Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-23, 18:58   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Vi skal straks flytte, og vi setter igjen vaskemaskinen og tørketrommelen i gamlehuset.

Jeg vil ha tips om maskinen du elsker og gjerne hvorfor.

Min kravspec er som følger:
Vaskemaskin:

Stor trommel - vil vaske dundynene mine selv.

Ullprogram/ -vugge.

Kortprogram

jeg har en LG-maskin nå som jeg er fornøyd med - bortsett fra at det blir sur lukt utrolig fort i den - mye raskere enn i AEG-maskinen jeg hadde før.

Tørketrommel:

Kondens
Romslig
Gjerne strømsmart
Utvalg av tørke- og lufteprogrammer

De skal stå i tårn.

De behøver ikke koste skjorta.

Det er en jungel der ute. Alt for mye å velge mellom, så jeg vil ha anbefalinger fra FP.

De må gjerne se bra ut, også. Sist jeg var ute og så på, fant jeg noen mørkegrå maskiner. De likte jeg. :shallow:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 19:25   #2
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Jeg har mørkegrå fra Samsung : ogsåshallow: i tårn og de er helt topp. Kjøpte samme til hytta også, fordi jeg er så fornøyd og dessuten gidder jeg ikke å lære meg nye maskiner :littlat:.
Har hatt Miele og AEG tidligere og var fornøyd da, er like fornøyd nå.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 19:29   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Jeg henger litt her for tips. Jeg har nemlig litt dårlig erfaring med at maskinene ikke skyller godt nok. Vi har en Electrolux nå.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 19:42   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Vaskemaskina vår (En minst 15 år gammel Bosch) takka for seg for ei ukes tid siden, med et bostavlig talt høyt "bang" under sentrifugering, med påfølgende lukt av svidd gummi i hele underetasjen.

Vi endte opp med en Samsung, mye fordi den kan ta opp til 9 kg vask, men også fordi vi kunne få den levert og montert dagen derpå. Jeg sa på spøk at hey, nå har jeg både vaskemaskin og telefon fra Samsung, nå kan de snakke sammen. Det viste seg at det kan de, selvsagt, så vaskemaskina er nå på wifi og kan styres via telefonapp.

Så langt har jeg kjørt den på tre program, et kjapt skylleprogram for å bli kvitt lukta i sengetøyet som ble tromla da gamlemaskina bestemte seg for å skremme oss på flere vis, et 60 gradersprogram og et 40 graders bomullsprogram, og enn så lenge er jeg veldig fornøyd med Samsungen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 19:45   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Jeg har også Samsung, fornøyd. Liker stor trommel,kortprogram, den sier fra på telefonen når den er ferdig, den har sånn liten dør man kan dytte inn glemte sokker og sånt i etter at man har startet maskinen

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 19:52   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Følger litt i tråden. Trodde min 10 år gamle Electrolux takket for seg forrige uke, men foreløpig funket bra etter skifte av en reservedel. Så Electrolux hadde i hvertfall steike gode maskiner for 10 år siden.

Den er 8kg trommel, har holdt greit til 5 pers. Siden noen er på vei ut av redet, så tror jeg kanskje 8 er nok videre også.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 19:55   #7
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Ja, app ja! Drømmemannen setter også pris på å få beskjed på appen om at maskinen er ferdig. Ikke at det er viktig for meg, men fint for dem som liker slikt :gidderikkeåhavaskeappass: :raus:.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 20:45   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Vi har en LG som er over 15 år, og jeg synes den gjør jobben på utmerket vis. Nå er jeg bare spent på hvor lenge den holder.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 20:48   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Jeg har også en samsung. Som finfint snakket med min huawei - telefon på spp og definitivt også gjør det på den nye samsung - telefonen min

Den fungerer helt fint. Den er hvit da, men det gjør meg ikke noe. Rommet den står i fortjener ikke noe lekkert uansett, det er mye annet som kan/bør gjøres for litt stil der.

Står tørketrommel oppå i tårn, men den husker jeg ikke hva den heter.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 20:59   #10
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Fornøyd Samsung-eier her også. Den lille luka for gjenglemte sokker er gull.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 21:20   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

En storfamilie jeg kjenner godt, har Samsung og de maskinene får virkelig kjørt seg. Så jeg har fått trua på det merket.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 21:44   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Samsung ligger godt an, ser jeg.

Jeg har sagt til mannen at vi går for det FP sier.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 21:49   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Nok en fornøyd Samsung-eier. Jeg liker både tørketrommelen og vaskemaskina fra Samsung langt bedre enn blant annet Miele-maskinene jeg har hatt to av. Snakk om overpriset og oppskrytte maskiner. De holdt ikke lenger enn langt billigere maskiner.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 23:01   #14
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.732
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Vi har en Electrolux tror jeg, tar 7 eller10 kg. Familie på 5 får kjørt seg ofte for å si det sånn. ECO program - kjører stort sett pådrt på 40 og 60

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 23:05   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Siemens. Den har egne flekkfjerningsprogram som jeg bare elsker! Eldste kommer hjem for å vaske endel av tøyet rett og slett fordi der blir rent i den maskinen i motsetning til industrimaskinene på SiO. Vi har LG på hytta, og får jeg noen flekker på tøy der, så tar jeg det med hjem...

Anbefaler utsatt oppstart i disse strømfokustider.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 23:23   #16
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Enda en med Samsung.
Utsatt start er kjekt, men min har tidspkt for når den er ferdig og det er ikke så kjekt. For plutselig varer vasken lenger enn tenkt fordi maskina tenker selv. Men godt mulig det ikke er alle programmer. Ikke helt stødig i alle enda.
Har også sokkeluke, men hittil ikke brukt. Dvs jeg oppdaget det alt for sent i dag.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 00:08   #17
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

https://www.elkjop.no/product/hvitev...fse944e/313783
Aldri vært så fornøyd som jeg er med denne. Stor dør og null stress å vaske dyner og større ting.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 10:22   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vi har en Electrolux tror jeg, tar 7 eller10 kg. Familie på 5 får kjørt seg ofte for å si det sånn. ECO program - kjører stort sett pådrt på 40 og 60

Ganske sikker på at vi også har Electrolux. Har hatt en i bortimot 10 år og er veldig fornøyd. En av grunnene til at vi valgte denne er at man kan regulere lengden på programmene. Jeg så på en annen (tror det var Samsung), der ville en full maskin brukt tre timer uten mulighet til å forkorte. Det synes jeg var upraktisk lenge, ble anbefalt Electroluxen og er veldig fornøyd.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-23, 10:32   #19
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Vi hadde Samsung to ganger, begge gangene røyk maskinene tre ganger hver med samme feil. Elektronikken ble byttet på begge maskinene tre ganger uten at vi ble kvitt problemet, og etter at vi var uten mulighet for å vaske tøy i fire uker etter siste reparasjon fikk vi pengene tilbake og kjøpte Miele https://www.elkjop.no/product/hvitev...r875wps/119928

Beste vaskemaskinen vi har hatt, bytter bare vaskemiddelbeholder to ganger per år, resten doserer den selv ut fra vekt, innhold og skittenhetsgrad.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-23, 18:18   #20
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaskemaskin - hvilken er din favoritt?

Henger her og, for vår maskin nærmer seg siste vask tror vi... Bråker noe vannvittig når den sentrifugerer.
Men jeg er veldig glad i den maskina. Elektrolux, er 11 år gammel. Det jeg liker aller best er at vi kan velge selv hvor lenge vi vil vaske klærne. Time Mananger heter det visst. Vi kan trykke på pil opp eller ned for å bestemme hvor lang tid det skal ta. Har vi feks sengeklær som gjester har brukt 1-2 netter, så kan vi vaske de mye kortere tid enn de vi har brukt lenger.
Trenger ikke egen vaskeprogram for jeans, gardiner, tepper osv... Jeg vil kunne velge temperatur, sentrifugehastighet og hvor lang tid den bruker. Eneste spesialprogram vi trenger er ullvask.

Minst 8 kg kapasitet, velge tid selv, og vare minst 10 år uten tull. Hva anbefaler dere?...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no