Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Faen" ikke stygt lenger?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-06, 12:26   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Faen" ikke stygt lenger?

Aftenposten

- "Faen" ikke stygt lenger

Ordene "faen" og "jævlig" er så vanlige i dag, at de ikke kan kalles stygge banneord, sier språkprofessor Ruth Vatvedt Fjeld. Studentene rundt kafébordet på Blindern nikker gjenkjennende.


- Jeg banner veldig mye, også hjemme hos foreldrene mine. Jeg legger ikke merke til det. Men hvis farmor sier "faen", da stopper alle opp, da er det alvor, ler Marie Hafting, som tror yngre generasjoner banner mer enn de eldre.
Språkprofessor Ruth Vatvedt Fjeld på Universitetet i Oslo har studert samtaler mellom 166 Oslo-folk for å finne endringer i betydninger og bruken av en rekke ord. Hun fant ut at den offisielle Bokmålsordboken ikke er helt i takt med det moderne språket i hovedstaden.

- Ikke tabu lenger

- Det er ikke lenger tabu å bruke kraftuttrykkene "faen" og "jævlig". De fleste sier det hele tiden, uten å blunke. I Bokmålsordboken er det ikke merket av hva som er vanligst av "jævlig", "forbasket" og "fordømrade" eller av "faen", "fanden" og "farker'n". Men det ville jo vært direkte oppsiktsvekkende i dag om noen skulle si "farker'n", sier Fjeld, som nå vil dokumentere i ordboken at "faen" og "jævlig" er de moderne og mest brukte kraftuttrykkene.

Student Hanna Maria Jones forteller at hun har vært en ivrig banner, men begynte å legge bånd på seg da hun fikk barn. Marie Hafting ymter frempå om at banning tross alt er språkforurensing. Men det er Fjeld uenig i.

- I talespråket er man mer spontan og ureflektert. Banning kan være kreativt, sier hun. Som språkprofessor synes hun banneord er et interessant element i språket, men som språkkonsulent i NRK får pipen en helt annen lyd.

Tid og sted

- Jeg har mang en gang holdt tordentaler for NRK-ansatte som banner på lufta. En gang hørte jeg en programleder som sa "det smakte dritjævlig" i Barnetimen, da holdt jeg på å falle av stolen. Det heter i NRKs språkregler at de skal være et godt forbilde, og fortsatt blir mange støtt av banning, sier hun.

I sine undersøkelser fant hun også hvordan ulike ord for den samme tingen har fått ulik betydning. I moderne Oslo-språk sier de fleste "do", mens "dass" brukes mer i overført betydning: "alt går i dass".
Materialet Norsk Talespråkskorpus- Oslo består av samtaler med 166 personer født og oppvokst i Oslo og området rundt. Samtalene er tatt opp i 2004-2006. Dette er ord som ifølge professor Ruth Vatvedt Fjeld har fått en ny bruk og som ikke er dokumentert i den normative bokmålsordboken. Fjelds funn kan føre til endringer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:29   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Jeg synes banning i store mengder er en uting, jeg sparer et par kraftuttrykk til de rette anledningene, men banner ellers veldig lite. Jeg reagerer instinktivt negativt på folk som må si jævlig, faen, helvetes og en rekke tabuord. :snobb:

Hva synes dere? Er jeg en gammel snerpete dame?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:30   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

hihi.. jeg så på et spørreprogram en dag.. de skulle svare raskt på spørsmål om DDE, og vinne konsert.. Hun var litt rask på'n og svarte feil, og sa "Fitte!". Programlederen kikket, og smilte litt.. (Synnøve Svabø var det.. husket det nå - det mobil-programmet..)

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:33   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Jeg banner masse, og nå tror jeg du har instinktivt reagert negativt når vi har snakket sammen. Din snerpe!

Forøvrig så kjenner meg igjen i det som står i artikklelen. Faen, jævlig og helvete har mistet mye kraft, og for veldig mange er de en del av dagligtalen. Jeg bruker dem ofte selv, men ikke oftere enn at jeg legger merke til når jeg gjør det sammen med fremmede. Jeg heller til å kalle det kraftuttrykk og ikke nødvendigvis stygge ord.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:34   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

jeg sparer et par kraftuttrykk til de rette anledningene


Er lukeparkering en tillatt anledning?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:37   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes banning i store mengder er en uting, jeg sparer et par kraftuttrykk til de rette anledningene, men banner ellers veldig lite. Jeg reagerer instinktivt negativt på folk som må si jævlig, faen, helvetes og en rekke tabuord. :snobb:

Hva synes dere? Er jeg en gammel snerpete dame?

Ja, det er du. Akkurat som meg.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:38   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Jeg synes ikke om masse banning. Når det renner bannskap ut av munnen på folk, mister jeg respekten.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:38   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes banning i store mengder er en uting, jeg sparer et par kraftuttrykk til de rette anledningene, men banner ellers veldig lite. Jeg reagerer instinktivt negativt på folk som må si jævlig, faen, helvetes og en rekke tabuord. :snobb:

Hva synes dere? Er jeg en gammel snerpete dame?

Nei, det ER stygt å banne. Det høres stygt ut, og jeg gremmes da jeg nettopp leste at en programleder hadde sagt dritjævlig på barnetimen....

Jeg kommer fra et distrikt der det bannes mye og ofte, og banneord brukes o som om det skulle være den mest vanlige ting i verden:
Dritfint
Hællvettes stygt
jævlig fint ( ) Kan noe være jævlig og samtidig fint?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:40   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Jeg er isåfall også en gammel og snerpete dame. (Bombe?)

Jeg syns ikke banning høres noe fint ut i dagligtale, det passer når man slår seg skikkelig eller noe er ekstra ille. Ikke ellers.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:40   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er lukeparkering en tillatt anledning?

Nei, absolutt ikke! Hvorfor skulle det være det?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:41   #11
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes banning i store mengder er en uting, jeg sparer et par kraftuttrykk til de rette anledningene, men banner ellers veldig lite. Jeg reagerer instinktivt negativt på folk som må si jævlig, faen, helvetes og en rekke tabuord. :snobb:

Hva synes dere? Er jeg en gammel snerpete dame?

Da er du omtrent så snerpete som jeg synes man bør være.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:42   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Jeg er en gammel og snerpete dame og liker ikke banning i det hele tatt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:43   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Jeg tror helt sikkert det stemmer at "faen" og "jævlig" har sunket litt på "stygghetsskalaen", om man kan kalle det det. Ord er jo bare stygge i den grad språkbrukerne er enige om det, og jo flere som bruker "faen" og "jævlig" uten å mene noe stygt med det, jo mindre stygt blir det.

Det er jo litt morsomt med sånne ord da. Det er bare å tenke på ord de er nært beslektet med. "Jævel" og "faen" er stygt, men "djevel", som "jævel" kommer av, er ikke stygt i det hele tatt, og "fanden", som "faen" er en mer folkelig variant av, er et riktig pyntelig og mildt skjellsord. "Jævlig" er et banneord, men "djevelsk" er det ikke. "Hælvete" er mye styggere enn "helvete". Osv.

Et banneord er bare et banneord hvis man bruker det med den forventning at noen skal bli sjokkert.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 05-12-06 kl 12:50.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:46   #14
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.


Hva synes dere? Er jeg en gammel snerpete dame?

Vel, jeg banner aldri, og synes det høres stygt ut når andre gjør det. Men jeg synes nå ikke at jeg er spesielt snerpete, så da er ikke du det heller, i mine øyne i alle fall

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:49   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Kasia, vennen min, jeg tror du bare tøffer deg litt, jeg. Du banner nemlig fint lite. Hvis du skal få opp bannskapssnittet blir du nødt til å banne som en nordslandsk brygesjauer på speed neste gang vi treffes

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:49   #16
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er isåfall også en gammel og snerpete dame. (Bombe?)

Jeg syns ikke banning høres noe fint ut i dagligtale, det passer når man slår seg skikkelig eller noe er ekstra ille. Ikke ellers.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:49   #17
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Du er sikkert gammel og snerpete. Selv bruker jeg både "faen" og "jævlig" når jeg tøffer meg, men det kunne ALDRI falt meg inn å bruke sånne ord i jobbsammenheng. Men det henger vel kanskje sammen med de gamle snerpete damene? Gud vet, men jeg burde sikkert skjerpe meg...

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:51   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Jeg tøffer meg da ikke.

Jeg skulle nettopp gi denne kommentaren i prikk til Tinetoff, men det fikk jeg ikke så da skriver jeg det her i steden (og tøffer meg litt til).
Du får en prikk fordi det du skriver er interessant. Alle de andre sier bare "Banning er stygt. Jeg liker ikke banning. Jeg banner aldri", og jeg leser "Boring. Boring. Boring". Hvem bryr seg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:52   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, absolutt ikke! Hvorfor skulle det være det?

Hadde du sett alle de egoistiske billistene jeg møter når jeg skal lukeparkere, så tror jeg du hadde skiftet mening.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 12:53   #20
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Faen" ikke stygt lenger?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg skulle nettopp gi denne kommentaren i prikk til Tinetoff, men det fikk jeg ikke så da skriver jeg det her i steden (og tøffer meg litt til).
Du får en prikk fordi det du skriver er interessant. Alle de andre sier bare "Banning er stygt. Jeg liker ikke banning. Jeg banner aldri", og jeg leser "Boring. Boring. Boring". Hvem bryr seg.

Nå var du jævlig tøff, synes jeg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no