Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-11, 21:43   #41
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Ungene mine fikk hver sin pysj i str 6-8 år i år. Jeg syntes det var en smule komisk, all den tid den ene er 5 og den andre er 9,5. De var kjøpt på H&M da, så null problem med bytting der, vil jeg tro.

Ellers har vi hatt problemer med å bytte klær fra besteforeldrene på Vestlandet, for av en eller annen grunn finner jeg ingen butikker i Trondheim med samme vareutvalget som svigermor bruker. Hun har heldigvis blitt mye flinkere med størrelsene de senere årene, og nå er det sjelden ting ikke passer. Men det er altså ikke nødvendigvis "bare å bytte" når ting er kjøpt i en annen by, heller ikke om varene er kjøpt til full pris.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:47   #42
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Vi har hatt noen bommerter opp gjennom årene, men ungene har taklet det fint. Bortsett fra mellomsøster, som fikk Lee jeans, slim fit, for noen år siden. Mellomsøster er stor for alderen og har aldri vært smal, men heller litt blubben. Hun ble fryktelig lei seg over pølseskinnbuksa og jeg ble både lei meg og sint på giveren. (På den annen side og noen år etter: Jeg er søren meg ikke sikker på at svigermor vet hva slim fit betyr. )

Det kjipeste vi har opplevd er oldemor som strikket Sabeltanngenser til poden i den verste Sabeltannalderen og som strikket genseren 2 nr for liten. Strikkeklær kan jo ikke byttes og poden gråt sårt over at den kule genseren ikke passet og ikke kunne byttes.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:48   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Gaver som er helt feil og som ikke kan byttes, er jo meningsløs sløsing, da, og det er irriterende om det gjentar seg år etter år. I HIs tilfelle er det jo også litt vanskelig å ikke ta det som labert engasjement, når det var så himmelropende feil i alle retninger. Jeg synes egentlig ungene skal ha lov til å bli lei seg om dette stadig gjentar seg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:50   #44
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Vi har en gammel nabo ungene bestandig får en liten gave fra. Hyggelig det, men i år fikk alle tre et par sokker hver, og samme størrelse på sokkene til all tre, nemlig str. 31-33. Lillebror var fornøyd, men det er noen år siden jentene brukte den størrelsen. De bruker str. 36 og 37. Men det var godt ment for det og ingen sure miner fra noen. Men jeg lurer på hva noen tenker med da år de kjøper samme størrelse til 5-åringen og 9-åringen.

Til besteforeldre på begge sider så får de en oversikt over størrelser før jul og bursdager til de forskellige ungene tilfelle de vil kjøpe noe i den kategorien.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:50   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Om vi får gaver som hverken kan brukes eller byttes, så foreslår jeg for poden at vi gir det til noen som kan bruke det, og så kan han få noe annet i stedet. No big deal.

Jeg synes det er en "big deal" om jeg skal ta på meg å erstatte en masse gaver som ungene ikke kan bruke. Jeg er ikke videre interessert i å kjøpe 3-4-5 gaver til ungene rett etter jul (på et heller slunket budsjett), som kompensasjon for ting de ikke kan bruke av julegavene de har fått. Her byttes alt som byttes kan. Ting som er for store, og som ikke kan byttes, legges på loftet til senere bruk, men det som er ubrukelig, det blir gitt til Fretex eller til noen andre. Jeg kompenserer ikke mine barn for at andre har gitt dem en ubrukelig gave. Det får jammen være måte på, synes jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:51   #46
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.


Ikke vet jeg hvor ullundertøyet er kjøpt,står bare Stilongs? på de....

Hvis det er blå esker til dem så pleier de i allefall å selge det både på OBS, Prix og Coop Marked her.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:54   #47
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Skjønner at det er kjipt, spesielt om det ikke kan byttes.
Storebror fikk klær både til bursdag og jul fra samme person, alt for lite og kjøpt i utlandet.

Besteforeldrene her er forøvrig kjempeflinke på gaver.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:56   #48
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Hvis det er blå esker til dem så pleier de i allefall å selge det både på OBS, Prix og Coop Marked her.

Turkise esker
OBS har vi fått men der får man ikke bytte en pøkk vist det ikke er byttelapp på de :Sukk: ,prix selger bare sokker og Marked har vi ikke.
Men takk for tipset

Hadde det nå vært noe hun ha tålt o: så kunne jeg jo bare ha gjemt det
. Ikke kjenner vi noen som bruker den størrelsen heller.Fleste jentene vi omgåes bruker 10 år og opp

Håper hun ha glemt hele gavekortet til broren og at han ikke får bruke det for en dag hun ikke er med til sentrum

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:56   #49
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Ja, greit, vi snakker ikke om "masse gaver" her. Det har kun skjedd to-tre ganger at han har fått noe som hverken kan brukes eller byttes. Og om han ikke hadde fått noe annet i stedet, så hadde det heller ikke vært noen krise. Mn vi har stor familie/vennekrets, så en gave fra eller til gjør ingenting.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:56   #50
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Gaver som er helt feil og som ikke kan byttes, er jo meningsløs sløsing, da, og det er irriterende om det gjentar seg år etter år. I HIs tilfelle er det jo også litt vanskelig å ikke ta det som labert engasjement, når det var så himmelropende feil i alle retninger. Jeg synes egentlig ungene skal ha lov til å bli lei seg om dette stadig gjentar seg.

Jeg er helt enig, og jeg synes det er en uting å gi klær som ikke kan byttes. Både til unger og voksne. Både fordi det kan være ting som ikke passer, men også ting man rett og slett ikke trenger. Da må det da være bedre å bytte i noe man trenger.

For meg er det også uaktuelt å erstatte feilkjøp som ikke kan byttes med noe annet til storebror.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:58   #51
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Storebror fikk eksempelvis en pysj i str 128 da han var 3 år gammel. Det var ingen big deal, men jeg synes også det vitner om at man tar det man finner på salg eller et eller annet. Ikke noe galt i DET, men det er noe med omtanken og engasjementet i mitt hode. Det er da virkelig ingen treåring som er 128 lang?

Vel, men jeg gjemte den, han bruker den nå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:03   #52
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

For stort er jo greiere. Det vokses jo i. Vi får mye for store klær til våre, siden de begge er små for alderen. Heldigvis har svigermor skjønt tegningen med strikkeklærne, så i år ble det tatt mål av poden. Fire år i lengde, og to år i vidde til en seksåring.Det sier seg selv at det har gått galt før, når hun har strikket størrelse tilsvarende år.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:08   #53
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Jeg har kompensert feilkjøp, det blir jo slik her at det utelukkende går ut over eldstemann. Toern får jo det som er tiltenkt, bare at han får storebror sin gave. Det skjønner jeg faktisk at er litt trist, så da får han et eller annet klesplagg han trenger istedenfor. Det skjer heldigvis ikke ofte.

Det vi er mer plaget med er trangen til å gi store og mange gaver. Slik at for å strekke gavebudsjettet kjøper man for eksempel en stor Drio togbane i plast som knekker ved førstegangs bruk istedenfor å kjøpe det briolokomotivet poden har ønsket seg. Eller man kjøper 1 tegnebrett, 1 radiostyrt bil og et sett med noe byggegreier som alle er kjøpt på billig butikk på hjørnet i syden og hvor ingenting virker etter 1 time eller det knekker ved første gangs bruk. Alternativet hadde for eksempel vært å kjøpe et skikkelig tegnebrett som varer en stund eller ei bok. Jeg får litt vondt av denne trangen til å gi mange og store ting fremfor lite med kvalitet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:31   #54
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har kompensert feilkjøp, det blir jo slik her at det utelukkende går ut over eldstemann. Toern får jo det som er tiltenkt, bare at han får storebror sin gave. Det skjønner jeg faktisk at er litt trist, så da får han et eller annet klesplagg han trenger istedenfor. Det skjer heldigvis ikke ofte.

Ok. Den har jeg også begått, når jeg tenker meg om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:45   #55
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Det er litt komisk. "Alle" kommenterer hvor lang og tynn eldste er, men de fleste kjøper klær etter alder. Gjerne en genser som blir for kort på ermene, og et skjørt som faller av.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:51   #56
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det er litt komisk. "Alle" kommenterer hvor lang og tynn eldste er, men de fleste kjøper klær etter alder. Gjerne en genser som blir for kort på ermene, og et skjørt som faller av.

Mellomsøster fikk en genser fra HM i str 152 (= 12 år.) Joda, hun er 12 år, 174 cm og bruker damestørrelse L i klær.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:58   #57
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Ja, det er bare å bytte. Men det er faktisk litt kjipt å måtte bytte så godt som alt tøyet ungene får til jul og bursdager fordi det ikke passer. Når nær familie spør hvilke størrelser som gjelder, glemmer det og kjøper for lite (eller kjøper sommerklær på salg til julegaver, og klærne passer akkurat i jula, og er for små til sommeren, det er jo klassikeren.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 23:21   #58
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Nå er dette første julen vår med barn, men her har vi enten fått penger til å kjøpe selv, eller så har de handlet ut i fra våre ønskelister der også størrelse var spesifisert (tror jeg da). Både min mor og svigermor har ganske god oversikt over hvilke størrelser som gjelder enn så lenge, men når de ikke har det lenger regner jeg med at de spør. Det er veldig vanskelig med størrelser når det kommer til større barn altså, og selv om en spør og kjøper det en får beskjed om, er det noen merker som er mindre i størrelsen etc. Jeg skjønner godt at en kan bomme. Hvis det er konsekvent feilkjøp år etter år og det føles som manglende interesse skjønner jeg at det blir litt sårt, i grunnen. Hvis det bare er en engangsfeil, not so much.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 23:24   #59
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Nå er dette første julen vår med barn, men her har vi enten fått penger til å kjøpe selv, eller så har de handlet ut i fra våre ønskelister der også størrelse var spesifisert (tror jeg da).

Der kom jeg på noe: Vår eldste fikk vinterjakke i str 104 til sin første jul. Han var 10 måneder og vinterjakken ble med på 2 flyttelass før den endelig ble brukt. Den ble kun brukt en gang, den ble gjenglemt på bussen ved første bruk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 23:26   #60
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere med besteforeldre som ikke henger med i svingen?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Der kom jeg på noe: Vår eldste fikk vinterjakke i str 104 til sin første jul. Han var 10 måneder og vinterjakken ble med på 2 flyttelass før den endelig ble brukt. Den ble kun brukt en gang, den ble gjenglemt på bussen ved første bruk.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no