Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Et hekleprosjekt

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 14:04   #1
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Et hekleprosjekt

Må skrive av meg litt.

Æsj, nå har jeg prøvd ørten ganger. Blir frustrert men kan jo ikke gi opp, så jeg prøver nok igjen om noen minutter.

Det er altså hekling av kosedyr (elefant) etter oppskrift fra Stoff og Stil. Jeg har ikke heklet så mye, men tenkte jeg skulle få dette til... Skal begynne med 3 masker i en ring, deretter 6 fastmasker på de neste omgangene. Dette skal liksom da bli tuppen av halen, og så skal jeg øke antall masker så det blir en kropp når halen er lang nok. Sikkert ikke så vanskelig, men jeg sliter nesten alltid i starten av hekle og stikkeprosjekter. Det er så smått liksom.


Sånn nå har jeg fått ut litt frustrasjon, og så er jeg klar for å prøve enda en gang. Kanskje dere får se et bilde hvis jeg får til dette, eller så kommer det et nytt innlegg der jeg må skrive av meg enda mer frustrasjon.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 14:14   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et hekleprosjekt

Det går sikkert bra. Tolmodighet, tolmodoghet, tolmodighet.

Kult dyr du skal hekle da.
Hvis du vil dele oppskrift vil jeg gjerne ha den.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 14:15   #3
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et hekleprosjekt

Så tøff elefant! Pust rolig noen ganger så går det nok så bra att.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 17:01   #4
puselini
Aktiv
 
puselini sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 198
puselini er litt kul
Standard

Sv: Et hekleprosjekt

Oi så flink du er som i det hele tatt tør å begynne på et slikt prosjekt. Det går nok fint skal du se. Jeg hadde slitt veldig

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 17:29   #5
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et hekleprosjekt

Nå har jeg 5cm hale, og tror jeg ikke trenger å starte på nytt flere ganger

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 17:36   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et hekleprosjekt

Prøvde meg på noe lignende nylig. Det var en minihund, som man kan bruke som pung. Jeg klarte ikke lage annet enn en liten klump med tråd (knute kalles det vel), etter laaang tid med streving. :bidrar:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 17:37   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et hekleprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det går sikkert bra. Tolmodighet, tolmodoghet, tolmodighet.

Ah det stemmer. Det har jeg jo ikke. :eureka:

:sender den til mormor:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 19:05   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et hekleprosjekt

Vet ikke helt om jeg tør å si det, men ... Min mor som er proff på å hekle hadde store problemer med en oppskrift fra stoff&stil. (Nå er jeg spent: var det oppmuntrende at det godt kan være oppskriften og ikke det eller er du helt for du venter det flere problemer?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 11:05   #9
ingelas mamma
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 96
ingelas mamma er litt kul
Standard

Sv: Et hekleprosjekt

Den elefanten blir kjempekul! Stå på (Den ligger her i sofaen)

ingelas mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 13:55   #10
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et hekleprosjekt

Elefanten begynner å ta form, men ligner akkurat nå mer på lue enn elefant.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 14:00   #11
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et hekleprosjekt

Nei men så søt da!

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 14:54   #12
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Et hekleprosjekt

For et flott bilde. Artig å strikke sitt eget kosedyr, da.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:08   #13
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et hekleprosjekt

hihi.. den blir søt!!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no