Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 22:41   #1
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Har ikke hatt på varme, ikke har jeg oppvaskemaskin eller tørketrommel. Bor på 60kvm. Og strømregningen var for dette kvartalet på 4500,- !!

Hvordan skal to stakkars studenter som har 6000,- hver i måneden klare en slik regning? Greit man kan legge av LITT hver måned, men dette var over mine forventninger.... !!

Gruer meg ihjel til neste regning, for nå er vi nødt å ha varme på.
Tror jeg skal underestimere strømmålingen neste gang

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:43   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Strømregninga er noe ordentlig herk!

Jeg husker vi fikk hakeslipp - vi flyttet fra blokkleilighet med sentralvarme i Oslo - og til rekkehus med strømfyring...

I Oslo hadde vi nesten ikke strømregning... det har vi nå...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:45   #3
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Det hørtes rart ut. Vi har over dobbelt så stor boflate, har bare strømvarme og bruker alle maskiner. Regningen vår er på det samme som deres.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:45   #4
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

PCn bruker endel strøm.

Varme, oppvask og tørketrommel står for under halvparten av strømforbruket vårt i hvertfall.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:48   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Strømregning bør man, etter min mening, fikse slik at man får hver mnd, med mindre man er veldig økonomisk av seg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:48   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Tørketrommelen brukes minimalt her i huset. Vi fyrer med ved.
Jeg tastet en gang feil og fikk over kr. 22.000,- i regning. Heldigvis skjønte strømleverandøren det og vi fikk rettet det opp.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:48   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Skru alt som trekker strøm av, til og med varmtvannet. Sjekk at måleren stopper. Hvis den fremdeles går, kan det være måleren som løper løpsk. Prøv å følge med på måleren en ukes tid. Les av hver dag til nøyaktig samme tid. Da kan du regne ut dagsforbruket ditt. Hvis du synes dette ser merkelig ut, eller du tviler, så ring kraftselskapet ditt og hør hva de synes, om de finner det merkelig. Hvis de reagerer, kan de henge opp en "tvillingmåler" for å sjekke om måleren går riktig, men vær obs, du kan komme til å måtte betale for sjekken dersom det viser seg at måleren viser riktig. Det er sjelden måleren viser feil, men det kan forekomme.

Det kan også hende du har jordfeil, da må du kontakte elektriker, og ikke kraftselskapet.

Lykke til.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:50   #8
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Det hørtes rart ut. Vi har over dobbelt så stor boflate, har bare strømvarme og bruker alle maskiner. Regningen vår er på det samme som deres.

Trondheim Energi, det dyreste du får...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Strømregning bør man, etter min mening, fikse slik at man får hver mnd, med mindre man er veldig økonomisk av seg.

Ikke dumt nei! Det skal jeg jammen meg prøve å få ordnet

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:52   #9
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Trondheim Energi, det dyreste du får...

Hmm, kanskje krafteselskapet vårt ikke er så ille likevel da.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:52   #10
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Skru alt som trekker strøm av, til og med varmtvannet. Sjekk at måleren stopper. Hvis den fremdeles går, kan det være måleren som løper løpsk. Prøv å følge med på måleren en ukes tid. Les av hver dag til nøyaktig samme tid. Da kan du regne ut dagsforbruket ditt. Hvis du synes dette ser merkelig ut, eller du tviler, så ring kraftselskapet ditt og hør hva de synes, om de finner det merkelig. Hvis de reagerer, kan de henge opp en "tvillingmåler" for å sjekke om måleren går riktig, men vær obs, du kan komme til å måtte betale for sjekken dersom det viser seg at måleren viser riktig. Det er sjelden måleren viser feil, men det kan forekomme.

Det kan også hende du har jordfeil, da må du kontakte elektriker, og ikke kraftselskapet.

Lykke til.

Takk så mye
Skal sjekke hver dag fremover for å se etter evt avvik

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 23:01   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Ikke stopp varmtvannstanken. Den bør stå på fullt. Det er to element og dersom du skrur av det ene, kan det andre bli ødelagt.(ruste sundt). Da har du lekkasje osv. Dessuten er det fare legionella hvis temperaturen kommer under 70 C.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 23:02   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Ikke stopp varmtvannstanken. Den bør stå på fullt. Det er to element og dersom du skrur av det ene, kan det andre bli ødelagt.(ruste sundt). Da har du lekkasje osv. Dessuten er det fare legionella hvis temperaturen kommer under 70 C.

Jeg mente bare for å sjekke at måleren stopper, altså trekke ut kontakten i ett minutt eller to.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 23:03   #13
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Jeg mente bare for å sjekke at måleren stopper, altså trekke ut kontakten i ett minutt eller to.

Ok. Da misforsto jeg .

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 23:06   #14
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Vi har lysstoffrør i stua, og ved en strømkrise for noen år siden slo jeg av alt som kunne tenkes å trekke strøm. Da fant jeg ut at lysstoffrørene tok flere kilo. De skulle bare ta ca. 100 w. Vi fikk elektriker til å sjekke, det viste seg at lampene var feilkoblet og direkte brannfarlig. SÅ det lønner seg aboslutt å ta en slik sjekk.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 23:09   #15
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Den er like skummel hele tiden synes jeg.
Og jeg har gjort det slik at jeg betaler hver mnd. Men blir jo nesten like surrete av det også. Trekkes ett beløp på nettleie og ett på strøm.

Gruer meg til jeg får regning nå...Av en eller annen grunn får jeg ikke opp regningen i nettbanken min, og fikk heller aldri avlesningsvarsel i mnd som var. Da glemte jeg det helt.

Fyrer stort sett med ved hele vinteren. Kanskje en oljeovn står på..Men pengen får da jaggu bein å gå på...

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 08:25   #16
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Signerer de andre, det er like skummelt hver gang... Vi har et hus og vi betaler ca 2500kr hver mnd så viss det er 4500kr i kvartalet så var ikke det avskrekkende egentlig, men det er jo mye hvis du ikke har så mye å rutte med ellers heller... Skikkelig kjedelig

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:31   #17
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Jeg gruer meg som et udyr til strømregningen kommer

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:35   #18
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Vi var underestimert fra sommeren av visstnok, så har strømleverandøren lagt den underestimerte strømmen til den DYRESTE prisen. De burde jo tatt penger for den tiden, altså i sommer da strømprisen ikke var så dyr som nå...
Kjipe folk altså...

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:37   #19
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Så da har du fått forklaring på hvorfor strømregningen ble så høy, kjipt uansett.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:41   #20
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømregningen *iiiiiiiiiiiiiik*

Strømregningene er vanskelig å følge med på. Vi har nettopp byttet leverandør, da vi tidligere måtte betale noe forskuddsvis, og noe på etterskudd. I tillegg kom forbruk og nettleie hver for seg, til ulike tider. Så vi ante virkelig ikke hvor vi skulle legge lista. Nå regner jeg med vi bruker snaut 1000 kr måneden. Vi har ikke så stort boareal, men vi har gulvvarme overalt, bruker oppvaksmaskin og vaskemaskin daglig.

Der vi bodde tidligere (leide leil), syntes vi nok vi brukte litt mye strøm, men betalte likevel. Tilfeldigvis fant sambo ut at målerne på vår og naboens leilighet var byttet om. Vi hadde betalt strøm for en dobbelt så stor leilighet i 1-2 år! (Vi var 2, og de 4 personer). De pengene kom godt med da vi skulle handle babyutstyr.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no