Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-11, 12:09   #41
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

oi... Dette virket ikke helt seriøst nei.

Har du lest tråden?

Jeg kan skjønne at man bommer ved å bruke et halvt blikk på overskriften. Men bildene er jo rimelig åpenbare, selv hovedbildet? 2.3 mill for et enslig luksushus plassert midt i et slumområde. Ikke veldig sannsynlig noen av delene. (Mulig jeg tar feil, jeg har aldri vært i et slumområde.) Men effekten var veldig god, det var et godt bilde på hva som ser ut til å skje i området. Hvor er det tenkt at befolkningen i området skal bo?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:23   #42
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ja, jeg synes ikke den var god. Mange ser jo ikke gjennom alle bildene, særlig ikke når de reagerer på hovedteksten.

Jeg antar at noe av poenget her er at man skal bli kvalm av hovedteksten. Vet ikke om de regnet med at folk faktisk tror det er en ekte annonse og klikker seg bort i avsky, da men. Men med jungeltelegrafen kommer nok budskapet frem til slutt, likevel, slik som her.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:24   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Jeg synes den var kjempegod. Først skikkelig sjokk og what the ....!? Og deretter lettelse over at det var noe annet. Jeg tror denne annonse vil få mye mer oppmerksomhet og vekke langt mer oppsikt enn de fleste vanlige annonser for ideelle organisasjoner. Bare se her: en egen tråd på FP og helt garanter masse oppmerksomhet på FB etterhver også. En kampanje folk komme til å snakke om, tror jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:25   #44
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: "empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Har du lest tråden?

Jeg kan skjønne at man bommer ved å bruke et halvt blikk på overskriften. Men bildene er jo rimelig åpenbare, selv hovedbildet? 2.3 mill for et enslig luksushus plassert midt i et slumområde. Ikke veldig sannsynlig noen av delene. (Mulig jeg tar feil, jeg har aldri vært i et slumområde.) Men effekten var veldig god, det var et godt bilde på hva som ser ut til å skje i området. Hvor er det tenkt at befolkningen i området skal bo?

nei tok den til slutt. hehe..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:27   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Den vil nok vekke mye avsky, og det er vel første delmål i kampanjen.
Ser at det er en god innfallsvinkel, men jeg klarer ikke helt å like den likevel. Vet ikke helt hvorfor.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 13:12   #46
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Jeg er litt redd for at de man bør nå med en annonse som dette er de som ikke tenker over at den kanskje ikke er ekte.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 13:17   #47
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er litt redd for at de man bør nå med en annonse som dette er de som ikke tenker over at den kanskje ikke er ekte.

Det kommer kanskje litt an på hvem som er "de man bør nå". De man bør nå inn til etisk sett er vel av typen som en bekjent vi har som himler med øynene når han ser bilder av fattige barn med utstående mager, og sier de kan takke seg selv. Som kanskje også hadde tatt dette for en ekte annonse ved første øyekast, fordi innholdet i den kanskje ikke virker så støtende. Hvis man tenker økonomi (jeg antar at Amnesty trenger penger for å få gjort mest mulig) så er det vel de av typen som lar seg berøre av rikinger som bygger luksushus over fattige menneskers hjem man bør nå. Jeg kjente at den annonsen ga meg en vekker iallefall, og en trang til å gå rett til nettbanken og sette over penger. I større grad enn når jeg ser en mer anonym annonse for Amnesty, som drukner i all mulig annen reklame på nett.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 13:40   #48
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Nå har jeg sett hele annonsen og anser det som veldig bra ja!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 13:43   #49
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det kommer kanskje litt an på hvem som er "de man bør nå". De man bør nå inn til etisk sett er vel av typen som en bekjent vi har som himler med øynene når han ser bilder av fattige barn med utstående mager, og sier de kan takke seg selv. Som kanskje også hadde tatt dette for en ekte annonse ved første øyekast, fordi innholdet i den kanskje ikke virker så støtende. Hvis man tenker økonomi (jeg antar at Amnesty trenger penger for å få gjort mest mulig) så er det vel de av typen som lar seg berøre av rikinger som bygger luksushus over fattige menneskers hjem man bør nå. Jeg kjente at den annonsen ga meg en vekker iallefall, og en trang til å gå rett til nettbanken og sette over penger. I større grad enn når jeg ser en mer anonym annonse for Amnesty, som drukner i all mulig annen reklame på nett.

Jeg leste den som en holdningskampanje. Tanken på donasjon/økonomi slo meg ikke i det hele tatt. Og jeg støtter Amnesty jevnlig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 14:04   #50
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg leste den som en holdningskampanje. Tanken på donasjon/økonomi slo meg ikke i det hele tatt. Og jeg støtter Amnesty jevnlig.

Det var nok fordi jeg fulgte linken på det ene bildet, og leste på facebooksiden at jeg tenkte på Amnesty. Jeg skjønner at man ikke gjør det kun av å se på selve annonsen. Det er godt mulig at det er ment som en ren hodningsannonse, og ikke inntjeningsannonse.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 14:05   #51
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Tok den med en gang.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no