Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Angi en nabo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-17, 09:31   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Angi en nabo

I VG sier statsråd Listhaug at

Hun mener man ved å reise tilbake til stedet man har flyktet fra, gir en god grunn til å tvile på motivet, og ber derfor om at folk som mistenker at noen de kjenner til gjør dette, sier fra til Utlendingsdirektoratet (UDI).
– Det er klart at hvis man har mistanker eller vet om at de har vært tilbake i et land de hevder å ha flyktet fra, så er det fint om man gir beskjed. Det handler om å ivareta samfunnskontrakten, sier Listhaug.


Å ringe politiet fordi man har mistanker om at noen reiser til et land, og formodentlig helt uten kunnskap om hvorfor de er innvilget opphold i utgangspunktet, er bare så fjernt for meg.

Altså, en ting er å melde fra om noen åpent forteller at de bryter reglene (nok av nordmenn som skryter av hvor "smarte" de er, i hvert fall) eller om man har bevis i noen form - men å ringe Onkel Politi fordi naboen drar på ferie eller besøker moren sin, det er jo det hun sier, opplever jeg. Skjønner ikke at en statsråd tør, jeg. Men regner med at det er behandlet i møter med mediestrategene, og at de har funnet ut at dette er en lur ting å si.

Hvor vil jeg egentlig. Jeg tror egentlig at FP sånn gjennomgående er enige i det prinsipielle om at dette er en form for samvær som vi ikke burde ha i Norge, uavhengig av at det kan være ulike meninger om antall flyktninger osv. Så jeg vil vel bare gi dagens lille oppfordring, om at Norges mest oppegående foreldre i dag marsjerer ut i kommentarfeltene og sprer litt godhet og sunn fornuft. Og liker de som har turt å gjøre det, allerede.

Ha en fin fredag.



http://www.vg.no/nyheter/innenriks/i...et/a/24110431/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no