Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-13, 20:46   #121
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Og interessant å lese det dere skriver om dødsgreia. Jeg skal tenke mer rasjonelt på det neste år, kanskje.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 20:48   #122
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Og noen få skikkelig surmaga innlegg av typen "godt det er andre enn meg også som er gammeldagse og hater Halloween".

Urk. Her gikk det i hvor kommersielt Halloween var, hvordan det skremte unger og katter (!) i nabolaget, hvordan det ødela planeten med forurensning og overforbruk, og at alt sukkeret kom til å gi ungene alle slags sykdommer, spesielt diabetes. Jadda.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 20:53   #123
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Eg liker ikkje blod og gørr, og har vanskeleg for å forstå sjarmen. Men når eg les her inne ser eg jo at det kan lagast masse morsomt og gøy ut av det. Eg synest forresten at det i år har vore mykje mindre utstillingar i kjøpesenter og mindre fuzz omkring det på den måten enn det har vore før. Er det andre som har tenkt same tanken? Det er berre Nille som kjører full pakke her pålokalsenteret i år. På Buskerud storsenter var det også veldig tona ned. Men eg unngår å forholde meg til det ved at me reiser på allehelgensfest i kyrkja og det er det. (Det er ikkje det same som hallo venn, nei).

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 20:56   #124
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

jeg har en haug fine og morsomme og skumle barnebilder på nyhetsredaksjonen min på FB - og en surmaget "hva skjedde med julebukken?"

Jeg var heks og hadde med hunden som var utkledd som katt og fem jenter som var zombier og hekser og døden selv med ljåen og det var supergøy å være ute! folk hadde pyntet skikkelig fint og de som ikke hadde tent lys ute, lot vi være å ringe på hos.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 20:57   #125
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja jeg tror halloween med filmer, kostymer, symboler og sånt påvirker synet på døden. Hvis ikke Halloween hadde hatt en klangbunn hadde det ikke fått den oppslutningen som det har. En ren kommersiell greie hadde ikke slått gjennom.

Veldig få tradisjoner i verdenshistorien har klart å overleve uten liminale elementer.

Tja tjo. Spørsmålet er om halloween har det for de som vokser opp? Det er jo mest utkledning og godteri og skremmegreier, lite fokus på død synes jeg. Og det gjenstår å se om det er så veldig varig, det har tross alt ikke vært så mange år her i landet. Tradisjonen i USA er dypere enn her hvor den så langt er en kommersiell greie.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 20:59   #126
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og døden er så himla tabu nå i våre dager. Jeg synes det er helt greit å leke seg litt med det. Fjerne seg litt fra det kliniske og sterile. Kjenne litt på grøsset.

NEMLIG!
Vi skal alle dø, vi skal alle bli til råtne lik. Nei, det er ikke noe gøy. Men en gang i året kan vi ihvertfall brushe innom emnet.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 21:01   #127
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tja tjo. Spørsmålet er om halloween har det for de som vokser opp? Det er jo mest utkledning og godteri og skremmegreier, lite fokus på død synes jeg. Og det gjenstår å se om det er så veldig varig, det har tross alt ikke vært så mange år her i landet. Tradisjonen i USA er dypere enn her hvor den så langt er en kommersiell greie.

Det er det jeg også tenker, ref. mine innlegg over.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 21:01   #128
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

What's not to like?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (113,6 KB, 71 visninger)
__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 21:14   #129
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Urk. Her gikk det i hvor kommersielt Halloween var, hvordan det skremte unger og katter (!) i nabolaget, hvordan det ødela planeten med forurensning og overforbruk, og at alt sukkeret kom til å gi ungene alle slags sykdommer, spesielt diabetes. Jadda.

Og jeg synes vi alle bør åpne øynene våre og bekjempe overforbruk. Miljøet er vårt største fellese ansvar. Jeg misliker at folk tilsynelatende handler ukritisk uansett anledning. Derfor gir Halloween og andre kommersialiserte feiringer meg en bismak.

Men jeg liker som sagt mystikken og stemningen ved å kle oss ut og skremme bort onde makter. Det tar bare litt vel mye av med pynt og dill og dall, nye plastmasker hvert år og bøtter fulle av godteri med plastikk rundt, plastskjeletter i voksenstørrelse hengende på døra osv. Man kan vel gjøre det litt enkelt og være litt kreative i forhold til utkledning.

Jeg ønsker ikke å være surmaget og jeg legger aldri ut statusoppdateringer på Facebook. Jeg er veldig opptatt av at ungene skal få gode opplevelser, oppleve magi og mystikk. Men jeg har et innrykk av at mange av disse følelsen og opplevelsene druknes i

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 21:34   #130
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg har rimelig god samvittighet for de hundrelappene jeg brukte på nille for tre år siden, altså. Alt vårt har blitt gjenbrukt mange ganger.

Vi kjøpte nye kostymer i år, men ellers har vi brukt ting vi har og heller vært kreative med sminken. Man kan fint feire uten å shoppebonanzere.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 21:42   #131
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har rimelig god samvittighet for de hundrelappene jeg brukte på nille for tre år siden, altså. Alt vårt har blitt gjenbrukt mange ganger.

Vi kjøpte nye kostymer i år, men ellers har vi brukt ting vi har og heller vært kreative med sminken. Man kan fint feire uten å shoppebonanzere.

Amen. Min Halloween pose har blitt brukt de siste 5-6 årene, tror den har en verdi på 250,-. Jeg kjøper inn gresskar hvert år, det er den største utgiften med Halloween (og godisen da selvfølgelig).

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 21:43   #132
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Vi kjøpte ikke noe nytt i år, annet enn gresskar. Gjenbruk av heksekostymet til storesøster på tredje året.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 21:45   #133
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Med at det er kommersielt mener jeg ikke at alle nødvendigvis kjøper så mye, men at det er initiert og delvis opprettholdt av handelsstanden. Det er ikke noe galt i det, men jeg tror dette er en mer overfladisk skikk her til lands.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 21:47   #134
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg synes Hallowen er litt pes, og hadde nok aldri gjort annet enn å ha en godteriskål tilgjengelig dersom jeg ikke hadde hatt barn.

Men jeg er litt på linje med Pøbelsara og synes det er gøyere når jeg får gjøre litt ut av det. I år har vi hatt en liten fest med pizza, godis og skummel film for 11-åringene, ispedd reød gelé med grønn engangshanske oppi. Jeg har skåret mitt første gresskar og kjøpt litt edderkoppgreier. 8-åringen fikk gjøre sin greie med å gå i nabolaget med sine venner og spise litt etterpå. Han hadde skummel maske og sorte klær og lilla kappe. Han var så fin atte.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 22:05   #135
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Og jeg synes vi alle bør åpne øynene våre og bekjempe overforbruk. Miljøet er vårt største fellese ansvar.

Helt enig, jeg er selv veldig opptatt av miljøet (støtter feks. ikke kjøttindustrien mye av miljøhensyn) og handler stort sett bare brukt, uansett hva jeg kjøper av klær, møbler osv. Men det er hva man gjør det til, som flere over her sier så handler man kanskje inn et kostyme eller to pluss noen pynteting til Halloween et år og bruker det i årevis.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 22:09   #136
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg har alltid mislikt Halloween. Men ungene er i ekstase. I dag når minstemann våknet sneik han seg under dyna til storebror strøk han over ryggen og hvisket " Brora, jeg ville bare ønske deg en god Halloween". Dette er unger som normalt sett krangler så busta fyker på morgenen. De har trippet rundt her i dag og kunne ikke komme seg fort nok i skrekkutkledningene sine. Når de la seg var de helt salige. "Beste dagen ever!" Dette var første gangen de har fått lov å gå på dørene hos andre en naboen og slektninger.

Så da får mors misnøye vike. Jeg har tom skjært ut gresskar i dag, neste år står jeg vel i kostyme og ønsker nabobarna velkommen og.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 22:14   #137
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Neste år er det vel en fredag? Da blir det voksenfest!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 22:17   #138
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Dette var den snedigste bursdagstråden ever.

Gratulerer med dagen, Polyanna! Bøh!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 22:17   #139
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg har skåret gressskar også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 22:41   #140
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

HI: Jeg synes helt klart det må være lov å mislike Halloween litt, uansett grunn. Men man trenger ikke å spre det over alt. Jeg er ikke så stor tilhenger av Halloween selv, men heller tenke på og minne våre kjære som er døde på Allehelgensaften. Død er en naturlig del av vår livssyklus og det behøves ikke å gjøres om til en ting som handler mest om skrømt og skremsel.

Men jeg må innse at ungene synes Halloween er kjempestas og eldste liker skrekk og gru, så neste år blir det sikkert full pakke med gresskar, edderkopper, kostymer og tigging etter godterier.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no