Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-14, 20:43   #21
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.839
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Hvor mye er det normalt å gi for leie av lokaler, egentlig? Mannen har sett seg ut et sted som han prøver å overbevise meg om at er ok, men jeg er usikker på om jeg er enig med ham.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 21:01   #22
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Hvor mye er det normalt å gi for leie av lokaler, egentlig? Mannen har sett seg ut et sted som han prøver å overbevise meg om at er ok, men jeg er usikker på om jeg er enig med ham.

Det kommer helt an på om dere bestiller lokale med servering eller tomt lokale der dere ordner alt selv. Jeg bor utenfor byen og her leier vi tomt lokale fra 1500 - 3000, da uten noen form for oppdekkeing og mat.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 00:17   #23
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Nå er humanistisk feiring booket og betalt. Dato er satt og vi har kommet frem til at vi har hele greia hjemme. Vi sparer mye på å ikke leie lokale og kan da heller bruke litt mer penger på god mat til festen. Det er ikke store plassen hjemme hos oss,så vi ber uten barn (dvs.fettere og kusiner) Dermed blir vi max 22 stk. og da er huset til randen. Heldigvis har vi svær veranda,svær hage og partytelt. Konfirmanten er helt enig, glad for å slippe små barn den dagen med unntak av lillebror. Kjenner at jeg er lettet over å droppe å finne lokale.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 00:31   #24
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

jezuz vi ser på lista over må inviteres....vi er på 74.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 08:09   #25
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Her er bunaden bestilt, det er vel også det eneste. Konfirmanten er veldig usikker på on hun vil ha human-etisk eller kristen, så vi får se hva det blir til.

Hvem er vanlig å be i en konfirmasjon?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 09:14   #26
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Her er bunaden bestilt, det er vel også det eneste. Konfirmanten er veldig usikker på on hun vil ha human-etisk eller kristen, så vi får se hva det blir til.

Hvem er vanlig å be i en konfirmasjon?

Det varierer vel, i niesa min sin konfirmasjon var det kun nærmeste familie, dvs, besteforeldre, tanter og onkler og søskenbarn. Venninna mi inviterte de nærmeste til middag, og en hel haug med venner og bekjente til kaffen.

Men iallefall så ville jeg invitert; Besteforeldre, tanter og onkler, søskenbarn og faddere. Også vurdert om jeg skulle invitert noen av de voksne som barna har et forhold til uten av man er i slekt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 09:23   #27
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det varierer vel, i niesa min sin konfirmasjon var det kun nærmeste familie, dvs, besteforeldre, tanter og onkler og søskenbarn. Venninna mi inviterte de nærmeste til middag, og en hel haug med venner og bekjente til kaffen.

Men iallefall så ville jeg invitert; Besteforeldre, tanter og onkler, søskenbarn og faddere. Også vurdert om jeg skulle invitert noen av de voksne som barna har et forhold til uten av man er i slekt.

Jeg tenker oldeforeldre, besteforeldre, onkler og tanter, og søskenbarn. Vi er en liten familie, så vi blir ikke mange, men koselig blir det uansett!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 21:34   #28
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Guttungen vil be alle, ikke utelate noen som helst. Dermed er det ikke 22, men 37 på lista gitt. Leter desperat etter lokale, alt er bestiltbort for år tilbake! sukk...

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 21:48   #29
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Har kjøpt bunadpakke og fått levert til brodering (konfirmant i 2018).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 22:02   #30
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Har kjøpt bunadpakke og fått levert til brodering (konfirmant i 2018).

Hehe, bare å komme i gang med sånt! Eldstesønn ønsker seg bunad,men det får vente til han er 30 år. Datteren er konfirmant i 2020, hun arver min ene.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 20:49   #31
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Hurra! Lokalet i boks. 2400,- for en helg. Stort nytt kjøkken, fin spisesal og helt ok salong. I tillegg mulighet til å være ute om det er vær til det. Jeg har servert i selskap der før og er ganske kjent. 10 min å kjøre fra oss.
Jeg er så letta, det var jammen ikke lett å få napp noe sted.
Nå gjenstår å begynne å tenke mat på stramt budsjett til ca. 37 gjester.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 22:24   #32
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Jeg har også konfirmant til våren. Lokale er bestilt, bunad vil hun ikke ha før hun er litt eldre og resten planlegges til neste år engang tenker jeg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 08:47   #33
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

På en måte litt fint å se at det er flere som ikke blir så mange. At det ikke bare er oss som ikke har så mange. Familier er jo hva de er. Nå er det jo 3,5 år til vi har konfirmant, og det er en viss sjanse for at noen av de eldste hos oss ikke er her mer.

Vi bor på østlandet, og har familie i Nordland og Finmark. Vi skal ha selve konfirmasjonen midt på - altså der jeg kommer fra. Vi har ingen familie her, så skal vi ha noen gjester er det enklere at vi legger den der. Da får jeg også hjelp fra familien til å ordne. Men det blir jo et styr. Må søke fri fra skole og jobb, og reise (dyrt) dit i en hektisk periode av året. Men vi skal få det til. Derfor har vi startet å snakke om det allerede nå. Hvordan ting skal løses.

Vi blir antagelig 23. Da har vi 13 utenom som er ganske uavklarte (lite sannsynlig).

Evt. ber jeg mine søskenbarn på morsiden også. To av dem bor der, og med familie blir det da 7 ekstra plutselig. Men jeg vet ikke om min relasjon skal telle så mye her. Konfirmanten vil ikke ha noe forhold til dem.

Vi kommer til å be besteforeldre, oldeforeldre, gammeltanter og -onkler, tanter, onkler og søskenbarn. Men mest sannsynlig kommer en stor del til å utebli. De har ikke sterk nok relasjon til oss, og en del har ikke sett konfirmanten siden året hun ble født. Så da blir det det hårde kjerne igjen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 12:45   #34
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Grubler litt på å lage en stor del av maten selv, om jeg kan rekke. Får i såfall bli en solid runde med Harry-turer i forkant.
Kaker får vi alltids nok av,har mange gode venninner og kollleger som mer enn gjerne baker.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 19:55   #35
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Jeg lager maten selv, det gjorde jeg sist jeg hadde konfirmant og det gikk helt fint. Fikk litt hjelp av ei venninne kvelden før og på selve dagen. Det eneste jeg kjøpte var en marsipankake.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-14, 14:09   #36
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Her blir det også humanistisk konfirmasjon 2. mai. Lokale er i boks (låner gratis på jobben), og konfirmanten har bestemt seg for å vente med bunad til hun er voksen. Gjestelista blir alt for lang .... I overkant av 70 stykker når vi teller med besteforeldre, oldeforeldre, onkler, tanter, søskenbarn med egne familier (mange voksne søskenbarn), faddere med familie. Jeg er ganske sikker på at over 20 av disse ikke vil komme (noen bor i USA, noen på andre kanter av landet, noen har vi hatt lite kontakt med). Samtidig har vi noen gammelonkler og -tanter vi har nær kontakt med, samt noen av mine søskenbarn med familie som jeg føler det hadde vært naturlig å invitere, men det blir rett og slett for mange.

Går det an å ikke invitere voksne søskenbarn? Det føles unektelig litt gnient, men det er den eneste muligheten jeg ser for å redusere gjestelista noe. Det hadde redusert lista med 15 personer (ikke så mange voksne søskenbarn, altså, men inkludert partnere og barn). Noen av disse 15 er iberegnet de 20 jeg ikke tror kommer uansett, så da er vi nede i ca 40 gjester tenker jeg.

Dette er første konfirmasjonen på veldig mange år på begge sidene av slekta, så det er på en måte vi som "setter standarden" for konfirmasjonsrushet som kommer i årene framover.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-14, 15:07   #37
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi kommer ikke til å be våre søskenbarn nei. Det stopper ved våre tanter og onkler.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-14, 15:27   #38
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Vi kommer ikke til å be våre søskenbarn nei. Det stopper ved våre tanter og onkler.

Nei, vi ber ikke våre søskenbarn, og gjestelista blir så lang at jeg tror våre tanter og onkler må utelates også. Spørsmålet er om vi "må" invitere konfirmantens voksne søskenbarn?

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-14, 16:13   #39
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.839
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Når på dagen er seremonien for deres ungdommer? Her har vi fått tid 14.00, og jeg tenkte det kanskje var veldig seint, sånn med tanke på selskap etterpå. -Men det skal vel gå. Hørte om andre som hadde fått tid 10.00 samme dag og sted, og de syntes det ble tidlig igjen.

Ellers har vi heldigvis funnet et sted å ha selskapet. Måtte lete masse, siden det visst er vanlig å bestille lokaler flere år i forveien her. Men nå fikk vi et koselig sted, og til og med vennepris på leia.

Dere med gutter, legger dere mye penger i klær og slikt? Guttungen fikk dress da han skulle på skoleball i vinter. En grei sak, som satt pent, og som kostet til i underkant av 1500 kroner (tror jeg) med skjorte og slips. Han har vel vokst ut av den allerede, men jeg lurer på å kjøpe fra samme sted nå. Har ikke lyst å legge mange tusen kroner i en dress han bare kan bruke et par ganger. Hva er vanlig?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-14, 16:20   #40
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi inviterer besteforeldre på begge sider + tanter, onkler og søskenbarn. Konfirmanten har også søskenbarn som er voksne og har partner/barn, der inviterer vi selvsagt hele familien. Vi blir i overkant av 30 stykker i konfirmasjonen. Det er i grunn nok. Har ikke kommet så langt i planleggingen, bortsett fra å bestemme at vi bestiller tapas til middag og hvit dame. Resten av kakene lager vi selv.

Kaija: Jeg tror sermonien her er kl. 11.30 (husker faktisk ikke helt.) Greit tidspunkt, synes jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no