Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Fordeling av husarbeid

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-23, 16:38   #21
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi er omtrent like gode, eventuelt dårlige, til å ta sånne ting som ikke tas jevnlig. Det er like ofte mannen som meg som vasker kjøleskap og fronter og sånt, og han kommer ofte på vinduer. Men vi tar ikke så ofte tak og vegger, altså. Det trenger en vel ikke så ofte, vel?

Ikke en gang Mutter'n mente at tak og vegger trengte vask mer enn max en gang i året. Og hun jobba med renhold i 40 år OG fikk på plass de første fagprøvene for renhold.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 16:40   #22
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hus må ikke rundvaskes. Det er en myte.
Kjøleskap må vaskes om/når det stinker.
Vinduer må ikke vaskes. Vegger må ikke vaskes.
Gulv må heller ikke vaskes særlig ofte.
Eneste grunnen til at jeg vasker noe som helst er sosialt press og en ørliten frykt for at Mattilsynet skal stenge huset vårt.

Kvinne, 45

Mann 54 ønsker å legge til at kjøleskap egentlig ikke må vaskes om de lukter, bare man(n) er rask nok til å lukke døra.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 16:47   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Altså. Dere ser jo hva nicket mitt er. Og jeg liker å ha det rent og ryddig. Men å vaske tak og vegger!? Før jeg fikk barn og bodde i liten leilighet, hendte det jeg tørrmoppet det. De siste 20 årene, minst, gjør vi ingenting. Vasker ikke vinduer innvendig heller, og utvendig har vi et firma som tar seg av.

Jeg trodde det var før 1950 man vasket tak og vegger. Og det blir vel bare stygt og skjoldete?

Vi vasker sjelden gulv også.

Her er det jeg som ser mest (og jeg har haukeblikk for sånt), men mannen som gjør mest. Han ser dog mer enn mange andre folk, har jeg lagt merke til. Jeg støvsuger aldri og vasker aldri golv. Skifter aldri på sengene og gjør ikke noe annet utendørs enn litt planting. Men jeg lager middag og tar litt daglig småvasking. Begge vasker klær. Han handler. Men jeg skriver handleliste.


Sist redigert av Hyacinth : 29-03-23 kl 17:07.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 16:53   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Jeg kunne utmerket godt vaske da jeg flyttet hjemmefra, det er jeg opplært til. Det betyr ikke at jeg GJØR det på samme nivå her hjemme.

I mitt barndomshjem vaskes det ned til jul hvert år. Vegger og tak. I mitt hjem er ikke veggene vasket enda på de 10 årene vi har bodd her. Ikke taket heller.

Vi støvsuger ikke ukentlig, knapt månedlig. Men mopper oftere da.

Jeg ryddet og vasket rommet mitt hver uke da jeg bodde hjemme hjemme. Det var det krav om. Vel. Not so much nå. Og det medfører at ungene mine desverre heller ikke har den vanen.

Men den vanen ga meg jo slett ikke akkurat støv på hjernen og fantastiske husmoregenskaper...

Mannen er omtrent like sløv som meg, men når vi tar et tak så ser vi ulike ting og tilsammen blir det bra

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 16:56   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Da Helten og jeg flytta sammen kunne han, av diverse årsaker som syk fostermor og renholdsjobb, alt som gjaldt renhold. Jeg kunne nesten ingenting om renhold fordi Mutter'n mente det viktigste var å lære opp Broder'n, siden jeg ville bli tvunget til å lære meg det uansett.
Fordelingen i heimen er nok at vi gjør litt hver våre ting, Helten gjør mest totalt sett.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 17:09   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Malama, her var det motsatt. Jeg gjorde ikke en pøkk hjemme. Nada. Kunne verken noe om rengjøring eller matlaging da jeg flyttet. Men nå er jeg flink til begge deler. Mest fordi jeg liker det. Det er mitt hjem nå, ikke mine foreldres. Og de stilte aldri noen krav til meg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 17:29   #27
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Jeg er heller ikke opplært særlig fra barnsben av - det er nok mest fordi min mor er supereffektiv og foretrakk nok å vaske hus når ingen andre var hjemme (jobbet turnus) - Mitt barndomshjem var veldig ryddig - med unntak av en roteskuff, liksom

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 18:28   #28
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Første samboer var et rotehue av dimensjoner, og la fra seg ting der han var når han var ferdig med de. Selv etter at vi skilte lag ringte han meg og lurte på hvor ting var, og det hendte at jeg måtte komme å finne de for han. Husarbeid var ikke hans greie gitt.
Nestemann var ryddig og renslig, og flinkere til å gjøre rent enn meg. Sistemann kunne når han ville, men det var ikke så ofte for han var mest opptatt av å synes synd på seg selv.

Jeg liker å rydde, og blir sur og stresset av rot, men jeg liker ikke å vaske og støvsuge. Det blir jo aldri rent nok, så det tar en evighet og jeg blir svett og sliten.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 18:36   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Min mann gjør minst like mye, eller mer, husarbeid enn meg. Han er bedre på klesvask og støvsuging. Men han tørker aldri støv eller vasker bad.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 21:26   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Ingen av har noen gang vasket vegger annet enn når vi har flyttet ut fra et sted.
Vi har vaskehjelp til det grøvste annenhver uke og ellers er det jeg som sveiper over bad motsatt uke og tørker kjøkkenbenken daglig. Det er også jeg som prøver å kaste og holde et system i rotet. Mannen påstår han er mer ryddig enn meg, men det er rett og slett noe han lurer seg selv med. Han er verre enn meg, men har mindre ting som han anser som sitt domene.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 21:35   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Mannen min gjør mer husarbeid enn meg. (I parentes bemerkes at ingen av oss gjør veldig mye.) Men vi gjør veldig forskjellige ting. Jeg tror f.eks. at han aldri har vasket badet eller byttet sengetøy. Han ber heller aldri ungene om å gjøre ting han egentlig kan klare selv. Jeg tror han vil si det samme om meg når det gjelder å gå ut med søpla. Sistnevnte er jo en oppgave som ofte er relativt tydelig at «trengs».

Forøvrig; robotstøvsuger var et genialt innkjøp for å få duppedingsnerden til å ta totalt ansvar for det også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 21:51   #32
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Min mann gjør minst like mye, eller mer, husarbeid enn meg. Han er bedre på klesvask og støvsuging. Men han tørker aldri støv eller vasker bad.

Mange takk, der pekte du konkret på oppgaver, så nå kan jeg kanskje klare å spesifisere.

  • Klesvask: 95 % meg.
  • Støvsuging: 100 % Helten.
  • Støvtørking: 80 % meg.
  • Gulv- og vindusvask: 75 % Helten.
  • Badevasking: 50/50 (vi har hvert vårt bad!).
  • Innkjøp av spiselige produkter: 65 % meg.
  • Middagslaging: 75 % meg, men ofte lar vi andre gjøre det (spisesteder og take away).
  • Kjøretøysvedlikehold, inkl levere til EU-kontroll: 99,5 % Helten (jeg vasket dekk en gang for ca 26 år siden).
  • Hagearbeid: 65 % Helten, jeg koser meg med urter og slikt, han gjør resten).
  • Snømåking: 60 % Helten, han freser, jeg bruker skuffe, ev feiekost når snøen er lett nok.
Har jeg glemt noe nå?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 22:22   #33
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Då eg var gift var det stor forskjell på kva vi såg, men òg på kva vi vurderte som nødvendig å prioritere. Det var gjerne ei kjelde til konflikt, fordi vi begge meinte den andre ikkje gjorde nok. Etter tre år aleine, ser eg at sjølv om eg bretter like mykje klede og vasker opp like mykje som då vi var to, er det ein del kjipe ting eg ser for seint. Som å stramme skruer og rense sluk …

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 22:31   #34
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Vi er nok noen slabbedasker begge to.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 22:41   #35
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi er nok noen slabbedasker begge to.

Og problemet med det er null ikke sant?
(Til tross for en utfyllende liste over fordeling, kan jeg innrømme at støvlaget her er mer enn to mm).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 23:03   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Og problemet med det er null ikke sant?
(Til tross for en utfyllende liste over fordeling, kan jeg innrømme at støvlaget her er mer enn to mm).

Nei. Problemet med å være to slabbedasker er at vi begge ser ting som burde vært gjort, men som vi ikke gidder og dermed irriterer oss over. Han synes vi burde ha ryddet oftere i kjøleskapet, og jeg tenker oftere over at det burde vært lettere å se gjennom vinduene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 23:16   #37
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Aha Tjorven, skjønner. Greia her er at jeg er en slabbedask som ikke ser at husarbeidet kunne vært bedre og Helten bare fixer det han mener trengs. Vinn vinn kaller jeg det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-23, 23:23   #38
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Jeg synes det burde være mulig å legge skrujern tilbake der man fant dem og ha rene klær i skapet og ikke på gulvet og hans synes nok at har for mye ting som ikke har fast plass eller no plass der det skal ligge. Jeg har mye vesker, klær, skosom vi egentlig ikke har plass til. I tillegg plager det meg ikke at posten ligger litt rundt om kring, at det er en veske i stuen, en jakke over en stol og mye produkter på badevasken.

Jeg ser på rydderevolusjonen på TV2 og selv om vi ikke har slikt kaos som de på TV har, så har vi en bod jeg hadde drømt om å få tømme på den måten. Det samme med baderomsskapene mine. Det meste i boden kunne vi sikkert kastet for min del, minus litt verktøy og jul og sånt, men jeg hadde slitt med klær, sminke og hud/hårpleie. Det fine er at hver gang jeg har sett en episode har jeg kastet masse fra stue, kjøkken og bad. Jeg har også gått gjennom mye av kærne mine og donert to søppelsekker. Det neste får blli sommerklær (som ligger et annet sted) og gamle vinterjakker. Og til våren SKAL vi ha container til boden igjen. Mindre ting vil gjøre det lettere å holde orden.

Det høres jo ikke ut som mannen min gjør noe her, men han klipper alt gress, måker det meste av snøen (sønnene tar litt), vasker bil (men alt for sjelden), rydder etter middag hver dag (jeg lager den hver dag og en sønn setter i maskin hver dag), henger opp klær når jeg sier det er ferdig. Innimellom støvsuger han. Og så jobber han hele vinteren 13 -14 timer i døgnet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 06:46   #39
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Og problemet med det er null ikke sant?
(Til tross for en utfyllende liste over fordeling, kan jeg innrømme at støvlaget her er mer enn to mm).

Vi sliter ikke nevneverdig med det heldigvis. Eller vi er jo begge enige om at vi burde gjort mer, men ingen av oss gidder. Vi overflaterydder, og så blir det skippertak når grensa liksom er nådd for begge.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 07:50   #40
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.248
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Det er ikke så verst fordelt, men alle ekstra oppgaver som vask av kjøleskap, vinduer, støvtørking av lister, vask av kjøkkenskap etc er det jeg som initierer og utfører for det meste. Til gjengjeld fikser han bilvask og snømåking og gressklipping. Den vanlige helgevasken deler vi på husets beboere, hvis alle holder på 1 time blir det meste utført.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no