Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bryllupsmarsj

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvilken bryllupsmarsj liker du best?
Mendelssohn's 15 32,61%
Wagners 1 2,17%
Annet (spesifiser gjerne) 30 65,22%
Deltakere: 46. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-10, 12:28   #41
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Vi hadde Nordraak Purpose inn og Mendelsohn ut.

Wagner hadde jeg absolutt ikke valgt, den er så pompøs og "all american" at jeg kunne spy, men meg om dét!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 14:04   #42
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Bruremarsj frå Jämtland.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 14:12   #43
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Av de to i pollen, ville jeg valgt Wagner om jeg var deg. Men syns begge er fullstendig oppbrukte og klisjé.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 17:57   #44
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Har dere knallgod organist og bra orgel er denne stilig til utgang:


(Kilde: youtube.com)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 17:58   #45
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Den sang jeg i vielsen til et vennepar for noen uker siden, helt mot slutten. Det var veldig fint, sa de. Er jo en godsang.

På salmer har jeg lite å bidra med, men Å leva det er å elska er jo kjempefin. Vi skal ha utendørs, sosialhumanistisk vielse, så det blir jo en litt annen vri igjen.

Mange gode forslag her i hvert fall, håper dere lander på noe dere er fornøyde med! Det er vel nært forestående nå?

Det skal vi også, hvordan gjør dere det med "inn" og "ut" marsj?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 18:09   #46
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Den fineste er den fra "Sound of music" (finner ingen link just nu).

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 18:12   #47
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Brudemarsj fra Lødingen http://www.orkdalsmenighetene.no/vig...k/lodingen.htm gjerne med tekst av Halvdan Sivertsen.
Min fetter og en tremening sang Kjærlighetsvisa i kirken. I tillegg hadde vi Kjærlighet fra Gud samt en salme til (som jeg ikke klarer å huske ...).

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 18:31   #48
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Vi hadde mendelssohn wedding march inn og

brudemarsj fra nordmøre ut:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 18:56   #49
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Jeg synes alt for få bruker The Imperial March som bryllupsmarsj.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 18:58   #50
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Da vi gikk inn i kirken sang noen flotte tenåringsjenter
"Dette er dagen som herren har gjort"

Vi hadde "Brudemarsj fra Løddingen", min forlover sang den, hans forlover spilte piano, og en kamerat spilte fiolin til, ved utgangen

Salmene våre var
O Jesu åpne du mitt øye
No la oss takke Gud (men vi sang den på gassisk)
All to Jesus I surrender

__________________
2002, 2002, 2005
Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 19:20   #51
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Jeg var i et bryllup en gang som hadde noe av Jan Garbarek (husker dog ikke hvilken) - Det var rett og slett vakkert!

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 19:57   #52
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Det skal vi også, hvordan gjør dere det med "inn" og "ut" marsj?

Vi har ikke detaljene helt klare enda, men regner med at jeg kommer gående uten noe musikk rundt en sving til der vi skal være, og at han står der. Noe "utmarsj" blir det nok ikke, det blir relativt få tilstede (de 17 som skal være med på middagen, og andre venner som kommer for å se på vielsen, så maks 25-30 stk tenker jeg), så jeg tipper vi gjør det litt annerledes. Det er jo ikke så lett med musikk ute, men søsteren min skal synge underveis i vielsen så sant været er bra. Kunne godt tenkt meg en slags brudemarsj hvis jeg kjente noen som kunne spille, men jeg tror jommen det blir stemningsfullt og fint uten også.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 20:00   #53
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Det skal vi også, hvordan gjør dere det med "inn" og "ut" marsj?

Jeg svarer jeg også, vi hadde også humanistisk vielse. Vi hadde Brureslått fra Øre som innmarsj, spilt av to av mine søsken på trekkspill. Og så hadde vi Brudemarsj fra Seljord når vi gikk ut, spilt av kjæresten til broren min og en venninne på hardingfele.

Vi giftet oss på tunet på gården jeg kommer fra (i Telemark), og hadde stilt opp benkene i en slak V-form med en slags midtgang som vi gikk opp i.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 20:00   #54
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.


Jeg synes bruremarsjen fra Øre er kjempefin, og noen har jo denne av Jan Magne Førde:



(Kilde


Du får sjekke med organisten om h*n greier å spille den med bare to hender og to føtter.

Denne er finast av alle!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 21:00   #55
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Me valgte obo-eittelleranna. Skal sjå om eg finner den.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 21:49   #56
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg synes alt for få bruker The Imperial March som bryllupsmarsj.


Jeg sier stadig vekk at jeg så gjerne skulle giftet meg på nytt, nå som vi vet hva vi synes var viktig og hva som ikke var så big deal likevel. En av tingene som skulle vært innlemmet måtte blitt dette!

Jeg har forøvrig den som ringetone når min mor ringer.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 21:50   #57
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Ingen av de. Men om jeg måtte velge, Wagner.

Vi har valgt brudemarsj fra Lødingen (den som Halvdan Sivertsen har en sang til) og brudeslått fra Øre med orgel og trompet som utmarsj.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 22:13   #58
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg sier stadig vekk at jeg så gjerne skulle giftet meg på nytt, nå som vi vet hva vi synes var viktig og hva som ikke var så big deal likevel. En av tingene som skulle vært innlemmet måtte blitt dette!

Jeg har forøvrig den som ringetone når min mor ringer.

En kompis av meg insisterte på å ha denne i sitt bryllup. Han fikk ikke lov. De er nå skilt. Say no more.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 22:57   #59
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Gabriels obo?

Nei, eg har leita og fann Gabriels obo på youtube, men det var ikkje den. Eg har leita i album og sånt, men finner ikkje navnet på den me brukte. Men nydelig og orginal var den.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 23:11   #60
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Vi hadde Queen of Sheeba inn og A Whiter Shade of Pale ut.
Salmene husker jeg ikke.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no