Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-14, 23:40   #1
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Konfirmant i 2015

Som mor til kommende konfirmant, åpner jeg herved tråd for diskusjon, kreativitet, tips, ideer, frustrasjon og stressutbrudd ettersom den store dagen kommer nærmere.

I dag åpnet Humanetisk forbund opp for påmelding til humanistisk konfirmasjon. Eldsten er ikke i tvil om hva som er rett for ham, så da er han påmeldt. For hans del blir konfirmasjonen første lørdag i mai neste år. Hjelp, det er under et år til, og verken lokale eller meny er på plass!!! Hva serverer man til særspiste og bestemte gutteslamper + diverse familie ellers? Og så er det sanger og taler og gjestelister og bordplassering. Dresser til gutta og kjole til vesla. Hva skal JEG ha på meg??? Og ikke minst ØKONOMIEN oppi det hele...

Neida, men tanker og planlegging har begynt å boble bittelitt. Ikke helt stressa ennå, og vi får nok til en fin dag for guttungen.

Koselig om flere kommende konfirmantforeldre melder seg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 23:44   #2
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Skal henge litt her, er i ganske nøyaktig lik situasjon som deg, men han er ikke påmeldt. Kan han ta humanistisk konf i Oslo eller må det gjøres her vi bor (Akershus)?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 23:47   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Kjære deg, du kan bo ikke begynne å stresse ett år i forveien, da blir du jo gal.
Bestill lokale, så er mye gjort. Klær kjøper du i april neste år, da er sommerklærene/festdraktene i butikkene. De fleste liker noe på et koldtbord, det kan du enten bestille eller lage selv.

Vi hadde konfirmasjon i helgen med over 40 gjester og det var lite stress, men veldig hyggelig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 00:07   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Kjære deg, du kan bo ikke begynne å stresse ett år i forveien, da blir du jo gal.
Bestill lokale, så er mye gjort. Klær kjøper du i april neste år, da er sommerklærene/festdraktene i butikkene. De fleste liker noe på et koldtbord, det kan du enten bestille eller lage selv.

Vi hadde konfirmasjon i helgen med over 40 gjester og det var lite stress, men veldig hyggelig.

Skal ikke stresse på ekte ennå. Nå er det mest tankelek. Det ble plutselig veldig virkelig at lillegutten min er blitt stor og ungdom og nesten voksen, nå som vi skulle melde ham på. Litt kjekt er det å begynne å tenke bittelitt, så ikke alt blir overveldende og kaotisk når tiden begynner å bli knapp på ordentlig, men det er ro i magen her ennå, altså.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 00:11   #5
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Skal henge litt her, er i ganske nøyaktig lik situasjon som deg, men han er ikke påmeldt. Kan han ta humanistisk konf i Oslo eller må det gjøres her vi bor (Akershus)?

Se der, da var vi to allerede.
Humanistisk konfirmasjon er en ny erfaring for min del, så jeg vet i grunn ikke noe som helst om hvordan det gjøres. Jeg er vokst opp i statskirka, med søndagsskole og ten sing-kor, og ser at jeg er i helt ukjent terreng nå. Det blir spennende og lærerikt for mora også, kjenner jeg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 08:16   #6
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Jeg hadde humanistisk konfirmant på lørdag som var, og det var en flott seremoni og vi hadde et veldig vellykket selskap. Vi hadde det hjemme, da vi er en veldig liten familie (var 14 stk), men jeg har konfirmant neste år også, da skal jeg leie lokale. Det var greit å ha det hjemme, men her ble det litt trangt,så jeg vil gjerne ut av huset neste gang. Konfirmanten selv har ikke bestemt seg for hvilken konfirmasjon hun vil ha, men jeg tror hun heller mot kristelig. Hun får velge selv, jeg regner med hun bestemmer seg innen et par dager. Det er stress å planlegge sånne store dager, men det går veldig fint, altså.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 09:21   #7
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Hadde konfirmant i fjor, og er fortsatt sjokkert over hvor greit det gikk. Jeg gjorde det meste selv, lånte lokale på jobben (ikke visste jeg at folk booket lokale år i forveien, så alt var fullt...), fikk hjelp av søstra mi dagen før, og på selve konfirmasjonsdagen kjørte vi god gammeldags "hjelp til hvis du vil". De unge nevøene mine bar matbrett til den store gullmedaljen (langt fra kjøkkenet til der vi spiste), og det var kjempekoselig. Jeg kunne gjort det igjen i morgen.

Vi trodde vi skulle ha konfirmant til neste år, men det ser ut til at nestemann ikke ønsker å konfirmere seg, og det er også helt greit. Jeg var egentlig overrasket over at førstemann valgte konfirmasjon - og ditto overrasket over at toeren velger å ikke konfirmere seg. Så godt kjente jeg ungene mine liksom... Jeg tror hun kan komme til å ombestemme seg (gruppepress), men presset kommer ikke fra oss - jeg syns det er tøft gjort av henne når hun tross alt ikke er religiøs. Human-etisk konfirmasjon er ikke et alternativ for henne, hun er ganske bevisst de valgene hun tar.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 09:29   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi hadde også humanistisk konfirmant i helgen og var strålende fornøyd med seremonien (første gang jeg var på en). Flott og høytidelig, virkelig en fin markering. Til trøst stresset jeg mer på denne tiden i fjor (ved påmeldingen) enn jeg gjorde de to ukene før selve dagen. Vi valgte tradisjonelt koldtbord og mine særspiste nieser fråtset i mat.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 09:33   #9
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Vi har visst konfirmant neste år vi og.

Bunads-prosjekt er i gang, det er vel det viktigste. Frøkna heller mot humanistisk, men har ikke bestemt seg helt enda. Vi er en liten familie, så vi blir nok hjemme.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 22:15   #10
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Det er 2001-barna som konfirmerer seg i 2015, sant?
Eller er det to år til?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 22:37   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Det er 2001-barna som konfirmerer seg i 2015, sant?
Eller er det to år til?

Haha, du kan TRO jeg lurte! Det er to år til, vennen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 22:39   #12
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Haha, du kan TRO jeg lurte! Det er to år til, vennen.

Er det sant!
Men, - er din H like gammel som min J? Trodde din var et år eldre?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 22:42   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Er det sant!
Men, - er din H like gammel som min J? Trodde din var et år eldre?

Niks, hun går i sjuende. Nelly, da!

Født oktober -01.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 07:25   #14
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Også konfirmant til neste år. Ikke helt falt på valget om kirkelig eller borgerlig, men han heller mot kirkelig. Vi tenker å ha det hjemme. Men mat og alt det andre, det venter vi litt med å planlegge.

Vi har også en mulig konfirmant om 2 år. Der må jeg snart begynne å tenke på bunaden.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 19:53   #15
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Niks, hun går i sjuende. Nelly, da!

Født oktober -01.

Alle disse ungene.
Ikke lett å holde oversikten. Jeg visste i det minste at de to yngste våre er like gamle.

Sorry, Kaija, da kan jeg ikke stresse med deg i år/neste år. Lykke til!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 20:17   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Haha, det var da godt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 20:25   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Det er 2001-barna som konfirmerer seg i 2015, sant?
Eller er det to år til?

Hehe, nå gjorde du meg jammen usikker! Vi har fadderbarn født i '01. MEn det er to år til, ja.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 22:06   #18
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Her blir det humanistisk konfirmasjon 9.mai 2015. Han har meldt seg på. Vi er en ganske stor familie og har ikke plass hjemme, så jeg håper vi kan feire på gården hvor vi giftet oss. Guttungen drømmer også om å få feire der, så jeg krysser fingre for at de har ledig. Vi blir mellom 30-40 stk.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 22:42   #19
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Her skal både guttungen og niesa mi konfirmeres. Nå håper jeg niesa velger kirkekonfirmasjon, slik at det ikke blir krasj med fest og feiring. Lokale og slikt har vi ikke bestilt oss. Vi er ganske mange, selv når slektningene på farssiden bor langt unna, og mange nok ikke kan komme. Et sted mellom 35 og 50 stk ser det ut til i grovregningen her. Hjemme får vi ikke plass, og mye er vel bortbestilt allerede. Får gruble og lete litt etter passende lokale. Har noen ideer, i hvert fall.

Og så skal jeg snoke rundt i konfirmasjonstråder og blogger på nettet, og se om jeg finner lure ideer og tips. Egen konfirmasjonsmappe er laget på PC-en, så har jeg en plass å putte tingene.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 10:07   #20
nilsen77
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 2
nilsen77 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Konfirmant i 2015

Et kjapt tips for de i Oslo i det minste er å se etter lokaler her:

http://eventum.no/konfirmasjonslokaler/oslo/

nilsen77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no