56   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen


:vurderer å aldri mer gå barbent og heller aldri mer gå ut i egen hage:

Og hva skjer når leopardene er ferdige med å spise iberiaer da? Har de verdensherredømme og blir den neste landeplagen eller hva?

  Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 12:57   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Snails on a train. Jeg hadde sett den filmen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 12:58   #8
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Smilet : Leopardene hører naturlig til her, så det tror jeg skal gå helt fint.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 12:58   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

De blir aldri ferdige med iberiasneglene.

Jeg har en leopardsnegl, ingen iberia og mange små gule hagesnegler. Etter hva jeg har lest spiser den råtnende planter også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 13:02   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Ønsker meg en sånn en merker jeg. Har omtrent 5000 iberiasnegler, har ikke sett snurten av en leopardsnegle.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:51   #11
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Ja, hva som skjer når man legger ut nematoder, aner jeg ikke. Det er også grunnen til at jeg har vært litt skeptisk til å bruke det.

Her hos oss har vi ingen boasnegler, men heller ikke så fryktelig mange iberiasnegler. Jeg har lagt ut jern-ett-eller-annet i bedet, for de som skulle finne på å ta sjansen på plantene mine. Tviler på om det funker så veldig, da.

Jeg så en diger boasnegle på Hovedøya i sommer. Det var så kult! Kanskje jeg skulle ha rappet den med meg hjem? (Neida, det er naturreservat, så jeg antar at det ikke er meningen å ta med seg dyr heller).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:56   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Hva er nematoder?

  Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 10:24   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hva er nematoder?

En slags innvollsorm for snegler. :yuk: Eller det Allium sa. De finnes visst naturlig i jorda, men i svært liten konsentrasjon. Så ved å legge ut nematoder (eller dynke snegle-lik i det) sprer man det mer effektivt. Fordel at det ikke er gift, ikke skadelig for mennesker og de fleste andre levende organismer, men synd hvis det påvirker økosystemet likevel, da.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 10:31   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen



Jeg sverger - jeg legger asfalt over hele greia!

  Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 11:10   #15
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Leopardsneglene er terratiroal, det sprer seg ikke slik som brunsneglene.
Vi har også noen i hagen og de får være i fred.
Det er lenge siden jeg har sett grå slimete snegler. Tidligere kunne vi ikke gå på plena uten å trø på dem.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 11:13   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Hvilken skade gjør egentlig sneglene? The bad guys altså? Spiser de på planter og thats it eller går de løs på hagemøbler og huset også?

:har masse planter jeg gjerne vil bli kvitt, men vil gjerne beholde huset:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 11:17   #17
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Problemet er at de tar ikke de plantene du gjerne vil bli kvitt. I hagen min tar de jordbær, aspargesbønner, salat, koriander og basilikum. Dessuten er de ekle. I går fanget jeg to som var i ferd med å parre seg - de så ut som en hundebæsj.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 11:30   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Mm, jeg skjønner. De er jo selvsagt ekle ja.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 12:39   #19
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Og hva skjer når leopardene er ferdige med å spise iberiaer da? Har de verdensherredømme og blir den neste landeplagen eller hva?

De spiser hverandre!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 13:43   #20
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Leopardsneglen

Det er visst ikke bare leopardsnegler som ser ut til å planlegge verdensherredømme. Da jeg kom hjem i da ble jeg møtt av dette synet på stuevinduet:



Den leter nok etter en vei inn...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg iberia.JPG (58,6 KB, 25 visninger)
__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no