Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Forslag til adventskalendere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-10, 12:52   #1
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Forslag til adventskalendere

Her er mitt forslag etter inspirasjon fra bladet Mamma.

Man trenger et muffinsstativ (helst med 24 holdere, men de vanligste i Norge har 23, det går også fint, må bare jukse litt.)



Så noen muffinsformer, gjerne med julemotiv som feks de jeg har kjøpt:





I disse putter man oppi det man har lyst til. Jeg har tenkt litt julegodt, seigmenn, marsipan, marengs(pikekyss) og sjokolade. Gjerne noe som ser pent ut da dette blir veldig dekorativt. Og jeg skal ha noen med lapper i hvor det står en aktivitet som; Besøke noen, kino, bake osv.

Så tar man sellofan og pakker dem inn (om man vil skjule innholdet tar man silkepapir også.)
Så knyter jeg disse på, ferdige lapper med hyssing og nr:

(De kan man enkelt lage selv, jeg er lat og bestilte fra Panduro.)

Setter alt i stativet og vips, en lekker og dekorativ kalender for HELE familien.

(Barna skal dele på å åpne, og vi voksene skal også få gleden av innholdet.)

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:54   #2
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Bilde av ferdig kalender kommer så snart den er ferdig.

Andre som har forslag, ideer til kalender, ideer til "fyll" osv, kom med det.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 12:57   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Artig forslag, Grøten.

Her er mitt:
Fiskevik oppheng fra Ikea - kommer med 30 klyper og snorer, og her kan man henge småpakker og ting. Det skal i utg.pkt brukes en klype i hver ende på snoren, men her kan man jo trikse til, f.eks henge en snor over bøylen med en krok i hver ende til to pakker osv. Eller kjøpe to stykker og bruke alle krypene på en og samme stang, komplett sett koster bare 69,-.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 20:42   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Dytter denne opp litt; er ikke så altfor lenge til den første pakken skal åpnes, tross alt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 21:08   #5
Frøken V
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Kle en kleshenger med stang, med noe rødt silkebånd. Og voila har man en enkel men kjekk adventskalender.
Pakk inn pakker og heng på nr lapp. snorer i ulike lengder og så er det bare å knytte fast i stangen. Vri "hengerkroken" rundt aå man får hengt den opp. på en gardinstang, kleskap, stolrygg osv osv.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 22:13   #6
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Eg har veldig lyst til å bruka gelenderet i trappa til kalender, men lillesøster pakker glatt opp alle pakkene 1. desember i eit lykkelig, fredelig øyeblikk. Leker med tanken på liksom-pakker, og bytte ut med ekte kvelden i forveien. Men det var det å pakka inn 48 x2 då, kjedelig.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 22:33   #7
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Dytter denne opp litt; er ikke så altfor lenge til den første pakken skal åpnes, tross alt!

Hadde helt glemt tråden jeg.
Godt du passer på.

Jeg fikk muffinsformene, merkelappene og cellofanen i posten i helgen. Venter bare på stativene og så må jeg få kjøpt godisen. Da er det bare å sette i gang å pakke.

Kommet inn fine forslag, moro om det kommer flere.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 22:57   #8
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Sånn skulle jeg laget, jeg har jo stativ, med 24 hull i.
Filler'n. Det er for sent nå, jeg er ferdig med tre kalendere.
Men til neste år, til neste år.
Den var jo fin.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:13   #9
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Sånn skulle jeg laget, jeg har jo stativ, med 24 hull i.
Filler'n. Det er for sent nå, jeg er ferdig med tre kalendere.
Men til neste år, til neste år.
Den var jo fin.

Hva slags kalender har du da, Nin?

Jeg gleder meg til å se mine ferdig. Ser kjempe lekkre ut i bladet i hvertfall.
Skal legge inn bilder når jeg er ferdig. Må bare få stativene først.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 10:00   #10
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Eg har veldig lyst til å bruka gelenderet i trappa til kalender, men lillesøster pakker glatt opp alle pakkene 1. desember i eit lykkelig, fredelig øyeblikk. Leker med tanken på liksom-pakker, og bytte ut med ekte kvelden i forveien. Men det var det å pakka inn 48 x2 då, kjedelig.

Eller gjøre sånn som jeg har tenkt: hver luke har en lapp hvor det står hvor dagens pakke er gjemt! (Kjempepedagogisk også, siden min 5-åring så smått leser selv nå, men gøy selv om mor/far må lese for dem).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 10:12   #11
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Eller gjøre sånn som jeg har tenkt: hver luke har en lapp hvor det står hvor dagens pakke er gjemt! (Kjempepedagogisk også, siden min 5-åring så smått leser selv nå, men gøy selv om mor/far må lese for dem).

God idé! 5- åringen leser ikkje sjølv, men det gjer jo storesøster. Kanskje eg får dei til å kle fortare på seg om morgenen og då.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 10:49   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Eller gjøre sånn som jeg har tenkt: hver luke har en lapp hvor det står hvor dagens pakke er gjemt! (Kjempepedagogisk også, siden min 5-åring så smått leser selv nå, men gøy selv om mor/far må lese for dem).

Sånn har vi gjort det i alle år, men vi har hatt litt mer gåteopplegg. F.eks gaven finnes bak der du ser deg selv i gangen. Begynner å gå litt tom for gjemmesteder nå, men det kan også finne på å stå at de må gi mamma ti koser og ti susser før de får kalendergaven

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 12:10   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Sånn har vi gjort det i alle år, men vi har hatt litt mer gåteopplegg. F.eks gaven finnes bak der du ser deg selv i gangen. Begynner å gå litt tom for gjemmesteder nå, men det kan også finne på å stå at de må gi mamma ti koser og ti susser før de får kalendergaven

Ah! Enda bedre! (Særlig det siste!)

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 19:25   #14
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Hva slags kalender har du da, Nin?

Jeg gleder meg til å se mine ferdig. Ser kjempe lekkre ut i bladet i hvertfall.
Skal legge inn bilder når jeg er ferdig. Må bare få stativene først.

Jeg har flere forskjellige. :julegal:
Men pakkene er allerede pakket inn, så det blir så mye styr å gjøre om på det nå. Men til neste år skal jeg prøve den der og gi den til snuppa.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 12:40   #15
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Å jeg fikk pakken fra Ebay i dag. Det var for MINI muffins.
Så da er det bare å komme seg på Obs å se om de fortsatt har på stativ på tilbud.

Tenkte å bruke de små jeg fikk i dag til å lage kalender til et par venninner. (Hmmm, det store julekalender-året. )

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)

Sist redigert av Grøten : 11-11-10 kl 23:30.
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 14:10   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

De har en fin kalender på Bohus nå som er et stort hjerte med 24 små hjerteknagger til å henge gaver eller annet på. Den var litt søt synes jeg. Kostet kr 119,-. Kanskje jeg skal ordne en sånn en til mannen med litt småtteri på. Ungene har hver sin brodrete kalender.


Sist redigert av Elisabet : 11-11-10 kl 14:18.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 18:50   #17
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Her er det to utgaver i mini stativ. (Disse skal gis bort til et par gode venninner.) Skal lage stort stativ til oss + et til mamma og dem. Mellombror som bor for seg selv, får en miniutgave, alla dette.






Synes de blei ganske søte jeg.
Skal gi dem til to jeg er veldig glad i!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)

Sist redigert av Grøten : 11-11-10 kl 20:21. Årsak: Ikke skjønner jeg hva som skjedde. Plutselig bilder av snuppas takkekort...ja ja..prøver igjen.
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 18:53   #18
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

De har en fin kalender på Bohus nå som er et stort hjerte med 24 små hjerteknagger til å henge gaver eller annet på. Den var litt søt synes jeg. Kostet kr 119,-. Kanskje jeg skal ordne en sånn en til mannen med litt småtteri på. Ungene har hver sin brodrete kalender.

Den var fin! Jeg trenger noe litt solid, siden det alltid tar helt av med gavene.. En brodert en hadde vel revna av vekta før vi hadde fått hengt den opp tenker jeg, men den der ser ut til å tåle endel!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 18:55   #19
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Til mor:

Lindts Edelbitter

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 18:59   #20
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Her i huset får alle pakkekalender altså.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no