Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-08, 22:21   #61
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Registrerer at det er mange nordlendinger her.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:23   #62
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Jeg kan ikke skjønne at Trønderbunaden er den mest populære?

Ikke populær som i den fineste (objektivt sett) eller kuleste eller den flest ønsker seg, men mest populær som i at flest har den, antar jeg. Jeg kan ikke tenke meg noe finere enn den nye jeg skal ha, men jeg er også svak for en del av de artige krims-krams-bunadene som den nyrekonstruerte hedmarksbunaden (den med bordellmamma-utrigningen)


og en del av stakkene fra Buskerud og sånn. Jeg liker de litt rare tingene.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:27   #63
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

[quote=Madam Mim;920551]Ikke populær som i den fineste (objektivt sett) eller kuleste eller den flest ønsker seg, men mest populær som i at flest har den, antar jeg. Jeg kan ikke tenke meg noe finere enn den nye jeg skal ha, men jeg er også svak for en del av de artige krims-krams-bunadene som den nyrekonstruerte hedmarksbunaden (den med bordellmamma-utrigningen)

Bordellmammautrigning!? Kan noen slenge inn et bilde? Vil se

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:28   #64
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Under det sjalet på den lille til høyre er det bare hud! Finner dessverre ikke bilder.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 30-03-08 kl 22:34.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:29   #65
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har denne:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:32   #66
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Den som ble kårest til "finest" i Norge i 2006 var denne:

Norges fineste bunad

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:34   #67
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Den som ble kårest til "finest" i Norge i 2006 var denne:

Norges fineste bunad

Måtte sjekke linken selv om det mildt sagt ante meg hva som skjulte seg bak den. Jeg synes den hadde vært finere uten det oppvaskhåndkleet foran. :dukker:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:34   #68
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg også!

Ønsker meg cape, for det er alltid så inni hampen kaldt på 17. mai!

Jeg fikk Cape til Nordlandsbunaden da jeg ble 25. Ønsker meg faktisk lua også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:38   #69
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Måtte sjekke linken selv om det mildt sagt ante meg hva som skjulte seg bak den. Jeg synes den hadde vært finere uten det oppvaskhåndkleet foran. :dukker:

Pfft... preller av...

Dessuten skal den være sånn.

Forøvrig betød ikke en sånn undersøkelse døyten for meg, bare for å klargjøre det. Som nevnt tidligere så var det bare det alternativet for meg, samme hva andre synes om den.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:38   #70
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har Roagalandsbunad, type Jelsa, og kunne ikke tenke meg noen annen.


Jeg har den svarte modellen, bare min er med rødt brokadeliv, ikke sånn som på denne.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:42   #71
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?



Både eg og mannen har Sunnmørsbunad. Er glad i den, men er litt irritert over at den skal heilt igjen over brystet. Puppane er liksom litt for store, det blir trangt.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:43   #72
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

ja, jeg har bunad. Østfoldbunaden - fordi jeg slekta kommer fra Østfold og jeg bodde også der da jeg ble konfirmert og fikk den. Bestemor sydde til meg, og det var bare den hun ville sy.

Jeg synes ikke det er den aller fineste bunaden, men er allikevel bare den jeg vil ha. Siden det tross alt er der jeg er fra. Nå som jeg ikke bor der lenger liker jeg å vise hvor jeg kommer fra med bunaden min. Den 17. mai'en jeg feiret i Trondheim, så hilste jeg på alle som hadde lik bunad som meg. Det var stas.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:43   #73
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Å hjelpe meg det bildet vart stort....

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:43   #74
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Hardangerbunad. Den har håndbrodert bringestykke og belte, begge arvestykker som er steingamle og jeg synes den er ekstra fin på grunn av dette. Resten er sydd av kjentfolk (ja, ikke kjendiser, da, men venner av familien ).

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:43   #75
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg har denne:

Denne har jeg og snuppa (3) også
Jomfruspennen er et gammelt arvestykke, nå skal jeg snart få sølv(?)belte datert til 1700-tallet.
Ligger på en sylvsmie på Voss og skal bli pusset og pudret.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:45   #76
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har sunnmørsbunad, arvet etter farmor.

Den holder nok ikke så veldig mye lenger, og da har jeg tenkt til å skaffe meg den nye Oslodrakta som jeg ikke finner noen bilder av.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:46   #77
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har den grønne nordlandsbunaden.

Jeg har arvet den etter mamma, og hun sydde den selv for 50 år siden. Skjorta er like fin som den var da, og i det hele tatt. Jeg er stolt når jeg går med den på!

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:47   #78
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har en Gudbrandsdalsbunad. Det er rondestakk med liv i svart ulldamask og brodert silkeforkle - en rekonstruksjon fra rundt 1830. Jeg vet ikke om noen som har helt maken. Jeg skulle ønske jeg hadde et annet stakkestoff, jeg har det vanligste som brukes av Husfliden i Oslo, og skulle gjerne hatt et av de andre som Gudbrandsdalens Uldveveri har vevd opp for Husfliden på Lillehammer. Hvis jeg skulle hatt en annen, ville det ha vært Akerdrakten med Malene Pedersdatters stakkestoff, brokadeliv og grønn spencer. Tror jeg.

Vi har forresten Gudbrandsdalsbunader alle fire.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:54   #79
Kalima
Aktiv
 
Kalima sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 106
Kalima har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har Sunnmørsbunad, fikk til konfirmasjonen etter å ha fått sølvet til jul og bursdager på forhånd. Syns lenge den var den vakreste i landet, nå har jeg moderert meg - for det er så utrolig mange fine! Men for meg er det fint å ha en fra det stedet jeg kommer fra, derfor ønsker jeg ikke noen annen.

Kalima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:56   #80
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg ønsker meg forresten fjellbygdbunaden i hvitt, noen som har den? Men synes egentlig ikke jeg har bruk for 2 bunader da...

Ina er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no