Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-07, 22:41   #321
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Nytt råd fra Jan Thomas: Am!
Han legger seg flat for at det var en dusteuttalelse i Senkveld

Ja, han gjør det, og det er bra! Han sa selv at det var en dustekommentar. Godt! Nå synes jeg alle som har kalt personen JT for dust skal si unnskyld. Til ham.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 22:43   #322
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

unnsyll, regner med at han er her et sted

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 22:44   #323
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

unnsyll, regner med at han er her et sted

Nei, han er på Senkveld.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 22:47   #324
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Han er jo ærlig da. Bra for ham, i grunnen.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 22:47   #325
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, han er på Senkveld.

Å, er det direkte ja Men etterpå er han nok her, hvis han ikke skal skynde seg hjem for å svelge unna noen eggehviter og sove leenge.
Jeg sitter å noterer skjønnhetstips som fy!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 22:50   #326
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Det blir innspillt på torsdager, så det så!
JT ligger nok å sover, noe jeg burde gjort også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 23:48   #327
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Etter å ha lest meg gjennom hele tråden er jeg egentlig mest overrasket over hvor mange stygge karakteristikker av JT folk her inne får seg til å komme med.
Vel var det en teit og ikke gjennomtenkt uttalelse, som gjerne fortjener diskusjon (om ikke akkurat en hel forside av Dagbladet...), men jeg reagerer på nedrakkingen.

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 02:07   #328
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Jan Thomas la seg helt flat. All ære til han for det. Syntes han klarte seg veldig bra hos Thomas og Harald.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 09:14   #329
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jan Thomas la seg helt flat. All ære til han for det. Syntes han klarte seg veldig bra hos Thomas og Harald.

Selvfølgelig la han seg helt flat - hva ville alternavtivet ha vært?

Så da ble det bare en fantastisk uke både for PR verdien av både han og programmet og det vil de helt sikkert nyte godt av på mandag. Folk kaller han ididot hele uken og på fredag sitter tosken der å unnskylder seg foran 1/4 av norges befolkning så sier alle "å stakkars JT, han mente det ikke" ... og vips så har alt gått i glemmeboken he he, fantastisk - helt i følge boka og i den bransjen så er det virkelig slik at all PR er god PR

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 10:06   #330
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Etter å ha lest meg gjennom hele tråden er jeg egentlig mest overrasket over hvor mange stygge karakteristikker av JT folk her inne får seg til å komme med.

Jepp. Venter fremdeles på unskyldningene. Så langt er det bare emm som har gjort opp for seg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 10:09   #331
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Etter å ha lest meg gjennom hele tråden er jeg egentlig mest overrasket over hvor mange stygge karakteristikker av JT folk her inne får seg til å komme med.
Vel var det en teit og ikke gjennomtenkt uttalelse, som gjerne fortjener diskusjon (om ikke akkurat en hel forside av Dagbladet...), men jeg reagerer på nedrakkingen.

Vel jeg forstår hva du mener men for mitt eget vedkommende så har jeg aldri tatt denne personen seriøst. Han fremstår som intet annet en dum som et brød, en person som ikke vet det beste hverken for seg selv eller andre. Noen mennesker burde beskyttes mot seg selv, han er en av dem i mine øyne.

(Og jeg er ikke av typen som rakker ned på alle og enhver i den bransjen han jobber i, det finnes kloke mennesker der også som alle andre steder).

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 11:02   #332
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Ikke narr meg til å le Han hadde ikke noe annet valg enn å komme med en unnskyldning. Hadde jeg følt at han mente det han satt på Senkveld, hadde jeg blitt imponert over mannen, men er jeg det?

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 11:11   #333
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Så ikke Senkveld, så jeg trenger ikke si unnsjyll.

Nei altså. Selvfølgelig måtte han si at det var en dustete uttalelse. Hva annet skulle han si?

Jeg er fortsatt ikke impånert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 12:40   #334
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg har ikke lest hele denne tråden, og så innslaget først i går.
Han sa ikke at hun ikke skulle gi barnet morsmelk, han sa: " Du må ikke amme, du må "melke" (husker ikke ordrett) deg å gi melken på flaske."
Han sa altså IKKE at morsmelken skulle gå til spille, men at hun skulle tømme brystene selv, for så å gi barnet melken på flaske.

Hva er problemet?

At han er på jordet og driver villedning, kanskje?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er jo ikke en bra ting at tv3 tjener penger på å komme med påstander om amming og pupper som er feil, men dog, flotte overskrifter i media.

Allikevel hadde det vært verre om vi bare hadde tenkt, jaja, det er jo bare en tussete stylist. Reaksjonene som har kommet er det eneste som har vært bra med denne uttalelsen. Myter har blitt avkreftet i media, og Jan Thomas er fremstilt som en sopp. Fint!



Forøvrig veldig mange bra innlegg i denne tråden, alfaCharlie!

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Åh! Nå er han på Seinkveld og innrømmer at han er domm som et brø.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 16:15   #335
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Så bra at han er omvendt! (Amming er jo nærmest religion ).
Det gode budskapet ble vel spredt til enda flere nå - regner med at Senkveld har flere seere enn Top Model.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 21:10   #336
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Godt du startet denne tråden AlfaCharlie. Ellers hadde jeg gjort det - og jeg mangler (som du vet) subtilitetsfilter når jeg blir forbannet. :viking:

Jan Thomas er en dås. Han kan ikke tas seriøst av oppegående mennesker, men dessverre er det nok mange unge jenter som mener han har noe å komme med i skjønnhetshenseende. La oss håpe de har bedre vett enn den brunkremhomsen.

...Huff, det var det filteret, da...

Jeg trekker tilbake hvert ord.






Ljugekors.
Men skulle kanskje formulert meg litt mindre direkte - for min egen skyld.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 21:21   #337
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Nå skjønte jeg virkelig ingenting. Helt til jeg så nede i høyre hjørne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 21:26   #338
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå skjønte jeg virkelig ingenting. Helt til jeg så nede i høyre hjørne.

Vart du skræmt no, ja?

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 16:49   #339
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Etter å ha lest meg gjennom hele tråden er jeg egentlig mest overrasket over hvor mange stygge karakteristikker av JT folk her inne får seg til å komme med.

Eller av Elin ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:26   #340
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Jeg syntes det var flott å se at Jan Thomas og jeg er enige i hvor dumt det han sa var. Han har kanskje ikke så greie på amming, men han kunne nok kurse en del i dette med hvordan man opptrer etter å ha driti seg ut. Hadde han vært altfor selvhøytidelig ville han vel stått på et eller annet podium og frest at han ikke er noen pusekatt.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no