Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Faen" ikke stygt lenger?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-06, 22:26   #101
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Jeg har problemer med å ta folk som banner i dagligtalen seriøst. Å si ting som "Den/det er så jævlig bra" f eks, høres helt idiotisk ut i mine ører.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 23:09   #102
to hen
***al-logisk
 
to hen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
Innlegg: 132
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Må ikke si "herregud", fordi det er blasfemisk. Må ikke kalle "fascist", det er for anti-establishment. Må ikke si "giiidameg", det er for fisefint, evt. bourgoise. Må ikke si "faen", da påkaller man Satan. Må ikke si "atte", "liksom" eller "sånn derre", fordi de er ikkeord (ifølge norsklæreren min). Herregud! Rens språket for alt som kan vekke forferdelse hos sånn derre faens fisefine språkfascister! Må ikke si "må ikke si"..

__________________
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 20:01   #103
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.


Hva synes dere? Er jeg en gammel snerpete dame?

Nei. Det synes jeg ikke.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 21:08   #104
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Vel, jeg banner så sjelden at når jeg først gjør det er det på grunn av noe ekstraordinært. Dvs at mine omgivelser vet å tråkke litt forsiktigere rundt min person etter et "helvete" eller "faen".

Jeg snakker nok veldig pent sånn generelt sett. Jeg bruker heller fargerike norske og engelske ord og uttrykk som ikke klassifiseres som bannskap når jeg skal ta litt i i dagligtalen.

Synes ikke du er snerpete. Folk som banner mye mangler ordforråd.

Mvh
Billa

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 21:14   #105
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Jeg reagerer veldig på banneord som inneholder "fitte". Jeg er ikke vant til å høre det, rett og slett. Og ville aldri, aldri, aldri brukt det selv. Jeg banner veldig kjedelig. Mannen banner på finsk og russisk, det er litt bedre. Men, jeg trykket egentlig på svar-knappen for å komme med et snusfornuftig lite sitat fra Ulvejenta: "Når man blir veldig sint, så behøver man ikke si faen. Man kan si noe annet som begynner på F! Man kan si....... farmor!"

Muligens litt urettferdig, ettersom hennes farmor aldri noensinne banner. Og fortvilt prøver å få sin mann til å ikke banne i barnas (nå: barnebarnas) nærvær. Hvilket betyr at det i perioder er mye "Fa....gernes i Vællers!" å høre fra den kanten.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no