Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fyll i bløtkake/marsipankake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-10, 14:23   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Fyll i bløtkake/marsipankake

Hva er det aller beste å putte i en bløtekake? Den skal ha vaniljekrem, ikke bare ren krem. Jeg liiiker ikke bløtekake, men nå skal jeg nå en gang lage en, og da må den bli best mulig.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 14:33   #2
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fyll i bløtekake/marsipankake

Vaniljekrem,hjemmelaget jordbærsyltetøy og banan Eneste jeg liker i bløtkaker og marsipankake. Kremmen opp på kakene spiser jeg ikke :liker ikke fløte krem:

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 14:34   #3
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.969
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fyll i bløtekake/marsipankake

Et lag med krem med jordbærsyltetøy (husk masse sukker i kremen!) og et lag med vanlijekrem. Kaken må også dynkes godt før man mekker den sammen.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 14:39   #4
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Fyll i bløtekake/marsipankake

Syns det er supergodt med krem blandet med masse ferske bringebær. Må ha ganske søt krem da, siden bærene er sure! Liker i utgangspunktet ikke bløtkake, men masse av dette fyllet gjør den knallgod! Bruker en boks fløte og over en halvliter ferske bringebær!

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 14:54   #5
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fyll i bløtekake/marsipankake

Det var det med tilgang på ferske saker nå da, men jeg har faktisk en korg med jordbær i kjøleskapet.

Foreldrene mine har mye frosne bringebær og jordbær, men jeg har lest at det blir for bløtt?

Jeg har også en pose frosne blåbær-

Men kombien jordbær/banan er bra altså!?
Hva dynker jeg med da?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 15:06   #6
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.026
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fyll i bløtekake/marsipankake

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Det var det med tilgang på ferske saker nå da, men jeg har faktisk en korg med jordbær i kjøleskapet.

Foreldrene mine har mye frosne bringebær og jordbær, men jeg har lest at det blir for bløtt?

Jeg har også en pose frosne blåbær-

Men kombien jordbær/banan er bra altså!?
Hva dynker jeg med da?

Jorbær er godt nok, men litt smakløst på denne tiden av året. Frosne bringebær blir ikke for bløtt, dessuten er det BLØTkake vi snakker om?

Jeg pleier å dynke med appelsinjuice eller ananasjuice. Lag 1: Vaniljekrem og bananbiter. Lag 2: Bringebærkrem. Pynt: Marsipan, ev. stivpisket krem.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 15:15   #7
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fyll i bløtkake/marsipankake

Takk for hjelpen dere, veldig deilig å bestemme at det blir banan og jordbær eller bringebær, og slippe å fundere på kiwi og pærer og slikt!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 15:27   #8
Syncopa
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 141
Syncopa er litt kulSyncopa er litt kul
Standard

Sv: Fyll i bløtkake/marsipankake

Jeg bruker å halvblande pisket krem med vaniljekrem til fyll. Bruker også både bringebær (frosne går fint, lar dem renne av seg littegranne først, og bruker saften til å dynke sukkerbrødet med) og banan.
Syns det er kjempedeilig med litt friskt i kaka - med fløte og vanilje, kan det bli litt "labbete".
Viktig som Strå påpeker, å dynke kaka godt! Tørre bløtkaker er neineinei...

__________________
1995, 1998, 2000, 2000, 2000, 2003
Å si at det er for mange barn,
er som å si at det er for mange blomster
(Mor Theresa)
Syncopa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 17:53   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fyll i bløtkake/marsipankake

VaniljeKREM eller SAUS Syncopa?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 17:59   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyll i bløtekake/marsipankake

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

husk masse sukker i kremen

Neei, ikke for mye. Jeg har smakt krem med altfor mye sukker og det er grusomt. Litt sukker må til men ikke altfor mye, da er det bare kvalmende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 18:12   #11
Syncopa
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 141
Syncopa er litt kulSyncopa er litt kul
Standard

Sv: Fyll i bløtkake/marsipankake

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

VaniljeKREM eller SAUS Syncopa?

VaniljeKREm, Sybil Sausen blir for blaut!
Du kan kjøpe ferdig krem, eller lage fra pose - oppskriften står på posen.

__________________
1995, 1998, 2000, 2000, 2000, 2003
Å si at det er for mange barn,
er som å si at det er for mange blomster
(Mor Theresa)
Syncopa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 18:15   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fyll i bløtekake/marsipankake

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Neei, ikke for mye. Jeg har smakt krem med altfor mye sukker og det er grusomt. Litt sukker må til men ikke altfor mye, da er det bare kvalmende.

æsj, nei, for mye sukker er IKKE godt!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 18:30   #13
Elastica
Aktiv
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 103
Elastica er litt kul
Standard

Sv: Fyll i bløtkake/marsipankake

Marsipanbløtkake bør inneholde valnøtter, skikkelig vaniljekrem og enten hjemmelaget plommesyltetøy eller aprikoskompott. Synes jeg da.

Også pleier jeg å dynke den med brandy eller Cognac. Nam.

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 18:39   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyll i bløtkake/marsipankake

Jeg bidrar med det vanlige: Ikke banan.

Friske bær er godt, skikkelig vaniljekrem og valnøtter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 19:05   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.895
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyll i bløtkake/marsipankake

Det er slemt å putte banan i kaker.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 19:06   #16
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fyll i bløtkake/marsipankake

Believe you me. Jeg hadde hatt valnøtter i om jeg kunne. Ene svigerinnen er (inbildt påstår jeg) allergisk.

Kompott? Hm.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 19:06   #17
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Fyll i bløtkake/marsipankake

Hva med rom i fylla?
"To du an"

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 19:12   #18
Syncopa
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 141
Syncopa er litt kulSyncopa er litt kul
Standard

Sv: Fyll i bløtkake/marsipankake

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er slemt å putte banan i kaker.

Du kan jo kjøpe en ekstra som ikke går i kaka....

__________________
1995, 1998, 2000, 2000, 2000, 2003
Å si at det er for mange barn,
er som å si at det er for mange blomster
(Mor Theresa)
Syncopa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 19:13   #19
Syncopa
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 141
Syncopa er litt kulSyncopa er litt kul
Standard

Sv: Fyll i bløtkake/marsipankake

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Believe you me. Jeg hadde hatt valnøtter i om jeg kunne. Ene svigerinnen er (inbildt påstår jeg) allergisk.

Kompott? Hm.

Jeg styrer unna valnøtter. Blir så mye krøll når ambulansen kommer i gården med blålysene gående.....
Men de som har smakt det de siste 30 åra, sier det er godt!

__________________
1995, 1998, 2000, 2000, 2000, 2003
Å si at det er for mange barn,
er som å si at det er for mange blomster
(Mor Theresa)
Syncopa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 19:30   #20
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fyll i bløtkake/marsipankake

Jeg kan jo ta banan i halve kaken hehe.

Mannen ønsker seg pærer. Men det blir ikke bra ser jeg for meg.

Jeg ville hatt vanilje, valnøtter og bringebær. Det hadde vært min ideelle. Men nå går ikke det da.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no