Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på julen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 11:57   #81
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Den første julegaven er innkjøpt, og flere er påtenkt! Og i dag bestilte jeg jaggu julekort!

De er med ferdig trykket tekst inni (som jeg kunne skrive selv), også skriver vi bare "Kjære....." og "Hilsen .........." for hånd, så vi får med lillemann i magen også.

Bildet ekspressfremkaller jeg når jeg har fått tatt ett etter at jeg har født, og limer inn med sånne fine fotohjørner i metall.

Det ble dette:

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:16   #82
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg vet at vi helt sikkert skal være hjemme hos oss selv, og at vi inviterer svigermor og kanskje mannens lillesøster.

Ingen gaver er kjøpt og ingen adventskalender er under planlegging, men jeg vet at jeg må begynne snart, da jeg har mye jobb nærmere jul.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:22   #83
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Tja, noe er vel allerede planlagt. Vi feirer hjemme hos oss selv, men mine foreldre kommer på besøk. Måtte bestille billetter i forrige uke ellers hadde det blitt veldig dyrt. Ellers gleder jeg meg til baking og matlaging i desember. Liker ikke stress, derfor skal jeg ta meg noen fridager før jul slik at jeg får ro til å få leiligheten i orden før besøk.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:56   #84
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Vi feirer alltid her hjemme, så får besteforeldre, tanter og ionkler komme om de vil og kan. Nå har vi "gått glipp av" foreldrene mine flere juler på rad, fordi søstra og broren min har spurt dem først, så for et par uker siden passet jeg på å invitere mamma og pappa. Det ble møtt med et storflir, for mamma hadde skrevet opp i kalenderen sin at jeg hadde invitert dem allerede 1. nyttårsdag i år, sånn for å være på den sikre siden.

Ellers har jeg småhandlet litt gaver her og der, men det er mye som gjenstår. Julemiddagen blir svinestek, som vanlig, og jeg regner med at vi baker litt hver i familien, og bytter litt med hverandre. I november skal jeg bake et par kjempeporsjoner med fine og grove julerundstykker.

Som regel endre jeg opp med å ende i julekaos, og det gjør jeg vel denne gangen også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:04   #85
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Se der ja - der kan jeg stryke første punkt på todolista. Jeg dropper julekortene i år kjenner jeg. (I år igjen).

  Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:05   #86
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg drar IKKE to småtroll ut og rundt de første årene...Tror jeg.

Nå har vi bare ett småtroll, men de første årene va det faktisk litt deilig å komme til "dekket bord" på julaften. Nå er poden 4 år, og dette er første året vi skal feire hjemme i egen stue. Litt fordi vi endelig har stue som egner seg til sånt, da.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:14   #87
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Javisst er begynt å tenke på jul, er nødt til det når en del julegaver skal lages. Har så langt strikka ferdig to par sokker, og holder nå på med enda et par pluss et sjal. Hotell & billetter til den tradisjonelle førjulsturen vår til København er dessuten bestilt og delvis betalt, men så er det stopp. Jeg foretrekker å gjør unna resten av julegavene og de andre førjulsaktivitetene i desember, liker å ha julestemninga på plass når jeg sysler med innpakning, baking, pynting etc.

Men disse to gavene er altså i boks:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sokker i limerosa mini mochi.jpg (181,5 KB, 24 visninger)
Filtype: jpg sokker i mini mochi.jpg (189,9 KB, 18 visninger)
Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 08:48   #88
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg er i gang. Kalendergaver til minstemor og storebror er innkjøpt. Han ville gjerne ha Lego Power Miners kalender og dermed har jeg kjøpt noen esker jeg skal fordele på 24 dager. Minstemor ville gjerne ha Jungle in my pocket kalender og 24 stk dyr er bestilt fra ebay.
Mellomste snuppa er litt usikker på hva slags kalender hun vil ha enda, så det får vent litt til.

To stykk julekalendere er bestilt fra boligfryd.no. To stykk juleskilt er bestilt fra samme sted. SKal hentes på posten idag.
Ellers er noen gaver til barna bestilt fra ebay og noen andre gaver til barn i familien allerede kjøpt inn.




Endelig har vi bestemt oss for å droppe gaver oss voksne i mellom i år! Jeg slipper hvertfall bror, svoger, svigerinner, mor og svigers.
Jeg tror det sparte meg for timesvis med shopping og masse penger.
Planen er å ha pakket inn alle kalendergavene innen midten av november, julekortene skal være tatt og bestilt innen samme tid, alle julegavene skal være innkjøpt før vi bikker over i desember og jeg skal kose meg med familien min i desember med baking, pakke inn gaver, lage gaver med barna osv.
Dette blir bra!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:13   #89
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Den første julegaven er innkjøpt, og flere er påtenkt! Og i dag bestilte jeg jaggu julekort!

De er med ferdig trykket tekst inni (som jeg kunne skrive selv), også skriver vi bare "Kjære....." og "Hilsen .........." for hånd, så vi får med lillemann i magen også.

Bildet ekspressfremkaller jeg når jeg har fått tatt ett etter at jeg har født, og limer inn med sånne fine fotohjørner i metall.

Det ble dette:


Veldig fint julekort, hvor har du bestilt det?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:14   #90
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Har begynt å tenke på det, i den forstand at jeg må ha greie på hvem som skal være hos oss og ikke, for å kunne planlegge ut fra det.

Farmor og farfar kommer, og i og med at min mor skal feire hjemme hos seg selv i år, sammen med min gamle mormor som ikke orker å reise noe sted, så reiser mine brødre dit.

Sambos barn kommer kanskje også, men vet ikke enda.
Enten blir vi altså 6 eller 9 til bords. Farmor og farfar sover heldigvis ikke over, for de bor bare et par mil unna, mens barna til sambo må det om de kommer
Det er koselig å være mange sammen i julen synes jeg, så det blir bra.

Selv skal jeg jobbe på julaften på dagen, så kommer hjem til omtrent ferdig middag

Men julegaver har jeg ikke tenkt på enda
DVS vi voksne kjøper ikke til hverandre, bare til barna. Slik har vi praktisert det i årevis allerede, og det fungerer ypperlig. Unntatt min mor da, som absolutt må kjøpe hundre julegaver, og resten av året klager over at hun har så dårlig råd. Så hun er den eneste av nær familie som får julegaver av oss voksne.

  Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:16   #91
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Som jeg nevnte tidligere så skal mamma og pappa og muligens søstern med familie komme. Søstern med familie har av veldig forståelige grunner bestemt at de skal være hos seg alene i år. Mamma og pappa lurer p åom de må bli hjemme. Jadda så vi er viggo venneløse

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:02   #92
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg har kjøpt inn nesten alle julegavene, men må lage ferdig dem jeg skal strikke. Liker å være tidlig ute med julegavene, slik at jeg kan bruke desember på å lage julekaker, gå på juleteater og julepynt med ungene. Slipper masse stress på den måten.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:24   #93
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Veldig fint julekort, hvor har du bestilt det?

VistaPrint! Salg på julekort denne uken! Teksten som står på malene er ofte ganske teit, men du kan endre på alt.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:26   #94
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Det er jo ingen butikker som har julepapir enda! Og jeg som ville få dem ferdig innpakket og alt..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:27   #95
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg har faktisk begynt å smått å tenke litt jul. Svigers kommer fra England, så vi må bestemme oss om vi skal være hjemme som vanlig, eller om vi skal være ville, gale, kreisi og impulsive og låne hytta til ei venninne av meg.

Jeg skal til London om ikke så lenge, så bittelitt julegaveshopping blir det sikkert.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:19   #96
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det er jo ingen butikker som har julepapir enda! Og jeg som ville få dem ferdig innpakket og alt..


Plantasjen har sikkert.
Men hva med gråpapir med snor på?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 15:13   #97
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Plantasjen har sikkert.
Men hva med gråpapir med snor på?

Jeg tenkte egentlig på i butikkene! At de kunne pakke inn for meg i julepapir. Men det går nok bra. Får pakke inn de jeg har kjøpt selv, så kommer vel julepapiret snart..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 15:14   #98
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Kjøpt 3 julegaver til!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 18:20   #99
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg tenkte egentlig på i butikkene! At de kunne pakke inn for meg i julepapir. Men det går nok bra. Får pakke inn de jeg har kjøpt selv, så kommer vel julepapiret snart..


Det var i butikkene du mente ja. Da skjønner jeg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 18:22   #100
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Vi får besøk av foreldrene mine, det ble jeg kjempeglad for, jeg trodde nemlig ikke at kunne komme

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no