Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Feirer dere halloween?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-07, 09:57   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feirer dere halloween?

I så fall; hvorfor?

Her i huset feires den ikke. Ungene syns det er spennende nok, men jeg nekter å bøye meg for en handelsstandinnført feiring som ikke hører hjemme her. Spesielt ikke når den fjerner fokuset fra den utkledningsfeiringen vi allerede har, nemlig nyttårs/romjulsbukk. Det er, etter min erfaring, færre og færre barn som benytter seg av den allerede eksisterende tradisjonen og det syns jeg er synd.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:00   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Nei nei og atter nei.

Men jeg kjøper litt flaggermusduppedingser i butikken på denne tiden av året fordi de er så kule

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:03   #3
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

NIKS. Jeg synes rett og slett at det er helt idiotisk, for å være ærlig!

(men regner med at jeg kanskje "må" gi meg når snuppa blir eldre)


Sist redigert av Pelikan : 19-10-07 kl 10:21.
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:06   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Nei, det gjør vi ikke.
Feiret det når jeg bodde utenlands, men har ikke gjort det etter at jeg flyttet hjem igjen.
Poden er for øvrig født 30 oktober, så om han med tiden vil ha utkledningsfest på bursdagen sin, kommer jeg ikke akkurat til å krangle på det, men noe egen Halloween blir det ikke.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:14   #5
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Ja, jeg har desverre gitt etter for halloweenfeiring, så her går de ut og tigger godis den 31. oktober. Jeg (eller mannen) er med og passer på at det går høflig og fint for seg og at de lærer at man ikke skal ødelegge selv om man ikke får godis. (slik man ofte hører om etterpå)

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:16   #6
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Nei og ikke tenker jeg begynne med det heller.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:18   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Ja, vi feirer. Nå er jeg ingen tradisjonsjunkie, og ser ikke behovet for å tviholde på julebukken. Når barna synes det er kult med Halloween så er det greit for meg å bytte. Hurra for mer moro i hverdagen.

Vi har de siste to årene hatt gjester, som har kledd seg ut. Og så har vi servert mat, hengt opp skummel pynt og hatt stor godteriskål til barna som ringer på. Vi har skåret til gresskar, og hatt fakler i hagen. Synes det er gøy jeg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:34   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Vi feirer heller ikke, men ungene får gå i nabolaget på Trick or Treat runde.

Var fast bestemt for noen år siden at det der skulle vi ALDRI henge oss på, men " If you can`t beat them, join them".

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:36   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vi feirer heller ikke, men ungene får gå i nabolaget på Trick or Treat runde.

Var fast bestemt for noen år siden at det der skulle vi ALDRI henge oss på, men " If you can`t beat them, join them".

Nå ja, vi klarer oss fint uten å henge oss på dem. Det er utrolig hva unger forstår om man bare forklarer det rasjonelt til dem.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:39   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Jeg har vært sterk motstander av Halloween, men feirer det pga ungene. Jeg har tilogmed pynt! :Sjokkert over min egen evne til å svelge kameler:

Jeg synes ikke noe om å nekte ungene en tradisjon som har blitt vanlig nå fordi jeg selv synes lite om slike handelsstand-gimikker. Storesøster er bedt på fest og mellombror banker på til tre nabohus og får ca en sjokolade hvert sted. Det kan jeg absolutt leve med.

Forøvrig går de også julebukk, de klarer fint begge deler.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:42   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Jeg er også motstander, men har kjøpt snop de siste årene. Det er et mareritt når det ringer på døren i et sett og 3 hunder bjeffer om kapp.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:44   #12
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Heng opp en lapp.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:52   #13
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg er også motstander, men har kjøpt snop de siste årene. Det er et mareritt når det ringer på døren i et sett og 3 hunder bjeffer om kapp.


En oppfordring til alle som går rundt: Når utelyset er slukket, vil man ikke ha besøk.
Det er en veldig grei regel som ungene her får inn med t-skje.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:57   #14
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Er 31. oktober en lørdag? I så fall er det greit at ungene går rundt og tigger godteri, men er det en helt vanlig dag er det ikke ikke greit!





















Nei, vi har ikke noe forhold til halloween og feirer det ikke

Hei"veldig-morsom-i-dag"Ko


Sist redigert av Heiko : 19-10-07 kl 11:21.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 11:06   #15
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.276
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Nei, vi feirer ikke. Men så er begge mine under to år, da Når de blir større ser jeg ikke bort ifra at det kan bli både festligheter og snoperunder. Men med følge og med refleks!

I fjor hadde vi snop klart til de små som evt måtte komme, men det kom ikke en sjel! Sånn er det å bo i sokkel i det 'nederste' huset. Men vi satser med ny frisk i år. Det koster ikke mange kronene, og kommer det ingen blir det mer på meg

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 11:13   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Jeg er en slem mor så vi feirer ikke. Blir de invitert på fest så får de lov til det, men de får ikke lov å gå på dørene til folk.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 11:25   #17
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Alt som har et snev av fest og moro tar vi imot med åpne armer Faren min har spøkt med at vi burde bli katolikker, fordi de har så mange høytider. Jeg synes det er koselig å arrangere sammenkomster, og slik har de andre i familien min det også.

Så når niesen og nevøen vår ville feire dette for noen år tilbake, så lagde vi spøkelsesfest her. Skummelt rebusløp ned i kjelleren, og alle måtte selvsagt kle seg ut.

Etter hvert har bestemor og bestefar arrangert denne festen, og alle barnebarna overnatter på rekke og rad hjemme hos dem etterpå. Litt skummelt, men fryktelig stas med lommelykter osv.

Lillesøster er jo til og med født på Halloween, så vi ville jo uansett feiret dagen. I år har vi selskapet hennes dagen etter halloween, men etter hvert blir nok dette tema for selskapet hvis hun vil.

Barna har de to siste årene gått trick or treat, men jeg har inntrykk av at det absolutt ikke er hovedfokuset, men rett og slett festen og det at vi voksne er med på moroa. Vi har også laget den regelen at man ikke ringer på dører der det er mørkt, og at man går videre hvis ingen åpner. Eggkasting og skit har jo ikke noe med denne tradisjonen å gjøre.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 11:27   #18
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Nei vi feirer ikke. Men vi får jo besøk på døra da så vi har jo litt ekstra godteri i bakhånd. Storesøster har ialle år syntes det har vært skummelt så hun har aldri hatt lyst til å gå ut heller så det har ikke vært det store problemet. Men jeg regner med det blir noe annet i år for mellomste (som er en skikkelig godtegris)er en helt annen type og jeg kan tenke meg han har lyst. Men jeg håper vi slipper unna.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 11:32   #19
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Storebror har spurt, men vi har erklært at det feirer ikke vi. Sånn er det med den saken. Men vi lukker opp hvis det kommer noen, og gir dem en sjokoladebit eller noe.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 11:33   #20
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Nei vi ferier ikke det.

or 2 år siden hadde vi av utelysene og lys på kjøkkenet, som er mot innkjørsla, enda var det unger og sparket på døren. koblet ut ringeklokken og.
Og vi fikk ytterdøren og bilen tilgriset av egg.

Og det var -5 grader.
Så var liksom ikke bare bare å vaske bilen eller døren.
Mann måtte dra om kvelden med bilen på jobb å vaske den inne der å la den stå der til neste dag.

Gøy.
not:P


I fjor var vi borte. men ikke noe egg på døra da

Tror vi drar bort i år og hehe.
Ungene her er så frekke at jeg ser ikke vist i å gi de noe for det.




Julebukker tror jeg ikke at jeg har sett siden jeg selv var liten.
Men selv da var de får av de her.
Sikkert mere i enkelte nabolag.

Der jeg er fra i finnmark går man "julebukk" på lille julaften

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no