Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Verdens beste vaskemaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-14, 16:11   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verdens beste vaskemaskin?

Jeg er drittlei av Siemens-maskinen min, først og fremst fordi den stinker. Dessuten mistenker jeg at det er noe galt med temperaturkontrollen. Jeg tror den har gjort tjenesten sin etter 10 år med barnehageklær.

Hva er den beste, hvis jeg skal kjøpe ny? Vi har en god del ull, men det er stort sett Pierre Robert som jeg ikke er spesielt redd for. Ellers er det vanlig basic 40 og 60 grader det går klart mest av; barnetøy og treningsklær.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 16:26   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Hihi, da vil du sikkert ikke høre om min supredupre Siemens maskin

Mener det er denne Siemens maskinen vi har.

Men har du forsøkt å vaske/rense maskinen deres med sånn spesialvaskemiddel beregnet for det? Mener man får kjøpt det i vanlig dagligvare. Og du har alltid døren åpen når du ikke bruker maskinen, ja?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 16:27   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Eller med stinke, så kanskje du mener at den stinker og ikke stinker?!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 17:33   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Hvis den stinker som i lukter kan en rinde med to poser sitronsyre gjøre susen.

Ellers snakker jo alle varmt om Miele? Vi har Bosch, den er helt grei men ikke noe eksepsjonelt med den.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 17:46   #5
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Jeg har en miele enkel modell med skånetrommel kjøpt til under fire lapper , foreløpig godt fornøyd med den etter et år . Asko har vi også hatt ,og var fornøyd med . Aeg derimot spiste hull i tøy , tullet osv . Til tross for at maskinen kostet nesten dobbelte av mielen . Hadde to reparasjoner på et par år .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 17:44   #6
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi kjøpte Miele når Electroluxen vår nettopp tok kvelden. Reparatøren som kom og så på den kunne fikse på kort sikt men antok at det snart ville være nye problemer. Jeg spurte han om det stemte at Miele-maskiner hadde lenger varighet, og han var veldig bestemt på at de var mye mer slitesterke enn alle andre merker. Så da satset vi på det. Kjøpte billigste type, dvs uten noen fæncy ekstraprogrammer. Funker veldig bra så langt.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 17:47   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi har brukt eddik, maskinrens, oppvaskmasinmiddel, klor, vasket gummiringen med q-tips, tømt alle filtre, kjørt eddik gjennom filteret, tatt ut slangen og spylt den. Den blir ikke bedre uten å skifte gummiringen, tror jeg. Og som sagt mistenker jeg at termostaten er gåen og at den ikke varmer vannet skikkelig. Jeg gidder ikke å bruke mer tid og penger på den. Og jeg er drittlei lukten. Den skal ut.

Og jeg skal ikke ha Siemens, selv om jeg er på fornavn med de hyggelige menneskene på kundeservice der.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 17:52   #8
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Kjøpte ny Mielemaskin i fjor og den er bare best.
Stor trommel som tar masse tøy, stillegående og akkurat passe med innstillinger.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 17:54   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi har en dyr fra Miele, kanskje 4 år gammel, og jeg syns ikke den har levd opp til forventningene dessverre. Elektronikken måtte skiftes etter få måneder, og det har vært et par reparasjoner etter det også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 18:02   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Miele skal ikke lenger i hus her. Har en tørketrommel som har vært medioker fra dag 1, og ørogført reparasjoner. Miele var bedre enn andre før, men ikke nå lenger har jeg hørt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 18:29   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi har en Siemens som trolig er en eldre variant av den Izzy lenker til. Den var i samme priskategori, i alle fall. Jeg har vært super, duperfornøyd med den i over fire år nå. Den går som en klokke og har alle funksjoner jeg har ønsket meg, samt en del jeg fortsatt ikke helt hva jeg skal bruke til. Det eneste jeg savner er at den henger opp og bretter sammen klærne for meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 18:30   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi har siemens' toppmodell. (Noen år gammel.) Ikke fornøyd.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 18:31   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Hvis den gamle maskinen virkelig stinker, så prøver du først å kjøre et par kokvasker. Deretter kjører du en slik rensegreie som flere har nevnt. Når det er sagt, så var illeluktende klesvask det første tegnet på at den gamle maskinen vår var på veg til å dø, så det er mye mulig du virkelig trenger en ny maskin.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 21:25   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis den gamle maskinen virkelig stinker, så prøver du først å kjøre et par kokvasker. Deretter kjører du en slik rensegreie som flere har nevnt. Når det er sagt, så var illeluktende klesvask det første tegnet på at den gamle maskinen vår var på veg til å dø, så det er mye mulig du virkelig trenger en ny maskin.

Jeg kokvasker jo omtrent hver uke, og maskinrensen er også på kokvask. Men som sagt mistenker jeg at termostaten er gåen, siden jeg ikke synes den tar flekker lenger, den føles aldri det minste lunken og altså stinker.

Jeg er bare så møkkalei av Siemens; alt jeg har hatt her har vært Siemens, og det har vært møkk med absolutt alt. Det er det sikkert med alt mulig annet også, men det blir så synlig når alt er samme merke (og kjøpt samtidig, så det er klart det ryker samtidig også).

Tørketrommelen, derimot, blir så varm at jeg er redd klærne kommer ut som al dente.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 18:39   #15
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Jeg har vært veldig fornøyd med vår Miele, som begynner å nærme seg 12 (!) år. Vi kjøpte toppmodellen, og den var verdt pengene.

Vi kjøpte nettopp en relativt dyr Siemens til hytta, og når vi til slutt klarte å vatre den, så ser den ut til å være en god maskin. Ellers holder jeg en knapp på AEG, uten at jeg har noe annet enn et inntrykk av at det er bra vaskemaskiner.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 08:09   #16
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi har en miele som nå er 17(!!) åe gammel. Kostet ca 6500 da. Byttet børster selv til sum av noen tiere, eller null problemer!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 18:43   #17
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Poenget er vel å være villig til å legge en del kroner i dyret. Billigmaskiner er noe dritt, uansett merke.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 21:29   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Jeg er på nr to Miele. Første holdt rundt seks-syv-åtte år før noe gikk i stykker. Ville blitt dyrt å reparere, så dermed ble det ny. Fornøyd med den, hatt den kanskje tre år nå?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 21:51   #19
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Har en relativt billig AEG som går på ca 10 året nå. Funker som ei klokke. Jeg ønsker meg en ny maskin. Men det er bare fordi jeg har lyst på display, så jeg ser hvor lenge vaskene varer.
Foreldrene mine hadde en halvautomatisk AEG Turnamat S, som varte i nesten 20 år, og er nå på sin første helautomatiske maskin - naturligvis AEG.
Jeg har lurt på å kjøpe Miele når vår maskin ryker, men det spørs om ikke det blir en til av samme merke som vi har, gitt. Hvis den bare ryker en gang.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 21:56   #20
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi er virkelig fornøyde med vår Samsung vaskemaskin med skånetrommel og mange programmer.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no