Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-11, 10:28   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Åh, jeg er litt dum.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:29   #22
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Jeg syns at den var god jeg. Ser for meg at rikinger har søkt på eksotiske leiligheter/hus de vil kjøpe og ser på bilder av dem og så dukker denne opp.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:29   #23
Nillenalle
Aktiv
 
Nillenalle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 262
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Sv: "empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Er denne seriøs? Bilder av luksusboliger og plankebyer. Dette må jo være en spøk?!?

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:29   #24
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Og jeg var før henne.

Ja visst var du det!

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:30   #25
Nillenalle
Aktiv
 
Nillenalle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 262
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Annonse for Amnesty, altså?

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:30   #26
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Så ikke på bildene jeg, leste bare de par første setningene.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:31   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Godt det ikke bare var meg som ikke så på bildene. En kul vinkling egentlig, men tydelig at ikke alle får meg seg resten etter teksten.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:40   #28
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Syns den var bra jeg, virkningsfull.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:41   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi



Den var god.

  Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:43   #30
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Jeg synes da teksten gav et ganske godt hint om at den ikke var seriøs. Det er ingen meglere som ville formulert seg slik, selv om de faktisk skulle ha solgt hus i dette området.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:45   #31
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Jeg tenkte med en gang at dette måtte være overdrevet med vilje for å fremme en sak. Jeg synes den var ganske god.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:48   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg synes da teksten gav et ganske godt hint om at den ikke var seriøs. Det er ingen meglere som ville formulert seg slik, selv om de faktisk skulle ha solgt hus i dette området.

For meg som sjelden eller aldri sjekker meglerannonser så kan jeg ikke vite hvordan en megler vil formulere seg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:49   #33
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Jeg sjekket ikke bildene - men jeg tenkte at det nok er noe muffens om ikke annet.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:53   #34
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Åh, den var sterk! Jeg likte veldig godt annonsen, funker som søren på meg iallefall.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 11:03   #35
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Synes den var bra, det er vel gjort slik fordi organisasjoner som Amnesty egentlig ikke kan legge inn politiske annonser på Finn?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 11:16   #36
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Tror jeg skal vise den til norskklassen min i morra (hvis den fortsatt ligger ute), og se hvor mange av dem som tar den.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 11:16   #37
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Det første som slo meg da jeg så bildet av jenta, var at dette ikke kunne være en reell salgsannonse. Ingen megler ville vel legge til et slikt bilde i annnonsen sin . Mer rakk jeg egentlig ikke å tenke før jeg leste resten av svarene i tråden her.

Veldig bra annonse........men, "rikinger" som skal ha hus i slike områder, gidder vel ikke løfte på øyenbrynene engang over at man sletter slumområder og "fjerner" befolkningen.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 11:58   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Kontaktpersonen jobber i Amnesty, altså!

Jeg pleier stort sett bare å bla gjennom bildene i boligannonser, men jeg hadde ikke skjønt noe av denne uansett. Hvordan skal jeg skjønne at Amnesty står bak?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Tror jeg skal vise den til norskklassen min i morra (hvis den fortsatt ligger ute), og se hvor mange av dem som tar den.

Tror du kan lagre annonsen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:03   #39
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: "Empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

Bra på en måte, dårlig på en annen. Teksten og bildene må ses i sammenheng ja.
Men hvordan i all verden kan man vite at Amnesty står bak dette. Må man inn på facebook da.
Når jeg leste teksten ble jeg bare "kvalm" og tenkte er det mulig å være så kynisk. Bildene taler jo heldigvis et annet språk.
Delt i min mening om jeg liker den eller ikke......

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:05   #40
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: "empatisk" annonse på Finn-luksusboliger til salgs i Nairobi

oi... Dette virket ikke helt seriøst nei. Bra jeg tok den.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no