Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-08, 18:29   #101
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Har Solør-Odal med grønn stakk og lys vest. Bruker ikke lua så mye

Skulle gjerne også hatt drakten som ble laget i forbindelse med Oslos 1000-års jubileum. Men det trenger jeg visstnok (har jeg hørt fra andre her hjemme) ikke

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 19:22   #102
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Oslodrakten, den jubileumsdrakten fra tusenårsjubileet, er jo kjempefin! Fant en link med bilde.

Litt finere og representerer mer by-klær-tradisjonen enn den gamle oslo-bunaden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 19:27   #103
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Har ikke bunad men jeg ønsker meg denne Vestfoldbunaden i sort.



Jeg har vestfold bunaden med sort skjørt med rød vest.
Sort cape eller hva det heter.
Mamma har den blå med hvitt forkle og lue. (ser sært ut med lue, reine budeia)

Så en grønn vestfoldbunad en gang.

Den sorte med rød vest er best, hehe..


Jeg ønsker meg Borredrakta,(tror den het det) men det er lokalt her i vestfold og designet av naboen og noen andre hortensdamer. Rålekker.
Men må nok klare meg med bunaden som ikke har sett dagens lys på nesten 7 år-

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 19:28   #104
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Mim: Den gamle Oslobunaden er jo bare...vås. Dessuten er det misbruk av begrepet bunad. Grå og lyseblå fordi det er byvåpenet, St.Halvard på løslomma og markblomster fordi det er skau rundt byen, og i et snitt som er lånt fra helt andre steder i landet enn Oslo. Også ble den laget av Steen og Strøm til deres jubileum.

Akerdrakten er en helt reell rekonstruksjon, og et godt drakthistorisk håndtverk.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 19:33   #105
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Mim: Den gamle Oslobunaden er jo bare...vås. Dessuten er det misbruk av begrepet bunad.

Som Bergens"bunaden". Bare fjas hele greien.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 19:42   #106
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har blå nordlandsbunad, og synes det er den vakreste bunaden i hele Norge.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 19:47   #107
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Siden jeg er født og oppvokst i Oslo har jeg kikket mye på den jubileumsdrakten - jeg synes også den er veldig fin. Men jeg synes ikke jeg kan bruke så mye penger på noe som brukes så sjelden, i hvert fall ikke når jeg allerede har en bunad...

Vel - den dagen jeg vinner i lotto eller noe sånt, er det denne jeg ønsker meg:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Jubileumsdrakt Oslo.JPG (46,2 KB, 31 visninger)
__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 19:57   #108
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har Østfoldbunaden. Har ikke hatt den mer enn 3 år, men er blitt veldig glad i den.


Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 20:50   #109
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Ingen fra mine hjemtrakter her, tydeligvis!? Jeg driver og får sydd Røykendrakt til meg nå. Ikke noen skikkelig bunad synes sikkert noen av dere, men jeg syns den er fin jeg!
(ikke meg på bildene)


__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 20:52   #110
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har blitt kledd opp i mammas gamle Hardangerbunader siden jeg var 1 år. Det er min oldemor som har sydd alle sammen.
Når jeg var konfimant arvet jeg bestemamma sin og den bruker jeg fortsatt. Mamma bruker oldemor sin og den skal til storesøster når den tid kommer. Nå bruker storesøster de små str og er strålende fornøyd med det. Mellombror får sin første bunad nå denne våren.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:08   #111
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Som Bergens"bunaden". Bare fjas hele greien.

Jeg har hvit bergensbunad, og er veldig glad i den.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:28   #112
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har en blå Nordlandsbunad som ble sydd til meg da jeg var 14, som jeg nok aldri kommer inn i mer. :selvinnsikt: Den henger i skapet på pikerommet hos foreldrene mine, og der blir den nok hengende til jeg evt. får en datter som kan arve den.

I tillegg har jeg en Hallingbunad som jeg har arvet etter farmoren min. Den bruker jeg mye, den betyr svært mye for meg både fordi den har tilhørt min farmor, som jeg var veldig glad i, og fordi hallingbunaden er den vakreste bunaden jeg vet om.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:35   #113
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Oslodrakten, den jubileumsdrakten fra tusenårsjubileet, er jo kjempefin! Fant en link med bilde.

Der var den ja! Den har jeg veldig lyst på.

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Mim: Den gamle Oslobunaden er jo bare...vås. Dessuten er det misbruk av begrepet bunad.

Nå heter den vel ikke bunad heller, den har så vidt jeg vet alltid blitt kalt for Oslodrakt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:40   #114
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har den blå nordlandsbunaden. Jeg har visst aldri kommet i havn med forkle, sjal og veske, så jeg har brukt den uten i 15 år

Jeg synes forresten Trønderbunaden er ganske fin, spesielt den røde. Men veska er jo helt feil i mine øyne.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:42   #115
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Har ikke bunad, og ønsker meg det ikke heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:49   #116
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Har ikke bunad, og ønsker meg det ikke heller.

Det er nesten litt synd, for jeg tror du ville ha båret bunad alldeles fortreffelig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:51   #117
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Takk Nenne, litt sånn blond budeie mener du? Jeg hadde bunad som tenåring, og begynte faktisk å sy min egen for noen år siden.. Men fant ut at motivasjonen rett og slett ikke var stor nok til å gjennomføre prosjektet, jeg føler meg "utkledd" i bunad og trives bedre i nåtidsklær.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:54   #118
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har en sognebunad, ikke meg på bildet altså


Men den er grønn nederst her, og med sølvbelte hele veien.


Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 22:07   #119
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har to
Gudbrandsdalens festdrakt i mørk blå, med jakke og veske til. Den har jeg fått av mamma, ble sydd til hennes konfirmasjon. Den passer meg, men sitter ikke særlig pent så den har jeg hengt bort nå og håper vesla vil ha den når hun blir stor.
Vestfoldbunaden min med rødt liv og sort stakk fikk jeg av min kjære farmor da minstemor ble født. Den har blit sydd om så den passer meg perfekt

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.

Sist redigert av Susse : 01-04-08 kl 15:25.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 22:07   #120
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Takk Nenne, litt sånn blond budeie mener du?

Jeg var vel mer på det at alt kler den smukke og siden du er så lys også, så ville du nesten bli rene bunadsklisjéen. Perfekt match.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no