Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-16, 22:52   #61
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

En annen ting, dette er 11-åringer! Klarer ikke de å fikse seg ganske mye selv og komme seg i bursdag uten assistanse?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 22:56   #62
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

En annen ting, dette er 11-åringer! Klarer ikke de å fikse seg ganske mye selv og komme seg i bursdag uten assistanse?

Ja, det tenkte jeg også på, i forhold til det med å måtte stelle seg så veldig for å levere ungen i bursdag. Må ungene absolutt kjøres er det vel bare å slippe dem av i gata utenfor, snu bilen og kjøre hjem uten å snakke med en levende sjel, det kan man nesten gjøre i pysjen selv. De greier i alle fall å komme seg ut av senga og ta på seg en pysjamas på egenhånd, får jeg håpe.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 22:57   #63
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Jeg tror de aller fleste som nevnte at de måtte hatt vekkerklokke på mente det som et svar på kommentaren om at de som har barn som oftest har stått opp innen klokka 9, og ikke som en antydning om at frokostbursdager er et ork.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 23:00   #64
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Mine sover heller ikke i pysj, men det er definitivt mindre styr å få en unge i pysjen enn å få en unge i penklær med hår som må ordnes etc. Og jeg skjønner uansett ikke poenget med å problematisere slike ting, som egentlig ikke er noe stort problem (snakker ikke bare om deg Malama, men mer de som tidlig i tråden uttrykte at det hørtes pyton ut). Må ha på vekkerklokka ... oh my! også jeg som har store barn, og vanligvis sover lenger! Hva så? Det gjør jo jeg også, det vil si de aller fleste lørdager og søndager. Men av og til står man opp tidligere, fordi det er en fotballcup, turnoppvisning, en avtale, en reise, eller det skjer noe annet. I dag hadde jeg på vekkerklokke for å gjøre eldste klar til skikurs. Skjønner ikke hvorfor det skal være verre å stå opp for å skysse en unge i bursdag enn for noe annet, selv om man vanligvis bruker å sove lenger.

Jo, man kan vel si at en bursdag alltid er en forstyrrelse for noe. Men man kan jo spørre - hva forstyrrer hva? Det kommer an på øyet som ser. Enkelte foreldre ser ut til å ha en grunnleggende holdning om at barnebursdager er djevelens verk, uansett. Det er noe herk, som forpurrer de voksnes superviktige planer.

Jeg skrev mitt innlegg ene og alene som svar på at de som har barn ikke er i senga lenger enn til 9. Det er vi nemlig. Definitivt.

Bursdager forstyrrer, ikke de voksnes superviktige planer, men familiens balanse. Noe vi likevel prioriterer med et smil, fordi det er viktig og gøy for ungene. Selv om det unektelig gjør noe med dagen at man må avspassere fra jobb for å rekke å hente tidsnok til å levere i bursdag på den tiden man normalt sett ikke er kommet mer enn inn døra, sånnsett er altså frokostgreia å foretrekke, all den tid å ta på ungen pysj og levere klokka 11 tross alt i det minste ikke er økonomisk belastende, bare går utover søvnen min, og det tåler jeg

Jeg synes altså ikke at bursdager er et herk, eller at vekkerklokka på en lørdag er krise, men at vi normalt er ute av senga før ni, nei.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 23:22   #65
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg tror de aller fleste som nevnte at de måtte hatt vekkerklokke på mente det som et svar på kommentaren om at de som har barn som oftest har stått opp innen klokka 9, og ikke som en antydning om at frokostbursdager er et ork.

Ja, jeg håper det. Det virket slik her hos oss i alle fall, hvor veldig mange var veldig positive, og flere har valgt det selv i etterkant. Jeg er nok litt farget av tidligere forumdiskusjoner, hvor dette med frokostbursdag har vært problematisert voldsomt, og hvor det har kommet så mye negativitet rundt dette med bursdager generelt, at jeg blir helt matt. Er vel derfor jeg fort får piggene ut når jeg merker tendenser i den retningen. Jeg tenkte ikke på de som er uenig i at de fleste som har barn er oppe før ni (vi er jo heller ikke det, så det er jeg jo enig i), men mer på enkelte innlegg tidlig i tråden. Men heldigvis ser det ikke ut til å være de fleste, og dette er jo gamle innlegg, så folk har kanskje blitt litt mer fleksible med årene?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-01-16 kl 23:50.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 23:42   #66
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Mine unger har aldri vært i frokostbursdag, men det høres virkelig koselig ut! Kanskje vi må arrangere det en gang når minstemor blir litt større.

Man kan da virkelig ikke sutre over å måtte ut og kjøre ungene sine i bursdag kl 10-11 i helgene? Man har jo likevel plenty med tid til å sove lengre enn i hverdagen og man kan jo dra hjem igjen og surre videre med kaffekoppen.

Her vi bor så er det fotball-Knøtte-trening kl 10 på lørdager, så det var noen år med det...

Her har det forøvrig aldri skjedd at noen har invitert i bursdag på tidspunkt som gjør at man ikke rekker hjem fra jobb til vanlig tid. Treninger og kulturskolen etc derimot...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-16, 00:11   #67
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Her har det forøvrig aldri skjedd at noen har invitert i bursdag på tidspunkt som gjør at man ikke rekker hjem fra jobb til vanlig tid. Treninger og kulturskolen etc derimot...


Her starter alltid ettermiddagsbursdager (som det heldigvis er få av forløpig) kl 17 og det kan være litt stress når mange vanligvis ikke er hjemme før den tiden. Det er ikke alle som kan forlate jobben når det passer dem. En i klassen til storebror inviterte til bursdag kl 15 på en hverdag. Det var veldig spesielt synes jeg, men det virket som de fleste fikk det til på et vis likevel.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-16, 00:59   #68
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Det mest krevende her har vært når ungen blir invitert i gokart- og bowlingbursdag, på et slikt senter som ligger på totalt motsatt side av byen i forhold til hvor vi alle bor, kl 17 på en ukedag. Men siden jeg vet at folk har ulike arbeidstider har vi lav terskel for å spørre om våre kan få sitte på med andre, samtidig som vi tilbyr oss å hente. Det ordner seg alltid. Det er slikt man har fb-foreldregrupper til.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 08:26   #69
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

De mest krevende bursdagene vi har hatt er LAN-bursdag, der gjestene på 14-15 ankommer i 17-18 tiden fredagskveld og inntar stua (vi har ikke kjellerstue) med datamaskiner og full pakke, koser seg med mat, drikke, spilling etc. for så å holde det gående hele natta. Stemmeskiftelatter kl 03, 04 og 05 når foresatte liksom skal sove er ikke spes. sjarmerende. Men guri hva de koser seg. Herlig når de går i 14-tiden dagen etter, men de har hatt det kjekt og det er det viktigste.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 11:18   #70
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

De mest krevende bursdagene vi har hatt er LAN-bursdag, der gjestene på 14-15 ankommer i 17-18 tiden fredagskveld og inntar stua (vi har ikke kjellerstue) med datamaskiner og full pakke, koser seg med mat, drikke, spilling etc. for så å holde det gående hele natta. Stemmeskiftelatter kl 03, 04 og 05 når foresatte liksom skal sove er ikke spes. sjarmerende. Men guri hva de koser seg. Herlig når de går i 14-tiden dagen etter, men de har hatt det kjekt og det er det viktigste.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 17:35   #71
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Du er snillere enn meg, Senora.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 20:45   #72
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Frokostbursdag høres koselig ut LilleVenn har ikke vært invitert i noen sålangt. Her i huset er jeg som regel oppe før ni (eller rundt der) i helgene, men de to andre er ikke. Det er veldig mange år siden LilleVenn stod opp så tidlig. Jeg hadde nok ikke vært så keen på å ha frokostbursdag selv - litt mye stress på en helgemorgen, men om LilleVenn hadde insistert, skulle vi nok fått det til. Hadde (selvsagt) ikke synes at det hadde vært noe problem dersom hun hadde blitt invitert i frokostbursdag.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-16, 10:02   #73
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Du er snillere enn meg, Senora.

Det har IKKE skjedd mange gangene altså, jeg orker ikke det. Han har fått hatt Lan et par bursdager, og en gang når jeg har sovet borte. De er snille kjekke gutter som ikke har funnet på noe tull så langt heldigvis.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-16, 10:34   #74
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Synes frokostbursdag høres supert ut. Enkel meny, enkel påkledning, enkelt alt, egentlig. Og de vaflene kan jo rett og slett være en aktivitet, så kan ungene steke selv. Og lage ostesmørbrød i jernet og whatnot. Burde rett og slett låne et jern eller to, ekstra, faktisk.

Her kan barna gå sjøl til de fleste av vennene, og skulle da klart å liste ut i bilen i slåbrok og kjørt ungen, også. Da hadde det rett og slett vært en del av konseptet at mor ikke hadde stått opp...

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-16, 10:59   #75
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Synes frokostbursdag høres supert ut. Enkel meny, enkel påkledning, enkelt alt, egentlig. Og de vaflene kan jo rett og slett være en aktivitet, så kan ungene steke selv. Og lage ostesmørbrød i jernet og whatnot. Burde rett og slett låne et jern eller to, ekstra, faktisk.

Her kan barna gå sjøl til de fleste av vennene, og skulle da klart å liste ut i bilen i slåbrok og kjørt ungen, også. Da hadde det rett og slett vært en del av konseptet at mor ikke hadde stått opp...

Husker da eldstejenta var i en slik bursdag hos ei jente i klassa for et par år siden. Det var bare jentene som var invitert, men tvillingbroren til den ene jenta var med og kjørte søsteren til bursdagen, og da hadde han også på seg pysjamas. Tror det var eneste grunnen til at han var med og kjørte henne faktisk, å få lov til å dra ut av huset i pysjamas.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no