Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal du ha på deg 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-09, 20:54   #121
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Her er forresten min bunad (ikke meg på bildet, lånt fra husflidens sider), Vest-Oppland:



De flappene nederst på vesten fortsetter på baksiden, og den midt bak har en spiss ned. Har man litt former er dette en bunad som får en til å se mye større ut. MEn det hjelper sikkert på om den ikke er alt for liten da.

Ellers er jeg stolt av bunaden min, sydd til min konfirmasjon av mamma.


Har samme bunad. Men den er altfor stor til meg. Sydde den ut til eldstes dåp for 7 år siden, etterpå har den vært ubrukt...

Så jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg enda nei.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 21:00   #122
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Skal ha på meg min blå nordlandsbunad

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 21:25   #123
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Slik er mitt antrekk på 17.mai. Bunad fra Voss
(men det er ikke meg på bildet...)

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 21:57   #124
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?



Den røde. Dessverre er jeg for sjenert til å legge ut bilde av meg selv. Synes det er flott med litt former på damene inni bunaden forresten. Det er et plagg hvor det lønner seg å ha litt pupper og hofte.

Det er nesten så jeg hører den lette ristingen av sølja og klakkingen av skoene når jeg ser bilder av bunaden.

Forøvrig gikk det greit å amme i den for ett år siden, men det er greit med litt privatliv da - for man blir litt avkledd.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 22:52   #125
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

I år henger beltestakken min i skapet - har ikke sjans til å presse den på min høygravide kropp. Ikke hadde det blitt særlig pent heller. I år blir det en enkelt sort gravidekjole (arvegods fra Koma!) og en enkel cardigan. Snuppa stiller i blåtøysbunaden sin fra Vest-Telemark, og mannen skal ha dress.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 23:50   #126
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

torsk og mannen din går nok ikke i same bunad, nei.

En slik en?






Selv lurer jeg på om jeg skal ha denne:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 23:59   #127
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Jeg har Vestfoldbunad som jeg skal ha på meg.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 09:17   #128
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Min kjære har forresten denne. T.o.m. hatten.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 10:32   #129
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Slik er mitt antrekk på 17.mai. Bunad fra Voss
(men det er ikke meg på bildet...)

Den ønsker jeg meg. Kvalifiserer det at jeg blir gift med en vossing...?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 20:30   #130
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Rød norsk festdrakt(den sparkjøp hadde for noen år siden) hadde håpet jeg kunne "stjele" svigermor sin bunad men hun vil vist ikke dele med meg

Jeg har ønskest meg finnmarks bunad eller Edda drakt i 30års gave(noen år til) å håper jeg får det. å velge bunad som 14åring gikk ikke så jeg konfirmerte meg i kjole:sta:

Gammel tråd men shit au

Etter 6 år med ønsing så eier jeg nå en edda drakt

Kjøpt brukt. Så litt for lang og kunne sikkert ha vrt et hakk strre så den ikke ble så utringet i brytet men jeg bryr meg ikke
Ikke beste bilde av meg i den da

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 22-05-15 kl 19:23.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 22:49   #131
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Så fin, Honda!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 22:58   #132
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Kjempefin, Honda!

Gammel tråd, men jeg skal gå med min nye bunad. Nå har jeg både vinter- og festbunad, og kan variere. Vinterbunaden er egenkomponert etter avbefaling fra Husfliden, men den ble knallstilig. Jeg håper Husfliddamen har komt over sjokket.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 23:01   #133
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Husfliden avbefalte? Gikk du utenom uniformsretningslinjene?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 23:15   #134
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Oh yes! Husfliddamen fikk nesten infarkt!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 08:05   #135
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Jeg skal bruke bunaden min, grafferdrakt fra Gudbrandsdalen!
(det er ikke meg på bilde..)

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/i...2mYq5yH9nEf_nO

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 11:46   #136
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.729
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?



Skal ha på meg Lofotbunaden min, er så greit å slippe å tenke på hva jeg skal ha på meg.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 14:19   #137
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Romeriksbunaden min i rødt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 14:33   #138
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Jeg har gips fra kneet og ned 17.mai, så jeg tror ganske bestemt at bunaden får hvile seg i år.

Så jeg aner virkelig ikke! Hva er pent nok, og som jeg får over gipsen samtidig. Også bør det være bittelitt komfy i tillegg. Maxikjole utgår nok også. Klønete med krykker tenker jeg. Så jeg må tenke, og prøve å få nettshoppet litt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 14:34   #139
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Romeriksbunaden min i rødt.

Jeg ønsker meg så inderlig den røde Romeriksbunaden med gullbrokadet vestog gullforgylte søljer, jeg tror det må bli mitt neste prosjekt. Lundebybunaden blir 17 mai antrekket i år som tidligere.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 15:41   #140
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Gammel tråd, men jeg skal gå med min nye bunad. Nå har jeg både vinter- og festbunad, og kan variere. Vinterbunaden er egenkomponert etter avbefaling fra Husfliden, men den ble knallstilig. Jeg håper Husfliddamen har komt over sjokket.

Bilde!

Jeg skal ha bunad i år som i fjor.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no